sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Selasa, 19 Mei 2015

Wanita Dan Aktiviti Mencandat Sotong



Wanita dan mencandat sotong

Betul tak sangka ...sejak kebelakangan ini kaum wanita bekerjaya kini suka meluangkan masa bercuti dengan aktiviti mencandat ?



candat sotong


Bukan mencandat tudung kepala! tetapi mencandat sotong hidup di lautan. Sejak awal tahun lagi, aku sudah banyak menerima tempahan bot untuk aktiviti tersebut. Ramai pelanggan kebanyakannya sekeluarga yang terdiri dari kaum wanita.



Pengalaman wanita dari Melaka ini bercerita tentang minatnya bermula ;

"akak ni tak pernah pon sebelum ni teringin nak memancing, pancing pon tak tahu macam mana nak guna.. Ada satu hari tu bila akak beli pakej snorkeling di Krabi, tekong bot yang baik hati beri peluang kami cuba pancing ikan di situ, Ya Allah..seronoknya bila dapat rasa ikan makan umpan dan tarik tali pancing.. naik ikan mahal pulak tu...huh teruja sangat ! ... akak call nazlee ni sebab nak tempah bot la...nak candat sotong pulak. Perempuan boleh kan?" 
Itu antara perbualan aku dengan pelanggan wanita bot candat.



CARI HOTEL DI TERENGGANU (klik sini)



Mungkin ramai lagi wanita teringin nak cuba aktiviti candat sotong di lautan tapi risau tak ada kemudahan untuk mereka semasa di atas bot. Selalu yang dirisaukan ialah Tandas !



Jadi, untuk pengetahuan semua.. boleh pilih bot yang ada menyediakan kemudahan : Boleh tempah awal..



Sekarang orang berebut-rebut bertanya kekosongan bot untuk bulan May, huh laris macam pisang goreng panas !! alhamdulillah.



Candat sotong


Makan hasil candat memang best, sotong segar segar dimasak oleh tekong dan dinikmati bersama. Rezeki Allah nak bagi...kalau banyak hasil boleh bawa balik atau jual kepada peraih.



Wanita pon boleh mencandat sotong , jika berminat : .



Boleh whatsapp nazlee (0174009726) untuk keterangan lanjut.



candat sotong


.


17 ulasan:

  1. dasyat eh wanita sekarang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. setanding dah kan Mar dengan kaum Adam :)

      Padam
  2. Kak Ana pergi mencandat sotong ke? :)

    BalasPadam
  3. tak berani candat sotong..takut jatuh dalam laut :-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. samalah kak ana pun Yanty, tapi kalau yang berminat boleh sahaja mencuba. :)

      Padam
  4. Teringin jugak nak rasa camner pengalaman candat sotong tapi masuk laut pun tak pernah hii

    BalasPadam
    Balasan
    1. wani boleh je mencuba nya nanti :)

      Padam
  5. wah sejak bila berwajah baru ni..tahniah sis

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha tq dear Suki :) sempena nak raya ni hihi

      Padam
  6. assalamualaikum ana...seronok n bestnya dpt pengalaman mcm ni...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam mama, seronok juga untuk mencuba sesuatu yang baru kan :)

      Padam
  7. best kan mencandat sotong ni... geram tgk sotong

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah Eny, sotong goreng tepung memang sedap.

      Padam
  8. aduhaiiii... sotong goreng tepung tu....!! mengancam sungguh...
    dapat pulak sotong fresh baru naik laut... peerrgghhh....!! :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang best lah Ain, sotong goreng tepung tu, mengancam sungguh cicah sos..:)

      Padam
  9. terima kasih kak ana.. paling mudah di pasar tp itu pon harus ada skill :)

    BalasPadam