JUS QALBI AL-EHSAN - Cegah Kolestrol Baik Untuk Tubuh Badan

by - Monday, November 07, 2016


KOLESTROL.... takutkan dengan perkataan kolestrol. Mahu tak cuak, pelbagai penyakit boleh datang menghinggap kalau korang tak jaga paras kolestrol dalam tubuh. Normallah kan..kita-kita ni, bila nak story mory bab-bab kesihatan ni, mula laa... macam tak best je kan.Tapi bila dah kena pada batang hidung sendiri atau ahli keluarga yang terdekat, barulah nak berubah ke arah gaya hidup sihat ni. Tak kata orang lain, ana sendiri pun macam tu. Sejak abah kena serangan jantung beberapa tahun yang lepas, kami sekeluarga memang alert sangat bab kolestrol dan kesihatan . Suami ana cukup cerewet bab makan-minum. Terkesan agaknya.

Korang pernah tak check-up paras kelestrol dalam badan? Haaa..baik mengaku...hihi. Ekceli, ana pun tak pernah check-up, tapi suami ana pernah dan agak membimbangkan bila kolestrol agak tinggi. Suami ana ni tak lah berat badan berlebihan, aktif bersukan dan skop kerjanya pun memang bergerak sentiasa, tapi setelah menjalani pemeriksaan paras kolestrol agak tinggi juga. Itu yang check-up, yang leka macam ana ni...ermmm jaga-jaga!!!

Alhamdulillah, baru-baru ni, ana diperkenalkan dengan Jus Qalbi AL-EHSAN. Jus?? Ye..jus yang banyak khasiat yang dapat membantu kita semua dalam mengurangkan kandungan kolestrol dalam badan. Ia bukan ubat tau...jangan silap. Ianya sejenis supplemen yang mampu menjana tenaga tambahan, serta kaya dengan Vitamin C yang baik untuk kecantikan kulit serta sistem imunisasi dan sistem penghadaman.




Jom ana sambung cite pasal kolestrol ni. Bagaimana nak tahu tanda-tanda badan kita mempunyai kolestrol yang tinggi? Dari perkongsian di FB Page  Jus Qalbi AL-EHSAN ana dapat ketahui ilmu yang baru dan kongsikannya semula disini.

Tanda-tanda badan mempunyai kolestrol yang tinggi antaranya:




~ Sering berasa kebas-kebas pada kaki.

~Timbul bintik-bintik putih (biji kolestrol) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher            yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.

~Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.

~Sering berasa sakit kepala.

~Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga                   menyebabkan rasa sakit pada kepala.

~ Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling      sedikit mendapat darah.

~ Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. 
   

Ini menunjukkan kadar kolestrol anda terlampau tinggi. Jadi, jika korang mempunyai tanda-tanda seperti inj, cepat-cepatlah lakukan pemeriksaan doktor dengan segera. Sebaiknya lakukan lab Ujian Kolesterol untuk memeriksa tahap kolestrol korang,kay.

Jus Qalbi AL-EHSAN


Berbalik kepada Jus Qalbi AL-EHSAN, ianya di formulasikan daripada 5 bahan asli semulajadi terpilih, terbukti berupaya untuk menurunkan kandungan kolestrol dalam tubuh badan. Ia di hasilkan TANPA bahan pengawet tiruan dalam erti kata lain hanya bahan-bahan semulajadi sahaja. Ia mampu membaikpulih dan merangsang sistem peredaran darah,serta mengurangi risiko yang berkaitan dengan jantung, stroke, sakit dada, darah tinggi dan kebas anggota badan, jika di amalkan secara berterusan.

JUS QALBI AL EHSAN sangat bagus untuk:

  • Jantung tersumbat
  • Athma
  • Tekanan darah tinggi
  • Kolestrol
  • Resdung
  • Arthritis
  • Gout
  • Kencing manis
  • Kebas tangan kaki
  • Sembelit


5 bahan utama Cuka Epal, Bawang Putih, Madu, Halia dan Lemon. dihasilkan tanpa pengawet tiruan.Kebanyakan penyakit berpunca dari saluran darah yang tersumbat terutama di saluran darah ke jantung.Ramuan Jus Qalbi AL-EHSAN dapat menghakis plak lemak yang terbentuk dalam salur darah akibat dari kolesterol tinggi. Cegah dari terjadinya plak lemak berkerak dalam salur darah jantung.

