JOM KURUS DAN SIHAT - PASSION D'TOX ADA JAWABNYA

by - Thursday, November 03, 2016


Semua orang hendakkan bentuk badan yang ideal, kurus dan langsing kan?? Siapa tak nak bentuk badan yang cantik, walaupun tidak sehebat Barbie Doll, asalkan cantik di pandang mata pun dah memadai. Yang penting cantik dan sihat, jangan siksa diri untuk kelihatan cantik dan seksi, bahaya tau!! Boleh mengancam nyawa sendiri. Jadilah insan yang bijak, ikut keperluan dan daya tahan tubuh sendiri, jadilah cantik dengan kemampuan diri sendiri, bukannya sekadar mengikut orang lain. Lain orang lain daya tahan badannya. 

Terdapat pelbagai alternatif dan pilihan untuk mendapatkan tubuh badan yang ideal, yang cantik di pandang mata.Ada yang makan pil kurus..AWAS!! Bahaya tau... Ada yang ekstrem menahan diri dari makan, pun TAK SELAMAT!! Memudaratkan kesihatan.Kali ini, ana nak bercerita mengenai kaedah yang selamat dan paling asas atau faktor utama untuk kurus dan sihat khususnya dalaman tubuh badan kita. Pembersihan usus....haaa..kenapa penting pembersihan usus ni?? Sebab pemakananlah punca utama kepada masalah berat badan berlebihan.

Maklumlah kita ni orang Malaysia kan..mewah dengan pelbagai sajian makanan, yang berlemak, yang berprotein, yang manis tuuuu laaa yang paling sedapkan. Tapi jangan risau kay... Hari ini ana nak perkenalkan satu kaedah d'tox yang sihat untuk menjaga berat badan dan kesihatan usus kita. Ianya dikenali sebagai PASSION D'TOX .





PASSION D'TOX


Okay..macam ni sebenarnya kelebihan PASSION D'TOX ni sebagai satu kaedah untuk mendapatkan berat badan ideal. Kita tak nak cerita tentang kurus sebab bentuk badan setiap manusia ni berbeza-bezakan, mungkin pada pandangan setengan orang badan kita kurus tetapi pada sesetengah yang lain pula dah okay, jadi ana lebih suka memanggil bentuk badan yang ideal. 

Kita orang Malaysia ni bab makan memang tak ada pantang larang, selagi tak mudarat selagi itu kita makan. Ada kalanya bila mengadap juadah lupa tentang diet, kalori dan fakta-fakta ilmiah ni. Janji sedap dan kenyang. Tapi usah risau, PASSION D'TOX ada cara untuk mempastikan sistem tubuh yang utama dalam perut kita iaitu usus dapat bekerja dengan sempurna. Apabila proses pemakanan dan pencernaan kita berjalan lancar, segala toksid didalam kandungan makanan akan tersingkir keluar. Hasilnya walau apa pun yang kita makan ia akan mempastikan hanya yang berkhasiat sahaja yang kekal dalam tubuh badan kita.





Beza usus yang sihat dan tidak sihat

Bagaimana PASSION D'TOX membantu mendapatkan bentuk badan ideal


1.Kebaikan yang terdapat di dalam setiap paket PASSION D'TOX adalah :

~ Kaya dengan Fiber, Vitamin C dan Vitamin E

~ Menghalang lebihan karbohidrat dan kalories di dalam badan

~ Kandungan fiber yang tinggi menyerap air dan membentuk gel untuk menyingkir bahan toksid dalam badan

~ Fiber juga bertindak membersihkan usus

~ Tiada kandungan gula,laxatives dan warna tiruan




2.Kandungan yang terdapat di dalam PASSION D'TOX ialah 




~ Passion Fruit Powder atau ekstrak buah Markisa - serat dan bijiannya mengandungi 25g fiber dan kaya dengan Vitamin C serta air sebagai anti-oksidan.

~ Ekstrak campuran pelbagai berries - sebagai agen anti-oksidan dan sumber utama Vitamin C, E dan asid ascorbic.

~ Ekstrak gandum - Sumber utama vitamin A, B- complex,C,E,I dan K. Ia juga mengandungi mineral dan baik untuk meningkatkan metabolisme untuk berat badan yang ideal.

~ Psyllium Husk - bagus untuk kesihatan jantung dan pankreas.



Pengalaman ana mengambil PASSION D'TOX 



Buat masa ini, ana tidak mengalami masalah berat badan berlebihan, namun sebagai langkah berjaga-jaga ana perlu pastikan ia kekal dan sihat hendaknya. Ana mengambil satu paket sebelum tidur, dan keesokkan pagi, proses pembuangan berjalan lancar dan sangat efektif. Pada peringkat usia seperti ana, perlu sangat menjaga kesihatan dan kekalkan berat badan yang ideal kerana jika ana abaikan begitu sahaja, pasti berat badan akan naik dengan mendadak. Ana rasa ia sangat perlu untuk menjaga kesihatan dalaman badan di samping mendapatkan bentuk badan yang ideal.

Cara pengambilan PASSION D'TOX




1. Larutkan sepaket PASSION D'TOX ke dalam 150ml air (pada suhu bilik).

2. Sebatikan campuran dan terus di minum kerana kandungan fibernya yang tinggi menyebabkan ia cepat pekat dan kelihatan seperti gel.

3. Untuk hasil yang lebih baik, minum air suam secukupnya.

4. Pengambilan Satu paket setiap hari sebelum tidur, untuk golongan dewasa sahaja.TIDAK DIGALAKKAN UNTUK WANITA HAMIL.







PASSION D'TOX adalah selamat digunakan kerana ia mendapat kelulusan KKM dan sijil HALAL. 

Harga jualan :    RM 110/sekotak

                           RM 200/ 2 kotak

Harga promosi : RM 380 / 4 kotak




Untuk keterangan lanjut boleh sahaja ke 


#passiondtoxmalaysia, #passiondtoxmalaysiabyd # pdx #asianmummyathome

You May Also Like

18 comments

  1. Dtox??? Kita dtox minum air teh hijau je. Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Passion D'tox salah satu alternatif yang bagus juga DP :)

      Delete
  2. Replies
    1. betul tu Zie :)produk yang berkualiti premium :)

      Delete
  3. Memang senang bila ada dtox macam ni :)

    ReplyDelete
  4. wahh syioklah berdetox.. jom amalkan kehidupan sehat

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Acik, penting budayakan gaya hidup sihat ni :)

      Delete
  5. Badan rasa dh berat sangat jom kita detox...mana tau lemak2 degil hilang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah SA, singkirkan hat degil2 tu dari dalam tubuh badan kita :)

      Delete
  6. Kak walaupun dah terlebih berat tapi tetap takut nak ambil sebarang pil atau detoxs..perut ni ada gastrik tu pula sangat sensitif...makan pedas atau masam sikit pun dah boleh sakit perut & cirit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin ada kaedah lain yang lebih sesuai dengan kak mala , In shaa Allah.cari lah yang tidak mendatangkan mudarat pada tubuh badan kita kan kak Mala :)

      Delete
  7. Menarik ni.. leh cuba.. hehe.. Lea singgah sini n follow.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu produk yang bagus ni Lea :) terima kasih singgah dan follow ya :)

      Delete
  8. wow buang toksin ermm bagus ni ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bagus dan berkesan kan Lily :)

      Delete