sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 13 Januari 2016

WW : Pokok Cili Panjat Dinding



pokok cili api



Wordless Wednesday : Gambar pokok cili padi di rumah arwah Tok di Teluk Intan, Perak yang lebat dan seolah-olah memanjat dinding dapur.

40 ulasan:

  1. waaa akak..banyakknya cili..subur pokok cili akak..bestnye..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi tu lah ccc banyak kan kan main subur lagi tuu :)

      Padam
  2. Balasan
    1. haah NH seronok kak ana pii petik cili api ni tepi dinding rumah arwah tok hihi :)

      Padam
  3. Balasan
    1. lepaslah stok berbulan cili api kat rumah LYA hihi :)

      Padam
  4. Bestnya dpt bercucuk tanam :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yien, rasanya tak tanam cili ni main campak je biji benih dan hidup sendiri hihi :)

      Padam
  5. Subur dan lebat buahnya. Kak Zai ada sepokok menumpang kat pokok bunga tengah berbuah sekarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan kak zai, selalu yang jenis tumpang hidup macam ni kan main subur lagi, Alhamdulillah

      Padam
  6. sebagai dekorasi rumah ni ana..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pun boleh KY, kan menteri suh kita tanam sayur jangan tanam bunga kalau nak jimat hihi :)

      Padam
  7. syok nya pokok cili Ana akak suka ni sangat nk start tanam lagi lah cili ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi jom kak noor, pakat tanam cili api pasni hihi :)

      Padam
  8. Balasan
    1. jom anis, kita menanam cili haha :)

      Padam
  9. Senang nak masak terus petik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah CP, senang je kan tak risau pasal racun serangga bagai hihi :)

      Padam
  10. wah...pedas3 hehehe petik jak, tak payah beli..jimat

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan Jiha jimat dua puluh sen haha :)

      Padam
  11. Suburnyer.... tangan bunda ni tak pernah menjadi tanam pokok cili...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke Bunda, kadang-kadang macam tu lah juga tanam tak menjadi Bunda :)

      Padam
  12. Balasan
    1. wow green hand ye Raihanah, jangan tangan HULK dah ye hihi :)

      Padam
  13. Balasan
    1. kan KG..hye KG lama tak dengar khabar berita hihi :)

      Padam
  14. Tandanya lada tu nak mintak makan dengan tuan dia..hehe

    BalasPadam
  15. assalamualaikum ana...subur menghijau pokok cili ni...cili padi kg ni sedap n pedas...;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam mama, hat ni memang pedas mama, bila kita menumis pun dah bau pijarnya :)

      Padam
  16. seronok berbudi pada tanah kan kak ana...hasilnyer lumayan

    BalasPadam
  17. Bestnye ada pokok cili tepi dapo...nak makan nasik goreng kampong cekau2 je petik kot tingkap...kikiki...saya kalau bab petik2 ni memang suke beno kak...tapi tu la tang tanam tu malas...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hamboi Malinda siap nasi goreng kampung lagi yerr.. haah nak menanam tu ada kemusykilan sikit lah kan haha :)

      Padam
  18. Suburnya ana..
    Elok jer menjalar tepi dinding dapur tu ye..
    Nak masak petik ajer ..
    Senang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haah CH, petik je tepi tingkap dapo rumah ni hihi :)

      Padam
  19. Elok je memanjat dinding pokok cili ni. Sennag nak petik, dah la buahnya pun lebat je berbuah. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah Sha, kak ana siap petik bawa balik Rawang hihi :)

      Padam