'Diamond are forever'..Wah!! Siapa tak teruja bila bercakap pasal diamond atau pun intan berlian ni kan. Sesuatu yang bertaraf 'diamond' pastilah paling terbaik dalam penciptaannya,kan?? Tapi ana bukanlah nak cerita pasal intan berlian hari ini, tetapi ada dua produk hebat yang ada kaitannya dengan 'diamond'. Jom terus membaca pengalaman ana bersama produk Scholl Velvet Smooth Express Pedi Foot File with Diamond Crystal dan juga  Kinohimitsu Collagen Diamond Drink.





Scholl Velvet Smooth Express Pedi Foot File with Diamond Crystal





Wanita ni memang perlu sangat menjaga kecantikan dan kesihatan dari hujung rambut sampailah ke hujung kaki. Bukan sahaja kita perlu kelihatan cantik dari luaran namun kebersihan dan keselesaan diri sendiri juga harus diutamakan. Wajah yang kurang menyerlah boleh sahaja kita lindungi atau cover dengan make-up namun jika bahagian yang paling penting untuk pergerakan kita tidak selesa pasti mendatang masalah juga kan. Bahagian yang ana maksudkan ialah tumit kaki. 

Walaupun kita sebagai muslimah, menutup aurat sehingga ke kaki dari pandangan namun diri kita sendiri perlu berasa selesa dalam setiap aktiviti dan rutin kehidupan. Pernah ana terlihat, ramai di antara kita mengalami masalah tumit kaki yang merkah serta mempunyai garis-garis kasar dan hitam.Sungguh tak selesa biarpun kita memakai sarung kaki, rasa kesat malah sehingga terkoyak sarung kaki kerana seretan kasar pada bahagian tumit kaki yang terlalu kering dan rosak. Tetapi usah risau kerana setiap satu masalah pasti ada penyelesaiannya. 




Produk dari Scholl ni memang sangat sinonim untuk rawatan kaki dan inovasi terkini ialah Scholl Velvet Smooth Express Pedi Foot File with Diamond Crystal.Scholl menampilkan kristal berlian pada bahagian 'roller' agar memberi sentuhan unik menanggalkan kulit kasar dan kering pada tumit kaki.Ia merawat tumit dengan tiga sentuhan berbeza iaitu 'Extra Coarse','Regular Coarse dan 'Soft Touch'.




Dari pengalaman ana sendiri menggunakan Scholl Velvet Smooth Express Pedi Foot File ini, sangat lembut pada kulit tumit kaki, mudah dipegang untuk digunakan pada setiap pusingan bahagian tumit yang ingin di rawat dan ia menggunakan 4 biji bateri AA yang tahan lebih lama dan menjimatkan. Bak kata pepatah alah membeli menang memakai. Ia mempunyai ciri-ciri keselamatan dan In Shaa Allah dapat merawat tumit kaki supaya kelihatan bersih dan cantik malahan lebih lembut bila di sentuh.


Kinohimitsu Collagen Diamond Drink



Meh, ana nak cerita sedikit tentang Kinohimitsu Collagen Diamond Drink yang sedang ana ambil ni.Kinohimitsu Collagen Diamond Drink mengandungi 5300mg peptida kolagen yang dihasilkan khusus untuk kulit matang bagi mengembalikan keremajaan,keanjalan dan kulit yang cerah berseri.Maklumlah apabila usia kita kian meningkat, tanda-tanda penuaan seperti garis halus,kedutan dan kekeringan mula kelihatan.In Shaa Allah dengan Kinohimitsu Collagen Diamond Drink, ia mudah diserap dan memperbaiki serat kolagen yang rosak dalam kulit.Barulah awet muda kannn...

Siapa yang harus mengambil Kinohimitsu Collagen Diamond Drink ni??Cuba semak sama ada kita dalam kategori yang perlu mengambilnya?

