Featured Coupons

recent/hot-posts
Semua ini adalah satu ujian jika kita memikirkannya ....

Dah hampir sebulan kita menjalani ujian hidup ketika wabak Covid-19 melanda negara. Hari demi hari bagaikan meniti kehidupan yang penuh ketakutan akan kesihatan ahli keluarga, jiran tetangga dan semua rakyat di seluruh negara. S…

Agar-agar soya gula melaka rasa macam tauhu fa

Inspirasi dari resepi Khairulaming sekali lagi . Kali ini ana mencuba resepi agar-agar soya gula melaka. Mudah sangat pun nak sediakan. Bahan pun tak banyak. Melewati hari-hari PKP dah masuk hari ke 21 dah kan ketika entri ini d…

AYA Real Food - Satu Pes Sos Untuk Pelbagai Menu Masakan Segera

Hari ini dah melepasi hari ke lima fasa kedua kita berada dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan wabak Covid-19. Pastinya ia satu pengalaman yang tak mungkin dapat kita lupakan sepanjang hayat. Apapun setiap yang berlaku pasti…

 BIL  TNB - ANGGARAN  SEMASA TEMPOH PKP & DISKAUN DALAM PAKEJ PRIHATIN 2020

Hujung bulan Mac 2020 yang lalu ketika kami membayar semua bil-bil bulanan secara online, suami duk tanya ana, bil TNB dah sampai tak? Ana pun jawablah belum rasanya sebab memang tak nampak pun bil dalam peti surat. Selang beber…

Sudah 3 kali Jumaat tanpa solat kerana PKP Covid-19

Semalam Jumaat ke tiga bagi kaum lelaki di Selangor ni khasnya tidak dapat keluar menunaikan solat Jumaat. Allahu.. makin hari makin terasa gerunnya dengan apa yang sedang kita lalui kini. Pada pandangan peribadi ana sebagai ham…

Cara tanam bayam brazil

Orang lain dah lama duk tanam pokok bayam brazil ni di sana sini, ana ni baru nii laa dapat benih pokok bayam brazil. Pokok yang dah hidup subur ni pemberian sahabat blogger yang dah macam adik sendiri, siapa lagi kalau bukan bl…

Resepi Rasem Masakan Tradisional Kaum India

Rasem ni sejenis masakan tradisional kaum India. Ana pun makan rasem ni ketika berpantang semasa melahirkan kedua-dua orang anak. Mak yang masakkan rasem kata mak untuk panaskan badan ketika berpantang. Masa tu tu bukannya ada i…

Cara Semak Status dan Mohon BANTUAN PRIHATIN NASIONAL (BPN)

Merujuk kepada Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (PRIHATIN) bernilai RM250 bilion yang telah diumumkan oleh YAB Perdana Menteri pada 27 Mac 2020, Kementerian Kewangan ingin menjelaskan mengenai pelaksanaan dan cara menga…

Impian memiliki sebuah rumah banglo berkonsep Bali

Setiap orang pasti mengimpikan memiliki kediaman sendiri untuk di huni bersama keluarga tercinta. Tak kiralah apa pun jenis kediaman, yang penting mempunyai cukup ruang  untuk melahirkan rumahku syurgaku buat penghuninya. Ada ya…

Cara buat dalgona coffee by Adik Ika

Alhamdulillah Adik Ika sempat berada di rumah sebelum penguatkuasaan PKP ini di laksanakan. Sesuatu hikmah yang dapat kita ambil dari musibah ini adalah seisi keluarga dapat meluangkan masa bersama di rumah. Kami mematuhi PKP de…

Keindahan senibina Masjid Sri Sendayan

Dalam perjalanan balik dari percutian di Port Dickson tempoh hari, kami sengaja ikut laluan lama sebab cadang nak singgah di Masjid Sri Sendayan. Sebelum ini selalu lihat ramai orang upload gambar keindahan senibina Masjid Sri S…

Soal Jawab Mengenai PENGELUARAN i-LESTARI KWSP 2020

Ketika negara sedang melalui ujian berat wabak Covid-19 ini , pasti akan memberikan kesan ekonomi dan kewangan kepada kita rakyat Malaysia dan pelbagai sektor yang terpaksa melalui tempoh Perintah Kawalan Pergerakan dalam usaha …

Cameron Muslim Apartment by Nurul - Homestay pilihan kalau ke Cameron Highland

Cameron Highland ni merupakan destinasi percutian ana dan sekeluarga sejak dah bertahun lama. Dari kecil lagi mak saudara ana suka buat rombongan ke sana. Masa tu tak adalah bercuti bermalam, kami akan pergi subuh-subuh tu dan b…

Chakri Palace menyajikan menu masakan Thai asli

Ana antara penggemar menu masakan Thai. Citarasa Thai ni cukup menepati selera kita semua cukup serasi dengan pedas, masam, lemak semua pun kena dengan selera Asia kita kan. Dari tomyam, somtam, paprik, pulut mangga dan pelbagai…

Puding Jagung Laici

Puding antara menu pencuci mulut kesukaan ana. Sedap dan sejuk di makan , nak nak lagi sebagai menu buka puasa ye tak ? Kali ini ada dua versi puding jagung yang korang boleh buat dari resepi ini. Satunya tentulah sebagai puding…