WW : Udang Galah

by - Wednesday, December 02, 2015



Udang Galah 


udang galah



Nama lagi wordless jadi biar gambar berbicara... Salam Rabu buat rakan blogger tersayang dari www.anajingga.com :) 

You May Also Like

44 comments

  1. aduhhh kak Ana ni awal-awal dah buat CP laparrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hiihii sorry..ni namanya entri tak ada idea CP :)

      Delete
  2. Sedapnya untuk diratah begitu sahaja... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah Kak cik makan macam tu je baru ngamm :)

      Delete
  3. sedapnya tengok udang galah tu..lapar pulak tiba2

    ReplyDelete
  4. saya suka sepit dia...heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. laa pulak Suzie, ada isi ke kat situ hihi :)

      Delete
  5. wah2..pagi2 lagi dah tengok gambar ni..habis la diet saya kak...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis laaa DR kena pii cari udang galah lak pasni hihi :)

      Delete
  6. makan camni je gaul dengan nasik pon dah sodap kak ana...lama dah tak makn udang galah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah Malinda, kak ana suka cicah sos thai wallahhh :)

      Delete
  7. Aduh macam nak mencari udang galah pulak ..
    menengok Ana tayang pagi hari ni..
    Emmmm dapnyaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi pepagi dah tayang lauk kan CH, ni masa balik kampung hari tu, pak sedara tangkap di sungai Perak :)

      Delete
  8. Tak ingat dah berapa tahun agaknya tak makan udang galah. Kat tempat kak udang laut je banyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah ye Kak Mala, haah udang galah ni udang sungai mudah terdapat di kawasan tepi sungai macam di kampung ana di Teluk Intan..:)

      Delete
  9. salam kak ana, bila nak belanja yana udang2 tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam Yana...ermmm bila ye hihi :)

      Delete
  10. Replies
    1. ini namanya udang galah lisa..memang sedapppp hihi :)

      Delete
  11. Walaupun baru lepas makan, tengok udang ni. Terliuqq jugaklaa. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenalah cari makanan semula ye AF :)

      Delete
  12. Replies
    1. di utara senang juga nak dapat kan Zumal :)

      Delete
  13. Kak ana...rinduuuu...sedapnya udang galah..tengok gambar ni tetiba mengidam pulakkk..ehhh..hihi.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alolo zatie sayangggg... mengidam kelek kelate' nanti gi make' ye ..eh kat sini pun ada jual kan hihi :)

      Delete
  14. tengah musin agaknya kan Ana.semalam gi market nmpk banyak udang galah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah KY kat kampung ana pun meriah tengok orang dapat udang galah ni :)

      Delete
  15. wah kak ana.. udang galah pembuka selera ye :)

    ReplyDelete
  16. peh sdapnyew UDANG GALAH...yummy...kak ana pnah mkn tak udang galah siram lemak cilipadi?sdap gilew.hah ni resepi original i.nak lari dr style msak lemak cilipadi yg biase tu.
    cara nyew snang jew.
    udang galah gaul garam & kunyit pastu goreng garing.
    pastu kuah utk siram buat mcm msak lemak ciliapi tp biar didih smpai pekat.
    nak letak petai ke belimbing buluh ke pucuk penganga ke atau ape2 syur atau ulam pun bleh jnji kuah pekat.
    pastu siram je atas udang galah yg da goreng garing td.mkn pnas2 memang sdap...
    try la ye kak ana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah menarik ni Bee.. in shaa Allah boleh cuba nanti kan , tq berkongsi resepi di ruang ini :)

      Delete