Ingat tak sebelum ini ana pernah kongsikan pengalaman beberapa sahabat blogger yang telah mencuba satu lagi jenis teknik rawatan untuk mendapatkan bentuk badan idaman di Instagram dan Facebook. Yang lebih menarik dan terkini tentang rawatan ini ialah ianya adalah proses pengurangan lemak dalam badan tanpa melibatkan sebarang pembedahan.Ikuti secara ringkas butiran majlis pelancaran 2nd Generation of Cryo-Lipolysis untuk lebih banyak info tentang rawatan ini.

Majlis Pelancaran 2ND GENERATION OF CRYO-LIPOLYSIS


Dr Pablo Naranjo (dua dari kanan), Medical Director of Elite Laser Clinic, Key Opinion Leader of Zimmer Aesthetics sedang menerangkan kebaikan  Zimmer Z Lipo and Z WavePro. Dari kanan, Ms Jess Kong, General Manager of Med III Division of Neoasia, Mr Henry Holitschke, Zimmer Area Sales Manager dari Germany, Dr Alice Prethima dari Ageless Medispa and Clinic, Dr Serina Binti Haji Abdul Latif dari The Life Clinic and Dr Chan Boon Khai dari TDOX Clinic.

Lebih teruja lagi baru-baru ini, telah berlangsungnya majlis pelancaran Generasi ke-dua atau lebih dikenali sebagai SECOND GENERATION OF CRYO-LIPOLYSIS pada 10hb Mac 2017 yang lalu.Ia merupakan generasi kedua dalam teknik Cryo-Lipolysis oleh ZIMMER Aesthetics dengan kejuruteraan teknologi German yang menggabungkan Z Lipo (Cryo-Lipolysis) dengan Z Wave Pro (Shockwave - diiktiraf oleh US FDA).Teknik terbaharu ini membolehkan tempoh rawatan yang lebih cepat dan mendapatkan hasil bentuk badan yang lebih pantas.


Ketika majlis pelancaran di Kuala Lumpur, Dr. Pablo Naranjo, Medical Director of Elite Laser Clinic, menerangkan dengan lebih jelas bagaimana teknologi terkini ini berkesan. Cryo-Lipolysis telah menerima kelulusan European Union CE Mark sejak tahun 2009 untuk teknik rawatan tanpa sebarang pembedahan untuk mengurangkan lemak dalam badan. Ianya selamat di mana pelanggan cuma menerima rawatan luaran untuk membekukan lemak yang tepu di dalam tubuh tanpa sebarang kesan sampingan dan hasilnya pelanggan mendapat bentuk badan idaman dengan berkesan. 




Antara bahagian tubuh yang sering menjadi pusat ternak lemak dalam bahasa seharian kita ialah di lengan, peha, abdomen, serta pinggul boleh dirawat dengan efektif dan selamat di mana ia nya satu proses yang tidak menyakitkan serta tidak mencederakan sebarang tisu dalam sistem tubuh badan.Gabungan 2nd generation Cryo-Lipolysis by Zimmer Z Lipo dan Z WavePro adalah satu inovatif teknologi mesin yang direka untuk membekukan lemak dan serta rawatan selulit. Selulit memang musuh utama kita wanita khususnya kan.


kredit foto: Dhia Vivadea

Z Lipo yang merupakan pemenang anugerah 'product of the year 2016' adalah satu peralatan yang versatile mempunyai tiga aplikasi (bersaiz kecil, sederhana dan besar) yang secara optimanya sesuai untuk bentuk badan yang berbeza. Melalui kaedah rawatan ini, ia mensasarkan kelompok lemak tepu, kemudian di bekukan dan di matikan sel sel nya. Ia kemudian di keluarkan secara semulajadi melalui sistem lymphatic dalam tempoh masa 10 hingga 12 minggu. Satu sessi rawatan akan mengambil masa selama 60 minit untuk satu sessi. Untuk keterangan lebih lanjut dan secara detail, layari sahaja ke zimmer-aesthetics.com.sg/ . 



Dr Pablo Naranjo (dua dari kanan), Medical Director of Elite Laser Clinic and Key Opinion Leader of Zimmer Aesthetics merasmikan pelancaran produk  Zimmer Z Lipo and Z WavePro. Turut sama (dari kanan) Ms Jess Kong, General Manager of Med III Division of Neoasia, Mr Henry Holitschke, Zimmer Area Sales Manager from Germany, Dr Alice Prethima from Ageless Medispa and Clinic, Dr Serina Binti Haji Abdul Latif dariThe Life Clinic dan  Dr Chan Boon Khai dari TDOX Clinic.


