sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 20 Januari 2016

WW : Bunga-bunga Mekar di Laman Desa



Kuntuman yang indah di halaman teratak desa kelahiran, Teluk Intan,Darul Ridzuan :) 


Maha Suci Allah .....

bunga berwarna biru
Bunga tanpa nama sebab tak tahu namanya ..




bunga berwarna ungu
Alamanda Ungu 


bunga berwarna kuning
Alamanda Kuning





Ini kira bunga jugalah..bunga kantan 



Bunga ni paling lama, sejak dari kecil dah ada, mak panggil bunga ceri :) 



Pandanglah yang indah-indah ciptaan Allah swt 

22 ulasan:

  1. Rasa dah lama pula tak menjengah Teluk Intan.

    Mudah2an dapat pergi dalam waktu terdekat ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak cik selalu juga ke Teluk Intan kan :)

      Padam
  2. cecantinye bunga kat laman rumah akak...mesti berseri2 je kan...saya suka gak pokok bunga ni tapi nak menjaganya tu malas kan mahen...hujung2 abis pokok bunga saya arwah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni bunga2 di kampung kak ana Malinda, memang tak berjaga sangat cuma akan dijirus setiap hari, namun tetap berbunga bila musimnya :)

      Padam
  3. Suka tengok bunga2 yang berkembang lebih2 lagi yang berbau wangi.
    Teluk Intan ana tinggal kat mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah Kak Zai, ana pun suka bunga-bungaan ni.. menikmati keindahan ciptaan Yang Maha Sempurna, kampung ana di Teluk Intan di Jalan Changkat Jong Ka Zai :)

      Padam
  4. Suka bila tengok bunga-bunga banyak berkembang mekar.
    Tapi kat kampung Mrs. A ada lembu & kambing masuk habis dikerjanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. oooo kalau ada ternakan lembu kambing memang tak boleh lah Mrs A, memang makanan depa dah tu hihi :)

      Padam
  5. Terapi minda ni Ana..
    Bila melihat bunga cantik berkembang..
    Senang je hati..
    Lapang jer kepala hotak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. In shaa Allah CH, kita pandang yang indah-indah kan :)

      Padam
  6. Zumal pun nak buat taman kecik2 kat rumah. Masih dalam proses penyediaan tapak. Rindu bunga-bungaan

    BalasPadam
    Balasan
    1. nanti dah siap update ye zumal, nak tengok gak :)

      Padam
  7. Segar tengok bunga-bunga tu Ana. Yang atas bergantungan tu nama dia Thunbergia..Ana tau tak, kat hutan Langkawi pokok ni banyak bergayutan. Tak sangka pokok hutan..cuma bunga dia kecil sikit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih Kak Mala, memang ana tunggu Kak Mala komen sebab rasanya Kak Mala sahaja yang boleh beri jawapan pada ana nama-nama bunga ni , Alhamdulillah terima kasih Kak ..:)

      Padam
  8. subhanallah! cantikkkk hihihi suka sukaaa

    BalasPadam