WW : Pokok Cili Panjat Dinding

by - Wednesday, January 13, 2016



pokok cili api



Wordless Wednesday : Gambar pokok cili padi di rumah arwah Tok di Teluk Intan, Perak yang lebat dan seolah-olah memanjat dinding dapur.

You May Also Like

40 comments

  1. waaa akak..banyakknya cili..subur pokok cili akak..bestnye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi tu lah ccc banyak kan kan main subur lagi tuu :)

      Delete
  2. Replies
    1. haah NH seronok kak ana pii petik cili api ni tepi dinding rumah arwah tok hihi :)

      Delete
  3. Replies
    1. lepaslah stok berbulan cili api kat rumah LYA hihi :)

      Delete
  4. Bestnya dpt bercucuk tanam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yien, rasanya tak tanam cili ni main campak je biji benih dan hidup sendiri hihi :)

      Delete
  5. Subur dan lebat buahnya. Kak Zai ada sepokok menumpang kat pokok bunga tengah berbuah sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak zai, selalu yang jenis tumpang hidup macam ni kan main subur lagi, Alhamdulillah

      Delete
  6. sebagai dekorasi rumah ni ana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pun boleh KY, kan menteri suh kita tanam sayur jangan tanam bunga kalau nak jimat hihi :)

      Delete
  7. syok nya pokok cili Ana akak suka ni sangat nk start tanam lagi lah cili ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi jom kak noor, pakat tanam cili api pasni hihi :)

      Delete
  8. Replies
    1. jom anis, kita menanam cili haha :)

      Delete
  9. Senang nak masak terus petik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah CP, senang je kan tak risau pasal racun serangga bagai hihi :)

      Delete
  10. wah...pedas3 hehehe petik jak, tak payah beli..jimat

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Jiha jimat dua puluh sen haha :)

      Delete
  11. Suburnyer.... tangan bunda ni tak pernah menjadi tanam pokok cili...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke Bunda, kadang-kadang macam tu lah juga tanam tak menjadi Bunda :)

      Delete
  12. Replies
    1. wow green hand ye Raihanah, jangan tangan HULK dah ye hihi :)

      Delete
  13. Replies
    1. kan KG..hye KG lama tak dengar khabar berita hihi :)

      Delete
  14. Tandanya lada tu nak mintak makan dengan tuan dia..hehe

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum ana...subur menghijau pokok cili ni...cili padi kg ni sedap n pedas...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam mama, hat ni memang pedas mama, bila kita menumis pun dah bau pijarnya :)

      Delete
  16. seronok berbudi pada tanah kan kak ana...hasilnyer lumayan

    ReplyDelete
  17. Bestnye ada pokok cili tepi dapo...nak makan nasik goreng kampong cekau2 je petik kot tingkap...kikiki...saya kalau bab petik2 ni memang suke beno kak...tapi tu la tang tanam tu malas...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboi Malinda siap nasi goreng kampung lagi yerr.. haah nak menanam tu ada kemusykilan sikit lah kan haha :)

      Delete
  18. Suburnya ana..
    Elok jer menjalar tepi dinding dapur tu ye..
    Nak masak petik ajer ..
    Senang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah CH, petik je tepi tingkap dapo rumah ni hihi :)

      Delete
  19. Elok je memanjat dinding pokok cili ni. Sennag nak petik, dah la buahnya pun lebat je berbuah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Sha, kak ana siap petik bawa balik Rawang hihi :)

      Delete