Kelebihan memakai HANSAEGEE NATURE GOLD NANO CC CREAM

Hai ladies, cuaca tak menentu sangat sekarang ni  kan. Kadang-kadang panas terik dan ada kalanya hujan di sebelah petang. Walau bagaimana pun aktiviti harian masih perlu di teruskan seperti biasa. Bagi yang bekerja, perlu keluar…

VEIN - EDP Haruman Eropah Yang Terpesona Harumannya .....

Lama sungguh ana tak tambah koleksi minyak wangi peribadi. Memandangkan dah setahun ni jarang dapat keluar , menghadiri jemputan event dan sebagainya, koleksi yang sedia ada pun masih banyak tak terusik. Tapi dalam hati pantang …

Berbuka safely at home with Nasi Kandar Pelita and ShopeePay

With one week left in the fasting month and the movement control order imposed yet again to stop dine-ins in Selangor, Malaysians working in essential services still need to find a way to safely bungkus for Sahur and Iftar. As s…

10 petua dapur orang dulu-dulu

Kalau mak ana ni ,memang banyak petua - petua ketika masak di dapur yang ana pelajari darinya. Ada yang dengan asbab berkesan dan menjadi sangat dan ada yang tak jadi juga lah.. Apapun tak salah untuk kita mencuba kerana selalun…

Buah nona buah yang  kian di lupakan

Ana dan suami menghadiri jemputan iftar di luar, tinggal lah dua beradik ni di rumah. Sebelum pergi dah siap belikan juadah untuk mereka kesian pula ibu ayah nak buka di luar anak-anak tinggal di rumah. Gitulah naluri ibu ni wal…

PERGERAKAN PELAJAR INSTITUSI PENDIDIKAN TINGGI (IPT) PULANG SEMPENA CUTI PERAYAAN AIDILFITRI 2021

Alhamdulillah..berita gembira buat anak-anak yang sedang menuntut di IPT di mana mereka di benarkan untuk pulang beraya ke pangkuan keluarga tercinta. Memetik beberapa posting di Facebook Kementerian Pengajian Tinggi , ana terbi…

Resepi ikan siakap kukus ala Thai

Selalu juga ana masak ikan siakap kukus, kali ni berbeza sikit rasanya lebih sedap dari biasa. Maklumlah kali ini ana masak ikan siakap kukus ala Thai inspirasi resepi Khairul Aming yang tersohor tu le. Memang ada kelainan tekni…