sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 18 November 2015

Manjakani dan Wanita Hebat



rahsia kebahagiaan rumah tangga

Di usia awal empat puluhan seperti ana ni, pastilah banyak perkara dalaman wanita yang harus di ambil berat.Pertamanya ialah anugerah Allah swt yang paling ana syukuri di setiap nafas yang ada iaitu kesihatan. Tubuh badan yang sihat, penglihatan yang baik, tenaga yang masih berbaki merupakan harta yang penting dalam meneruskan perjalanan hidup sebagai hambaNya, seorang anak, seorang isteri dan seorang ibu menjalankan tanggung jawab sebaik mungkin. Dan semakin di mamah usia semakin berkuranglah sedikit demi sedikit zat-zat di dalam badan. Namun, kita di bekalkanNya dengan khazanah alam yang tidak akan habis diterokai.Salah satu rahsia alam yang paling sinonim dengan wanita ialah buah manjakani.Kenapa buah manjakani ini begitu hebat untuk wanita?Jom ana kongsikan sebuah catatan pengalaman ana sendiri menggunkan jamu dari ekstrak asli buah manjakani tanpa bahan campuran lain ini.




Semasa berpantang ketika melahirkan dua orang cahaya mata hampir belasan tahun yang lalu, ana telahpun di ajar oleh arwah opah tentang pentingnya buah manjakani di dalam merawat dalaman wanita. Masih teringat lagi pahit yang teramat sangat, arwah opah memaksa minum air rebusan manjakani.Nak saja lari atau luahkan semula namun arwah opah gigih menanti depan mata sehingga habis di teguk.Ambik kau..mana nak lari. Airnya juga di gunakan sebagai basuhan untuk memulihkan jahitan luka bersalin dengan cepat dan baik.Opah pernah bisikkan di telinga, " sayang suami tak, kalau tak nak suami 'jelak' kena jaga permata yang ada baik-baik".Arwah opah juga bercerita," bila kita bersalin ni, peranakkan dah besar pinggan kena usahakan semula supaya kembali kecut  ke saiz asal sebesar genggaman" kata opah.Salah satu caranya ialah makan jamu dengan bahan asas yang bermanjakani ni.

Dan kini semua itu telah menjadi kenang-kenangan, arwah opah dah lama tiada,yang masih kekal dalam ingatan hanyalah pesan-pesan opah untuk kebahagiaan rumahtangga yang ana amalkan hingga hari ini.Dan bila ana melihat produk jamu KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem, ana terus berminat menghubungi beliau untuk mendapatkan sebotol sebagai permulaan.Alhamdulillah seteah sebulan mengambilnya ia ternyata sangat berkesan untuk kecantikkan dalaman wanita.

Tubuh menjadi ringan kerana ia bertindak membuang angin di dalam badan. Tenaga semakin bertambah malah keinginan di kamar tidur juga meningkat.Pasti sang suami tersenyum riang bila isteri kembali memyerikan malam-malam yang dingin.Bak kata Akim ' jadikan malamku lebih indah'.. errm faham-faham sendirilah ye ibu-ibu sekelian. Oleh itu ana sangat teruja untuk berkongsi rahsia kebahagiaan suami isteri ini bersama wanita-wanita di luar sana.Cuba dan alami sendiri bagaimana KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem  yang dibuat secara tradisional tanpa bahan campuran dan mudah untuk di ambil setiap hari.Tanpa rasa pahit lagi seperti dahulu kala.

Bukan sahaja untuk kita wanita dan ibu, dari sebiji KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem ini juga dapat merawat pelbagai masalah lain seperti jerawat, sebagai basuhan wanita dan juga untuk anak-anak yang terkena ruam.

KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem


KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem adalah buah manjakani tulen yang telah dikapsulkan. Tiada campuran herba lain & ianya tidak panas,sangat-sangat sesuai diamalkan oleh ibu-ibu yang baru lepas bersalin sama ada bersalin secara normal, pembedahan atau pun yang baru lepas keguguran. Manjakani akan menyembuhkan luka di dalam & di luar rahim dengan cepat, di samping menyihatkan rahim sekaligus akan menyerikan wajah secara alami

Bonus pula pada ibu-ibu yang menyusu kerana susu akan meriah & pekat, tanpa memberi kesan kepada bayi yang menyusu selain menjadikan kulit bayi semakin gebu:



Antara lain kelebihan yang terdapat pada manjakani adalah:

