Featured Coupons

recent/hot-posts
Cara tanam bayam brazil

Orang lain dah lama duk tanam pokok bayam brazil ni di sana sini, ana ni baru nii laa dapat benih pokok bayam brazil. Pokok yang dah hidup subur ni pemberian sahabat blogger yang dah macam adik sendiri, siapa lagi kalau bukan bl…

Resepi Rasem Masakan Tradisional Kaum India

Rasem ni sejenis masakan tradisional kaum India. Ana pun makan rasem ni ketika berpantang semasa melahirkan kedua-dua orang anak. Mak yang masakkan rasem kata mak untuk panaskan badan ketika berpantang. Masa tu tu bukannya ada i…

Cara Semak Status dan Mohon BANTUAN PRIHATIN NASIONAL (BPN)

Merujuk kepada Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (PRIHATIN) bernilai RM250 bilion yang telah diumumkan oleh YAB Perdana Menteri pada 27 Mac 2020, Kementerian Kewangan ingin menjelaskan mengenai pelaksanaan dan cara menga…

Impian memiliki sebuah rumah banglo berkonsep Bali

Setiap orang pasti mengimpikan memiliki kediaman sendiri untuk di huni bersama keluarga tercinta. Tak kiralah apa pun jenis kediaman, yang penting mempunyai cukup ruang  untuk melahirkan rumahku syurgaku buat penghuninya. Ada ya…

Cara buat dalgona coffee by Adik Ika

Alhamdulillah Adik Ika sempat berada di rumah sebelum penguatkuasaan PKP ini di laksanakan. Sesuatu hikmah yang dapat kita ambil dari musibah ini adalah seisi keluarga dapat meluangkan masa bersama di rumah. Kami mematuhi PKP de…

Keindahan senibina Masjid Sri Sendayan

Dalam perjalanan balik dari percutian di Port Dickson tempoh hari, kami sengaja ikut laluan lama sebab cadang nak singgah di Masjid Sri Sendayan. Sebelum ini selalu lihat ramai orang upload gambar keindahan senibina Masjid Sri S…

Soal Jawab Mengenai PENGELUARAN i-LESTARI KWSP 2020

Ketika negara sedang melalui ujian berat wabak Covid-19 ini , pasti akan memberikan kesan ekonomi dan kewangan kepada kita rakyat Malaysia dan pelbagai sektor yang terpaksa melalui tempoh Perintah Kawalan Pergerakan dalam usaha …

Cameron Muslim Apartment by Nurul - Homestay pilihan kalau ke Cameron Highland

Cameron Highland ni merupakan destinasi percutian ana dan sekeluarga sejak dah bertahun lama. Dari kecil lagi mak saudara ana suka buat rombongan ke sana. Masa tu tak adalah bercuti bermalam, kami akan pergi subuh-subuh tu dan b…

Chakri Palace menyajikan menu masakan Thai asli

Ana antara penggemar menu masakan Thai. Citarasa Thai ni cukup menepati selera kita semua cukup serasi dengan pedas, masam, lemak semua pun kena dengan selera Asia kita kan. Dari tomyam, somtam, paprik, pulut mangga dan pelbagai…

Puding Jagung Laici

Puding antara menu pencuci mulut kesukaan ana. Sedap dan sejuk di makan , nak nak lagi sebagai menu buka puasa ye tak ? Kali ini ada dua versi puding jagung yang korang boleh buat dari resepi ini. Satunya tentulah sebagai puding…

Ketika Ada Kematian Di Kala Perintah Kawalan Pergerakan ...

Allahu Akhbar!! Dunia sedang tenat.Kalau dahulu kita lihat bagaimana ianya terjadi di luar negara, siapa sangka ia kini berlaku pada tanahair kita. Negara sedang di uji dengan musibah, virus COVID-19 kini sedang melanda. Semua o…

Mengapa perlu nya wasiat dalam melindungi insan-insan yang bakal di tinggalkan?

Mati itu pasti ! Ajal maut adalah rahsia Tuhan terhadap hambaNya. Kita tidak pernah akan mengetahui bila ajal bakal menjemput. Perlulah kita bersedia untuk mati ? Kalau tanya ana pastilah jawapannya ya. Kita sebagai hambaNya per…

Aktiviti Yang Bermanfaat Bersama Keluarga Ketika Perintah Kawalan Pergerakan COVID 19

Allahu Akhbar !! Tanahair kita sedang di uji seluruhnya dengan ujian yang amat dahsyat. Suasana panik melanda di sana sini, masing-masing takut dan gerun ingin mengelakkan diri dari terkena wabak maut ini. Namun masih ada di kal…

Muzium Tentera Darat Port Dickson - menaikkan semangat jiwa patriotik

Selepas check out dari D'Wharf Hotel PD, kami konvoi 3 buah kereta bersama adik dan abang sepupu ana singgah ke Muzium Tentera Darat. Walaupun dah beberapa kali kami datang bercuti ke Port Dickson, inilah kali pertama ana se…

Majlis Perkahwinan Fairy Tales di OKAD Event Space, Bukit Jelutong

Speechless ...adorable... itulah yang dapat di gambarkan ketika ana melangkah masuk ke OKAD Space Event lebih kurang jam 7 malam 14 Mac 2020 yang lalu. Menerima jemputan untuk majlis resepsi perkahwinan pasangan mempelai Mukhriz…