Apakah  ZIMMER ?


Lebih 40 tahun pengalaman, Zimmer Medidin Systems merupakan salah satu daripada peneraju utama di Eropah dalam pengeluar sistem physiotherapy.Selain daripada itu ia sentiasa terkini dalam inovasi produk cardiologiz, diagnostic dan aesthetic seperti hyaluronic filler atau peralatan shockwave. Dengan tknologi kejuteraan moden dan kepakaran Zimmer serta diuji di Quality Assurance Department pastinya adalah yang terunggul dalam bidangnya. Di Malaysia dan negara serantau Neo Asia Singapore merupakan pengedar ekslusif untuk produk Zimmer Aesthetics.


Dr Pablo Naranjo memperkenalkan  Z Lipo and Z WavePro by Zimmer Aesthetics 

Biodata Dr Pablo Naranjo :

~  Medical Director of Elite Laser Clinic, Madrid. Pakar dalam Aesthetic Medicine.

~  Vice President of the Spanish Association of Aesthetic Medical Laser (AEMLE) and member of the American Society of Medical-Surgical Laser (ASLMS) and the Spanish Society of Aesthetic Medicine (SEME).

~ Salah seorang pakar antarabangsa dalam teknologi laser, ultrasonic dan RF technologi untuk perubatan aesthetic dan dermatology.

~ Merupakan peneraju utama untuk Zimmer Aesthetics khasnya untuk 2nd Generation of Cryo-Lipolysis.

~ Kelayakan beliau :

• Bachelor of Medicine from the Complutense University of Madrid (Ernesto Seco Award transcript).
• Doctor of Medical Physics (Cum Laude) from the Complutense University of Madrid.
• Master in Aesthetic Medicine (Excellent) by the University of the Balearic Islands.
• Master in Business Administration and Management of Health Services (Excellent) from the University Pompeu Fabra of Barcelona.
• Accredited by the Registry of Physicians of the College of Physicians of Madrid Specialist in Cosmetic medicine.

~ Jawatan :

• Coordinator for Spain of the International LED Academy (ILA).
• Coordinator of the Master's Degree in Aesthetic Medicine at the Rey Juan Carlos University in Madrid.
• Professor of Laser in the Masters in Aesthetic Medicine of the Complutense University of Madrid and the University of Alcalá de Henares.
• Member of the Spanish Society of Aesthetic Medicine (SEME).
• Member American Society of Medical-Surgical Laser (ASLMS).
• Member of the Standing Committee of the Working Group that will draft the legal bases for the use of Laser in Medicine at European level.
• Gold Medal of the European Cum Laude Forum 2015.
• Speaker at numerous national and international congresses including Malaysia.





Secara Ringkas Mengenai Z LIPO & Z WAVEPRO  :

~ 2nd generation Cryo-Lipolysis by Zimmer Z Lipo and Z WavePro

~ Teknologi kejuruteraan German

~ Lulus US FDA dalam kombinasi shockwave

~ Bukan sekadar meghilangkan lemak, namun mengatasi masalah selulit serta menegangkan kulit dan     sebagainya.

~ Tiada sebarang kesan sampingan

~ Tiada pembedahan

~ Tidak menyakitkan

~ Hasil yang mengkagumkan

~ Tempoh rawatan :60 minit

~ Kos rawatan antara RM 1,500-RM 1,800 bergantung kepada rawatan.


Untuk keterangan lanjut, hubungi mana-mana dari senarai Klinik Z LIPO & Z WAVEPRO: 


TDOX Clinic
51B, Jalan SS21/37, Uptown 37,
47400 Petaling Jaya, Selangor
T: +603 7733 7768

Esadsa House 
Lot 51, 7th Floor Signature Office, 
The Boulevard Mid Valley City,
Lingkaran Syed Putra, 59200
Kuala Lumpur.
T: +603 2287 8569

Ageless Medispa & Clinic
257, Jalan Maarof, Bangsar Park, 
59000 Kuala Lumpur
T: +603 2095 0458

RE Plastic Surgery Clinic
A4-UG1-03, Solaris Dutamas,
Jalan Dutamas 1, 
50480 Kuala Lumpur
T: +603 6207 9004

The Life Clinic
Lot 6-2A, Jalan Batai, Damansara Heights,
50490 Kuala Lumpur 
T: +603 2856 9292






4 Comments

  1. cara mudah untuk kurus..sediakn duit jela
    JanjiKita

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Mar, tapi kalau ianya berbaloi tak kisah laa kan, ikut pada bajet masing-masing :)

      Delete