♡ perapat dan merawat miss v yang berbau
♡ menganjalkan breast dan pinggul
♡ membuang angin dalam badan
♡ menstabilkan hormon dan menyah toksin
♡ melawaskan pembuangan
♡ merawat keputihan dan senggugut
♡ melegakan bisa-bisa badan
♡ kalsium untuk tulang dan gigi
♡ melancarkan peredaran darah
♡ menambahkan tenaga

Hanya telan 2 biji kapsul manjakani setiap kali selepas makan malam, semudah abc 




khasiat buah manjakani



Lain-lain kebaikan Kapsul Manjakani mama_tasneem:

 

1. Menghilangkan buasir dan bisul :

Siapa ada buasir dan mengalami bisul?Ambil sebiji kapsul manjakani, keluarkan serbuk dan campurkan dengan beberapa titis air, sapukan  pada buasir,  kaedah yang sama untuk merawat bisul.Amalkan sehingga buasir dan bisul kecut,1-2 hari,In Shaa Allah.Ia sesuai untuk lelaki atau wanita di semua peringkat usia.

2. Menghilangkan perut buncit dan mendapatkan berat badan yang ideal: 

Risau perut buncit dan berat badan berlebihan?Penggunaan  KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem yang berterusan akan menurunkan berat badan yang ideal kerana toksin disingkirkan dan penghadaman yang lancar.

3.Sebagai bahan pencuci penyembuh luka bersalin:

Perhatian pada ibu-ibu yang bakal bersalin, belum ada bahan pencuci miss v yang boleh mempercepatkan jahitan sembuh?

♡ambil 1@2 biji kapsul manjakani, keluarkan serbuk, campur dengan 1 gayung air.Kemudian rebus, apabila air dah sejuk, bolehlah digunakan untuk  mencuci bahagian intim. Ia akan menyembuhkan luka jahitan dengan cepat.(air lebihan boleh disimpan di dalam botol tetapi jangan lebih dari 3 hari )

♡ibu-ibu yang bersalin czer plak, ambil sebiji kapsul manjakani, keluarkan serbuk dan campurkan dengan beberapa titis air kemudian sapu pada luka czer, bersihkan bila dah kering.

♡buah ajaib 1000 guna ini kaya dengan bahan antiseptik dan antioksida,  tak perlu risau kerana ia.semulajadi dan tiada campuran bahan kimia.

4.Menghilangkan jerawat :

Muka berjerawat? KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem  juga mampu mengatasinya. Keluarkan serbuk manjakani dari kapsul, campur air dan maskerlah muka yang bermasalah sebelum tidur.Bilas keesokkan harinya,selain menghilangkan jerawat, masker manjakani juga akan menegangkan kulit wajah..Amalkan seminggu sekali, anda pasti teruja dengan hasilnya.

5.Mengatasi kencing manis:

Masalah kencing manis ketika hamil adalah biasa terjadi masa kini. In Shaa Allah, selepas bersalin nanti, elok amalkan KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem selain mengetatkan balik otot vagina, asid galik yang terdapat dalam manjakani dapat mengatasi kencing manis dan lelah.Pilihlah supplemen yang berkualiti, tanpa bahan pengawet dan campuran bahan kimia.KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem tiada expired date selagi ia tidak bercampur dengan air ataupun bahan lain, dan simpanlah di dalam botol kedap udara, tetapi di sarankan  KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem dihabiskan paling lewat 2 bulan sebab takut kualitinya makin brkurang.


6.Sebagai bahan ketika bertangas:

Perhatian ibu-ibu yang bakal bersalin dan bakal berpantang.Saya yakin wujud lagi ibu-ibu moden yang masih gigih ingin bertangas di dalam pantang, fungsi bertangas adalah sama dengan sauna dan juga mandi wap.
Salah satu herba yang digunakan untuk bertangas adalah buah manjakani/serbuk manjakani.Manjakani tetap dapat membantu proses penyembuhan dan pengecutan rahim dengan cepat.

Dalam jangka masa panjang pula ia dapat menghindari daripada penyakit puan seperti keputihan, saluran sulit yg longgar, rahim rendah dan keluar tombong(prolapse).
 Penggunaan  KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem bukanlah terhad untuk di telan sahaja, malah ia adalah pelbagai guna, hanya dapatkan sebotol KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem, proses berpantang ibu-ibu lengkap.
Semoga kita diberi kesihatan yg baik seperti nenek moyang dulu-dulu yang tetap bertenaga walaupun umur  sudah lanjut In shaa Allah....

7.Merawat ruam pada bayi :

Kesiannya bila baby kena ruam,mesti tak selesa.Jangan risau jika anda ada sebotol KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem di rumah, keluarkan serbuk manjakani dari sebiji kapsul, campur dengan bedak sejuk dan sapulah di bahagian tubuh yang ada ruam.Amalkan setiap malam, In shaa Allah.

