sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Selasa, 9 Oktober 2012

Apam Gula Hangus

Bahan-bahan:
2 biji telur
1 cawan gula pasir
3/4 cawan air
1/2 cawan minyak masak
2 s/b marjerin
2 s/b susu pekat
1 s/t soda bikarbonat
1 1/2 cawan tepung gandum

Kaedahnya:
cairkan dan hanguskan gula diatas api perlahan-masukkan air dan sejukkan seketika.
blendkan @ adunkan telur,susu,minyak dan marjerin lebih kurang dalam 3 minit.
masukkan gula hangus dan soda bikarbonat.
masukkan tepung yang telah diayak dan blendkan sehingga sebati.
isi dalam acuan-acuan kecil dan kukus lebih kurang 10-15 minit.
ana gunakan acuan puteri ayu atau boleh juga gunakan acuan kuih lompang atau acuan apam.

4 ulasan:

  1. arghhh ~~

    kuih peberet...

    kenapalah terpandang time sekarang.. mana nak cari memalam ni...

    Firah suka kalau dia lagi gelap.. macam orang die.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. esok je lah gi cari Firah buat bekfes, lagi gelap lagi pahit sikit kan rasanya sebab keremel tu :)

      Padam
  2. selalu sangat try buat apam gula hangus tp asyik x jadi aje...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hiihi kenapa tak jadi lak KG dongivab kay :)

      Padam