WW : Puisi Lama Menggamit Kenangan Silam

by - Wednesday, October 21, 2015


SSW

You May Also Like

14 comments

  1. amboii jiwang2 sgt ni kak ana.ehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha Rara sesekali mengimbas kenangan silam :)

      Delete
  2. Tudiaaa kak Ana dah berpuisi pulak dahhh... Hamboiii mengimbau memori sungguh tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu diaa naa mummy, sesekali kasi chan' kat kakak lak naa :)

      Delete
  3. assalamualaikum ana...wah !! betul2 lama ni..kertas pun dah nampak kuning...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama tu mama, zaman sekolah menengah dulu tu hihi :)

      Delete
  4. kertas dah kuning, memang betul lama ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuning tu edit je Raihanah hihi..tapi memang lama lah hampir dua puluh tahun punya puisi :)

      Delete
  5. DAh berapa tahun simpan puisi ni kak ☺

    ReplyDelete
  6. Best puisi kak. Membacanya meningatkan saya kpd rakan2 seperjunagan yang kini entah di mana. Sesetengahnya dapat diketemui di alam maya(media sosial spt fb dan whatsApp), namun sebahagian lagi tidak dapat dikesan.

    Pasti sahaja pusi ini memberikan seribu erti dan sejuta makna kepada kak Ana. Makna persahabatan dan erti ukhwah.

    Tiba2 saya terkenangkan lagu selamat berjuang yang pernah dipopularkan oleh kumpulan nasyid Brother. Lagu ini pernah saya dan rakan dendangkan ketika membuat persembahan di kampus dahulu, Antara bait2 indahnya ialah "Selamat Berjuang SahabatkuSemoga Allah BerkatimuKenangan Indah BersamamuTakkan Ku Biar Ia BerlaluBerjuanglah Hingga Ke AkhirnyaDan Ingatlah Semua Ikrar Kita"

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar shameel ada kenangan terpahat di sebalik puisi persahabatan ni..kak ana doakan semoga suatu hari nanti shameel akan diketemukan dengan sahabat yang dirindui itu, aminn in shaa allah.

      Delete