sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 3 April 2013

Fenomena Aurora

Setiap sesuatu yang diciptakanNya di atas muka bumi ini adalah untuk menguji keimanan hamba-hambaNya jua.. Satu fenomena yang sukar untuk difahami dengan sedikit ilmu sains yang ana pelajari namun amat terpesona pada keindahan ciptaanNya ini..Itulah fenomena aurora..... Maha Suci Allah sangat cantik untuk dilihat walaupun hanya melalui lensa kamera mereka yang arif dalam bidang fotografi....

Yang ana dapat tahu tentang maklumat aurora ini melalui Google Wikipedia ialah satu fenomena cahaya terang yang dapat dilihat di langit pada waktu malam di kawasan berhampiran kutub utara dan kutub selatan seperti di Alaska dan Antartika..Ia berpunca dari elektron yang mempunyai tenaga dimana cahaya terhasil apabila elektron berlanggar dengan atom di ionosfera....Untuk maklumat yang lebih tepat bolehlah Google di laman web yang lebih arif tentangnya...

Yang ingin ana kongsikan disini cuma betapa cantik dan sempurnanya ciptaan Allah swt menandakan kekuasaan dan kewujudanNya untuk kita sebagai hamba lebih mengenali dan mencintaiNya dalam setiap detik nafas...

Foto-foto dari Google Image:













8 ulasan:

  1. Assalammualaikum Ana, kakpb sebenarnya tak faham apa maksud aurora. Nak buka kamus, malas, nak google pun mcm tak penting je...hehe...Bila ana tayang foto ni, barulah faham maksud aurora tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih zana fahmi:ana pun posting berdasarkan maklumat dari MR GOOGLE....

      Padam
  2. Subhanallah, cantik sangat :) warna warni pulak tu. kan best kalau dpt tengok depan mata :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. TQ Mazni: kena berada di kawasan sejuk dan berhampiran kutub baru boleh tengok agaknya...mana tau satu hari nanti rezeki mazni tengok aurora..

      Padam
  3. Balasan
    1. Maha Suci Allah: terima kasih rohayu osman...

      Padam
  4. Balasan
    1. Maha Suci Allah: terima kasih Mahirah Ridzuan..

      Padam