WW: Pulut Mangga Yang Sedap

by - Wednesday, February 22, 2017



Pulut Mangga Sedap

Tengok gambar ni pun pasti korang dah meleleh kan...serius memang sedap sangat pulut mangga yang ana makan di sebuah gerai di Kampung Baru, Kuala Lumpur baru-baru ni. Sebab apa ia sangat sedap bagi ana? Ermm pada pendapat ana la kan, pulut yang di masak untuk pulut mangga ni mereka menggunakan pulut susu. 

Pulut susu ni memang rasanya berbeza dengan beras pulut biasa. Ia lebih lembut,lemak manis tekstur dan rasanya. Kena pula dengan santan pekat di makan bersama hirisan buah mangga masak ranum. Tak yah cerita panjang laa.. korang pii laa cari sendiri mana-mana restoran tomyam Thai yang menjual pulut mangga.. memang heaven sangat..yummmyyyyy 

You May Also Like

16 comments

  1. masa pregnant qeisya dulu sempat makan 2x.. hehehhe..

    ReplyDelete
  2. Tak berapa gemar tapi memang nampak sedap sangat hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap SS , cubalah mana tahu tersuka tanpa sengaja :)

      Delete
  3. ada juga singgah kampung baru baru baru ni...tapi tak sempat ambil gambar hahaha

    lapar sangat...air mangga pun sedap sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai kalau tak lepas satu entri kan arz hihi :)

      Delete
  4. Replies
    1. kak ana kan Fuza bab pulut2 ni memang feveret sangat laa hihi :)

      Delete
  5. Fulamak sedapnya.. terasa2 kat tekak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa, bila tengok balik gambaq ni, AJ pun terliur balik dah ni adoiyai :0

      Delete
  6. Assalamualaikum Wrmbth

    Apa khabar & selamat pagi pada sis Ana Jingga

    Wah wah wah

    makan pulut mangga ya

    Sedap ni

    Lagi lagi pulut susu kan

    Maznee perasan orang yang selalu makan beras pulut ni

    Kulit dia lawa

    buktinya orang jepun dan orang thailand

    Kulit dia halus kan

    sedangkan produk SK11 essence tu pun asalkanya dari beras

    Hmm

    Nak carilah lepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo ye ke, baru tahu hihi, nak makan pulut hari-harilah pasni hihi :)

      Delete