Featured Coupons

recent/hot-posts
Tiada lagi kesayangan kami Yutta Kitty

Kalau korang pernah baca entri ana yang lepas kisah ana terbitkan  DI SINI  , kucing ana YangYang baharu sahaja mati bersama anak-anak dalam kandungannya bulan July yang lalu.  Sejak dari hari tu adiknya Yutta Kitty atau kami pan…

Dapatkan MILO Vintage Tin  & Menang Hadiah Lumayan di NESTLE AUGUST TOP SPENDER di PGMALL

" Minum MILO anda jadi sihat dan kuat " Korang masih ingat tak lagi lagu iklan MILO ni suatu masa dahulu. Ana ni rasanya membesar dengan MILO sampailah ke generasi anak-anak sekarang ni, kalau di rumah pasti ada MILO di…

Resepi sagu gula melaka

Lain dah menu sagu gula melaka dahulu dan sekarang ni kan.  Kalau resepi dahulu ianya berketul dan pepejal sagunya, sekarang ni versi moden sagunya relai sebiji-sebiji. Kalau dahulu sagu gula melaka di makan dengan santan tapi se…

Cara buat aiskrim solero

Buat aiskrim Malaysia lagi anak-anak ni, kali ni depa buat aiskrim Solero . Sebelum ni buat aiskrim Sumi Jelly dengan Aiskrim Oreo, sedap dan elok kejadiannya ana pernah terbitkan di  SINI  . Teringin pula nak try buat ais krim S…

Jangan lupa masukkan butiran anak ( jagaan )dalam aplikasi MySejahtera

Kerajaan telah menggalakkan rakyat Malaysia khasnya menggunakan aplikasi MySejahtera sebagai tracking untuk kita memasuki atau menghadiri mana-mana presmis perniagaan, majlis dan sebagainya. Aplikasi MySejahtera memberikan info t…

Ketupat daun palas menu warisan Hari Raya

Kalau dahulu ketika ana masih di usia kanak-kanak dan remaja, setiap tahun pasti ibu saudara akan beli daun palas di pasar untuk buat ketupat menyambut hari raya. Kalau tak pun bapa saudara ana akan kayuh sampan dan cari di pesis…

Aidil Adha dalam PKPP namun tetap di syukuri

Alhamdulillah .. Itulah yang dapat di gambarkan kerana walaupun dalam suasana yang tidak seperti sebelumnya namun kami masih berpeluang beraya bersama mak abah dan keluarga terdekat di kampung halaman, Teluk Intan, Perak meraikan…

Kempen #AyamBersamaMu Menyokong Orang Asli dengan Makanan  Berkhasiat

Komuniti Orang Asli turut terjejas mata pencarian akibat kurangnya peluang ekonomi ekoran wabak COVID-19. Jabatan Kemajuan Orang Asli Malaysia (JAKOA) sedang bekerjasama dengan Ayam Brand™ bagi membawa kempen kebajikan komuniti v…

Ikan patin Temerloh masak tempoyak

Pagi tu ana sarapan pagi di gerai nasi kerabu bersama suami, terpandanglah banner menu patin Temerloh masak tempoyak di hadapan kedai. Suami pun tanya lah harga untuk menu patin masak tempoyak tu dan kata tuan gerai , sepotong RM…

Cara buat QR Code Check In My Sejahtera

Sehingga ke hari ini, rakyat Malaysia masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan atau pun PKPP.  Agak membimbangkan juga bila hari demi hari terdapatnya beberapa kluster baharu jangkitan Covid19 di negara ini di mana sejak…

Tips buat kerisik kelapa yang sempurna

Semalam ana siapkan kerisik kelapa untuk bawa balik kampung sempena sambutan Aidil Adha dua tiga hari lagi.  Senang nanti dah buat siap-siap awal ringan satu kerja dah kan. Kalau tak kena berdiri tepi kuali goreng kerisik sampai…

Resepi kuih masalodeh atau vadey

Rasanya majoriti rakyat Malaysia kenal pasangan Youtuber Sugu Pavithra. Banyak perkongsian resepi masakan tradisional India dari mereka ni sedap-sedap kan. Ana belum pernah lagi mencuba menu resepi nasi briayani dari mereka, t…

Koleksi pokok ati ati

Dari kecil lagi dah kenal pokok ati-ati ni masa membesar di kampung halaman. Cuma waktu tu tak lah banyak variasi warna yang ada. Pokok ni di gelar ati-ati pun sebab warna nya dahulu yang ada kebanyakannya warna merah hitam dan b…

WAKTU MELAWAT & BILANGAN PELAWAT YANG DIBENARKAN DI HOSPITAL KKM SEMASA TEMPOH PKPP

Sesuatu yang amat kita risaukan semasa kita di uji dengan pendamik ini ialah kesihatan diri dan juga ahli keluarga tersayang. Macam ana sendiri amatlah bimbang memikirkan keselamatan dan kesihatan kedua mak abah di kampung. Ketik…

Penjelasan penerbitan video di sosial media tidak perlu lesen FINAS

Semalam rata-rata laman sosial media panas dengan isu lesen Finas untuk terbitkan video sama ada di youtube, instagram atau tiktok . Macam-macam status ana baca lalu lalang di new feed. Paling tak seronok adalah kata-kata yang ti…