~ Berusia 30 tahun ke atas
~ Sering terdedah di bawah sinaran UV
~ Sering mengembara
~ Sering tidur lewat
~ Bekerja syif malam
~ Perokok
~ Penggemar kopi
~ Selalu berada dalam suasana berhawa dingin

Apakah keistimewaan Kinohimitsu Collagen Diamond Drink berbanding produk lain di pasaran??

1. Ramuan berkualiti premium:
Kinohimitsu memanfaatkan peptida kolagen daripada sumber kalogen marina yang terbaik.Diekstrak melalui teknologi terkini,berkualiti tinggi,asli serta tidak mengandungi lemak dan kolestrol.

2. Molekul peptida kolagen yang lebih kecil:
Setiap molekul peptida kolagen bersaiz kecil, jadi ia lebih diserap oleh kulit untuk membantu meningkatkan sintesis kolagen di lapisan dermis dengan berkesan.

3. Formula lengkap:
Kaya dengan antioksidan yang membantu melambatkan penuaan kulit.Ramuan istimewanya Ekstrak Perilla Seed membantu menyerlahkan kecantikan kulit dengan mengurangkan radang tisu dan meningkatkan keupayaan pemulihan tisu.

4. Rasa yang lazat:
Bukan sahaja enak di minum,ia juga membekalkan khasiat yang tinggi untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan.

5.Tanpa bahan tambahan:
100% semulajadi dan selamat,tiada tambahan gula,bahan pengawet,pewarna dan perasa tiruan.Disahkan bebas hormon,steroid dan bahan kimia oleh SGS.Mempunyai sijil  HALAL.

6.Berkesan:
Formula cecair yang dapat diserap oleh badan dengan cepat dan berkesan.

7.Mudah:
Ia merupakan minuman kesihatan yang sedia untuk diminum pada bila-bila masa dan di mana jua.




8 Hasil menawan dengan Kinohimitsu Collagen Diamond Drink

~ Menegangkan kulit untuk penampilan lebih muda
~ Mengetatkan liang roma untuk wajah lebih licin.
~ Menganjalkan payudara dan pinggul untuk bentuk badan yang menarik
~ Mengurangkan penampilan garis-garis halus dan kedutan serta memulihkan parut.
~ Mengembalikan kepadatan lapisan dermis untuk tekstur kulit lebih lembut dan anjal
~ Memerangkap lembapan dalam kulit agar kekal lebih lama
~ Mencerahkan kulit
~ Menguat dan menyihatkan rambut dan kuku.

Dimana nak dapatkan dua produk hebat bertaraf 'diamond'ni??


Haha..dimana lagi kalau bukan di SINI (klik sahaja ) dan banyak lagi tawaran hebat pelbagai produk yang pasti bermanfaat buat anda semua ada di LAZADA



LAZADA memang gedung membeli belah online yang terbaik, dari pengalaman ana sendiri berurusan dengan LAZADA, dari awal membuat tempahan sehinggalah produk selamat sampai di depan rumah, pihak LAZADA yang akan update dan track untuk kita.Tak perlu nak tracking kerana setiap proses penghantaran sehinggalah produk selamat sampai kita akan di update sama ada melalui email atau sms. The Best LAZADA :)

16 Comments

  1. assalamualaikum
    singgah pagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam NH, selamat menyambut Ramadan :)

      Delete
  2. scholl jenama yang dipercayai

    ReplyDelete
  3. Scholl tu best, Nani pun guna :)

    ReplyDelete
  4. teringin nk guna scholl tu..salu tengok iklan kat tv..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je cuba zatie, jom beli di LAZADA :)

      Delete
  5. Replies
    1. best qila..menjaga kecantikan luar dan dalaman gitu , jom sopin di LAZADA :)

      Delete
  6. 1 kotak kinohimitsu berapa ya? boleh thn berapa lama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bekalan untuk sebulan anies, dapatkannya di LAZADA :)

      Delete
  7. teringinnya scholl tu.. mesti tumit tak merekah kan kak ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah Jue, selesa sangat bila digunakan, settle masalah tumit kaki yang kasar ni, Alhamdulillah

      Delete