Salam Merdeka

by - Sunday, August 31, 2014


Warisan-Sudirman Haji Arshad


Di sini lahirnya sebuah cinta
Yang murni abadi sejati
Disini tersemai cita-cita
Bercambah menjadi warisan..

Andai...ku terbuang tak diterima
Andai....aku disingkirkan
Kemana harusku bawakan
Kemana harusku semaikan 
Cinta ini..

Betapa..dibumi ini ku melangkah..
Ke utara selatan timur dan barat
Ku jejaki..

Aku...bukanlah seorang perwira..
Gagah menghunus senjata..
Namun hati rela berjuang
Walau dengan cara sendiri
Demi cinta ini..

Ku ingin kotakan seribu janji
Sepanjang kedewasaan ini
Ku ingin sampaikan pesanan
Akulah penyambung warisan


Selamat menyambut Hari Kebangsaan tanahair tercinta,walau kita bukan perwira namun kita juga ada peranan dalam menjaga kedaulatan dan kesejahteraan bumi bertuah ini. Layarkan semangat kecintaan kepada tanahair, sebarkan wangian kasih sayang sesama setiap warganya,cintai keamanan,limpahkan perpaduan,taburkan toleransi bersama...

Padamkan rasa kebencian, jauhi rasa amarah dan ketaksuban,buang jauh api perpecahan,supaya anak cucu kita bakal mewarisi tanahair yang aman makmur selamanya...

Insyaa Allah..Dengan izinNya Jua..

You May Also Like

24 comments

  1. murni singgah sini..
    selamat mnyambut hari merdeka :)

    ReplyDelete
  2. Sebak kalau dengar lagu ni..menyentuh jiwa dan mendalam maksudnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. sungguh Zila,sangat menyentuh hati dendangan Allahyarham Sudirman

      Delete
  3. Saya memang suka lirik lagu ini. Rangkap ke empatnya cukup menyentuh dan berkesan di mana saya rasa ia mewakili orang biasa seperti saya. Kalau kita cinta negara, kita boleh berjuang dengan berbagai cara secara ikhlas mengikut kemampuan yang kita ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar kak mala saad: pengorbanan cinta negara bukan hanya dengan senjata banyak lagi caranya..

      Delete
  4. Lagu yg penuh maksud... salam kemerdekaan :D

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. terima kasih CP, salam merdeka buat CP juga

      Delete
  6. bilan bandingkan dengan realiti, sebak jer bila dengar lagu ni

    ReplyDelete
  7. betul bila dengar lagu ni rasa sayu sedih dan sebak.. Hana siap boleh bergenang air mata lagi..

    ReplyDelete
  8. Lagu ni memang selalu menjadi siulan kan kak

    ReplyDelete
  9. Teringat malam tadi lagu ni keluar kat tv version karaoke Mrs. A pun nyanyi sekali... tergelak-gelak anak Mrs. A tengok. Apa hal ler...ibu aku nih..kata dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..Mrs.A..nanti ajak anak nyanyi sama2 ..:)

      Delete
  10. Replies
    1. Rajinnya mimi komen semua entri kak ana hari ni, tq dear..:)

      Delete