sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 2 Disember 2015

WW : Udang Galah



Udang Galah 


udang galah



Nama lagi wordless jadi biar gambar berbicara... Salam Rabu buat rakan blogger tersayang dari www.anajingga.com :) 

44 ulasan:

  1. aduhhh kak Ana ni awal-awal dah buat CP laparrrr...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hiihii sorry..ni namanya entri tak ada idea CP :)

      Padam
  2. Sedapnya untuk diratah begitu sahaja... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah Kak cik makan macam tu je baru ngamm :)

      Padam
  3. sedapnya tengok udang galah tu..lapar pulak tiba2

    BalasPadam
  4. saya suka sepit dia...heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. laa pulak Suzie, ada isi ke kat situ hihi :)

      Padam
  5. wah2..pagi2 lagi dah tengok gambar ni..habis la diet saya kak...heheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. habis laaa DR kena pii cari udang galah lak pasni hihi :)

      Padam
  6. makan camni je gaul dengan nasik pon dah sodap kak ana...lama dah tak makn udang galah

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah Malinda, kak ana suka cicah sos thai wallahhh :)

      Padam
  7. Aduh macam nak mencari udang galah pulak ..
    menengok Ana tayang pagi hari ni..
    Emmmm dapnyaaa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihi pepagi dah tayang lauk kan CH, ni masa balik kampung hari tu, pak sedara tangkap di sungai Perak :)

      Padam
  8. Tak ingat dah berapa tahun agaknya tak makan udang galah. Kat tempat kak udang laut je banyak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. lama dah ye Kak Mala, haah udang galah ni udang sungai mudah terdapat di kawasan tepi sungai macam di kampung ana di Teluk Intan..:)

      Padam
  9. salam kak ana, bila nak belanja yana udang2 tu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam Yana...ermmm bila ye hihi :)

      Padam
  10. Balasan
    1. ini namanya udang galah lisa..memang sedapppp hihi :)

      Padam
  11. Walaupun baru lepas makan, tengok udang ni. Terliuqq jugaklaa. :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenalah cari makanan semula ye AF :)

      Padam
  12. Lama tak makan udang galah ^-^

    BalasPadam
    Balasan
    1. di utara senang juga nak dapat kan Zumal :)

      Padam
  13. Kak ana...rinduuuu...sedapnya udang galah..tengok gambar ni tetiba mengidam pulakkk..ehhh..hihi.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. alolo zatie sayangggg... mengidam kelek kelate' nanti gi make' ye ..eh kat sini pun ada jual kan hihi :)

      Padam
  14. tengah musin agaknya kan Ana.semalam gi market nmpk banyak udang galah

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah KY kat kampung ana pun meriah tengok orang dapat udang galah ni :)

      Padam
  15. wah kak ana.. udang galah pembuka selera ye :)

    BalasPadam
  16. peh sdapnyew UDANG GALAH...yummy...kak ana pnah mkn tak udang galah siram lemak cilipadi?sdap gilew.hah ni resepi original i.nak lari dr style msak lemak cilipadi yg biase tu.
    cara nyew snang jew.
    udang galah gaul garam & kunyit pastu goreng garing.
    pastu kuah utk siram buat mcm msak lemak ciliapi tp biar didih smpai pekat.
    nak letak petai ke belimbing buluh ke pucuk penganga ke atau ape2 syur atau ulam pun bleh jnji kuah pekat.
    pastu siram je atas udang galah yg da goreng garing td.mkn pnas2 memang sdap...
    try la ye kak ana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah menarik ni Bee.. in shaa Allah boleh cuba nanti kan , tq berkongsi resepi di ruang ini :)

      Padam