Kesan setelah mengambil Kapsul Manjakani_mama tasneem:

PERHATIAN.

Kesan pengambilan KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem:

● mengalami simptom LOYA, PENING @ MUNTAH
(Ini kerana angin/gastrik, tidak digalakkan consume waktu pagi/ perut kosong)

● mengalami simptom SAKIT ARI-ARI
(Ini kerana masalah period tidak lawas dan tidak teratur. Proses melancarkan peredaran darah yang tersumbat)
● mengalami simptom JERAWAT
(Ini kerana masalah resdung dan proses membuang toksin di dalam badan)
● mengalami simptom GATAL MISS V & BANYAK KEPUTIHAN KELUAR
(Ini kerana keputihan yang melampau, proses mengeluarkan kotoran. Ia akan kembali normal selepas kotoran hilang)
● mengalami simptom KERING TEKAK
(Ini kerana kurang air kosong, minum sekurang-kurangnya 2@3 liter air sehari)
● mengalami simptom SAKIT DI TEMPAT CYST/FIBROID
(Ini kerana proses pengecutan, ia akan merawat secara semulajadi)
● mengalami simptom SAKIT/DENYUTAN DI PERANAKKAN
(Ini kerana proses pengecutan, kedudukkan peranakkan yang betul, membaik pulih luka-luka selepas bersalin)
● mengalami simptom DENYUTAN PAYUDARA
(Ini kerana proses memejalkan dan menegangkan otot-oot payudara yang kendur)
● mengalami simptom DENYUTAN FARAJ
(Ini kerana proses merapatkan otot faraj yang longgar)
PERINGATAN: Kesan adalah berlaian bergantung kepada tahap keimunan badan masing-masing. Disarankan agar bertahan kerana kesan-kesan  ini adalah dari proses penyingkiran toksin yang biasanya berlarutan paling cepat 3 - 7 hari, paling lama 30 hari. Amatlah rugi jika berhenti mengambil KAPSUL MANJAKANI mama_tasneem selepas mengalami kesan-kesan di atas,In shaa Allah dengan sedikit berkat kesabaran, anda akan mendapat kesihatan yg tidak ternilai jika dibandingkan dengan wang ringgit. Kita berusaha dan tawakkal,In shaa Allah.

Testimoni KAPSUL MANJAKANI_mama tasneem :

 

khasiat manjakani

 


khasiat manjakani


Tawaran harga yang sangat berbaloi untuk kesihatan wanita khasnya : RM 30 
(50 kapsul) 

Untuk keterangan lanjut dan pesanan boleh lah ke laman Facebook : facebook.com/Kapsul-Manjakani 

Atau hubungi terus :   sms/whatsapp: 019 513 8283 

Juga mencari Agen Dropship , untuk menambah pendapatan sampingan.
Jangan segan hubungi nombor di atas .

10 ulasan:

  1. macam best je ni kak Ana..banyak khasiat dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagus DR, khasiat buat kita kaum wanita masa kini :)

      Padam
  2. betul..kesihatan prlu diutamakan..smg sht slalu kak ana

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah wah lamanya tak ke sini Athiqi..aamin terima kasih dan kak ana doakan juga Athiqi sentiasa sukses dalam pelajaran..aamin Ya Rabb :)

      Padam
  3. betul kak ana..arwah nenek PC pun cakap manjakani bagus untuk lukaluaran dan dalaman wanita..hihi..terima kasih kak ana atas perkongsian menarik ni..selagi boleh usaha..usahalah kan kak untuk kesihatan diri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam tu pesan orang-orang tua PC demi kesihatan dan rumahtangga kita perlu berusaha menjaganya sebaik mungkin, In Shaa Allah.

      Padam
  4. mak yumida sekarang pun amalkan jus buah-buahan kesihatan
    utk kesejahteraan diri..manjakani memang pemes utk org pompuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. sungguh tu Yumida sebagai wanita kita kena peka penjagaan dalaman wanita ini untuk kebahagiaan rumahtangga, in shaa allah .

      Padam
  5. dah jadi kapsul camni senang nak telan takda rasa pahit maung sume...selalu kalau saya dlm pantang mak saya tumbuk manjakani dgn kunyit hidup amik pati dan paksa saya minum...ngeri je tapi mak tunggu depan saya selagi saya tak abis minum... T_T

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha tu lah dia kan Malinda, samalah macam arwah opah kak ana jaga masa berpantang dulu..di hadapnya kita minum selagi tak habis hihi :)

      Padam