foto:portal ppj.gov.my (ALAMANDA PUTRAJAYA)

Alamanda,Putrajaya

Merupakan pusat membeli belah yang  pertama dibuka di Putrajaya yang mula beroperasi pada Oktober 2004.Terletak di Presint 1,Putrajaya.Selain dari ruang membeli belah dengan pelbagai 'shop lot' berjenama, Alamanda juga mempunyai sebuah pusat bowling ARL Power Bowl,pawagam GSC dan pusat karaoke keluarga Superstar Karaoke.

Alamanda,Putrajaya

Alamanda,Putrajaya
Salah satu sudut yang menarik perhatian ana ialah di sebelah pintu selatan ni terdapat rimbunan pohon buluh yang membentuk gerbang 'arch'.Sejuk mata memandang kehijauannya  kerana pada ketika ana berada disini keadaan di luar sangat berjerebu.

Coconut shake di Alamanda,Putrajaya
Setelah meninjau sekitar dalam dan luar Alamanda, kami singgah di 'food court' dan membasah tekak dengan segelas coconut shake yang berharga RM5 segelas.Biasalah kalau kompleks besar-besar ni harganya pun besar-besar juga.

~berkongsi info disini~

5 Comments

  1. Assalamualaikum kak ana, sheila kan nak beritahu kan.. kita tak pernah masuk Alamanda. hahahaha. terasa kuno pula baca entri kak ana ni. hiewhiew. sheila singgah sambil klik tabung nuff akak ya ~~~

    ReplyDelete
  2. xprnah sy ke alamanda...besar x shopping complex dia..besh x?

    ReplyDelete
  3. salam sis..
    saya p lima tahun yg lpas.. ptama kali dan terakhir..jauh benor nak p dari kl...betul la lg bsar shoping complex..lg mahai la harganya he..he,,

    menabung di sini :P

    ReplyDelete
  4. setakat ne x sampai lagi sini.
    cuma masjid putrajaya dah pergi :)

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak pergi ke Putrajaya.

    ReplyDelete