Cara Pengambilan Jus Qalbi AL-EHSAN





GONCANG botol sebelum minum.

1 sudu makan SEBELUM  sarapan.

1 sudu makan SEBELUM tidur malam.

GUNAKAN SUDU PLASTIK SAHAJA.

Simpan di dalam peti sejuk setelah dibuka.




Ana nak kongsikan sedikit pengalaman ana sendiri meminum Jus Qalbi AL-EHSAN ni.Serius sewaktu membuka botol kaca Jus Qalbi AL-EHSAN , bau bawang putih tu agak kuat juga. Memang mulanya macam tak boleh nak cuba, namun orang kata kalau dah namapun penawar dah tentu pahit sekali pun akan di telan. Ianya tidaklah pahit, jangan salah anggap. Ia berasa agak masam dan bercuka kerana kandungan bahan asli cuka epal dan lemon yang terdapat di dalamnya.

Campuran rasa bawang putih dan halia yang sangat baik untuk mengurangkan angin dalam badan kita ni, di tambah pula rasa madu yang merupakan makanan terbaik di atas muka bumi ini, pasti memberikan satu gabungan rasa yang dapat diterima juga akhirnya. Yang penting ianya baik untuk kesihatan. Kerana yang sedap itu lah yang memudaratkan, betul tak??

Andai kita tak boleh meminumnya sebegitu sahaja, di syorkan juga dicampurkan sebagai perisa di dalam penyediaan minuman harian seisi keluarga. Buat masa ini, ana memberi suami ana minum setiap hari Jus Qalbi AL-EHSAN dan mudah-mudahan ia akan memberikan kesan yang positif pada paras kolestrolnya, In Shaa Allah.

Untuk keterangan lebih lanjut, PEMBELIAN,testimoni dan detail tentang produk HALAL keluaran MUSLIM tempatan ini boleh singgah ke mana-mana social media yang ana berikut di bawah : 


Facebook : JUS QALBI AL EHSAN

atau 


atau 

Hubungi terus :

Algae Park Sdn Bhd
No 80 A,Jalan Renang 13/26,Seksyen 13,
Shah Alam,Selangor.

Tel: 03- 5511 4366

HP: 017- 7300 366 & 017- 3730 366



Sumber rujukan : FB page Jus Qalbi al-Ehsan

#jusqalbi  # pembersihkolestrol  #jusqalbialehsan  #enjoythetaste  #experiencethemiracle   #tonikjantung   #mengawalkolestrol


You May Also Like

18 comments

  1. bagusnya khasiat dya.. sedap tak kak ana??

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah Husna, rasanya agak kuat rasa bawang putih tetapi baik untuk dalaman tubuh badan kita .

      Delete
  2. yui pun dok guna.. dok bg mak yui guna juga =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah Yui, kak ana buat masa ni suami sedang mencubanya :)

      Delete
  3. Ya Allah..lamanya xbw ke blog k.ana nii...xsempt nk bw memana skg nii...elok laa...mkin umur meningkat ni kolestrol memg kena jaga laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa , lama Sha tak singgah, majuk dah kak ana hihi..kena kan jaga kesihatan dalaman bila usia kian meninggi ni :)

      Delete
  4. nak kena cari juga ni Ana
    kaknoor ada lah kolestrol cikittt

    ReplyDelete
  5. Bagus ni, boleh sarankan untuk abah Nani guna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah Nani, mana tahu serasi kan :)

      Delete
  6. Skrng ni mmg dah kena mulakan mengamal minum jus mcm ni lah.. kesihatan mmg kena jaga kan... thanks sharing kak Ana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat tu KK, pencegahan adalah yang terbaik :)

      Delete