sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Khamis, 14 November 2013

Mee Celop

Mee Celop

Mee celop ni memang terkenallah dikalangan orang pantai timur...anapun diperkenalkan dengan mee celop ni oleh abang ipar yang memey ore kelate'....mula-mula tengok rupa memang sama je macam mee sup tapi bila ana kuak betul-betul ada kelainan sedikit dari mee sup...

Bahan kuah masih dalam bentuk sup cair.. cuma ditambah dengan isi atau ayam yang digoreng terlebih dahulu yang memberi kelainan rasa disitu... di bezakan lagi dengan sayur kangkung dimana kalau mee sup hanya ada taugeh atau sawi...buat penambah perisa, mee celop juga di letakkan sambal cili api dan taburan kacang tumbuk serta bawang goreng...

Agak menarik dan sedaplah pada selera ana....dan ada sedikit kemasaman rasa mungkin dari perahan limau nipis ... Dan di kawasan Country Homes ni mee celop boleh dinikmati di Kedai Selera Pak Ku dan di Nazri Tom Yam....

~ Berkongsi Rasa~

16 ulasan:

  1. nampak sedap sis ana.. oohh sis ana dok country homes :)

    BalasPadam
  2. sejak dok tganu sy pon da jadi peminat mee celop ni..tgk akak kat kedai tu buat mcm ada tmbah2 ingredients lain lg..hihi

    BalasPadam
  3. Sya suka makanan kelantan sebab semuanya manis2..hehe

    BalasPadam
  4. Tqvm kepada rakan2 yang singgah disini dan memang agak sedap jika kena dengan selera masing-masing..ialah kita ni lain-lain asal lain citarasanya...tak salah kalau nak mencuba..

    BalasPadam