Ayam Goreng Kunyit Paling Sempoi

by - Wednesday, January 25, 2017





Cuaca sejuk, hujan hampir setiap hari ni, membuatkan ana malas sangat nak masak malam-malam ni. Nak keluar makan lagi lah malas, kalau boleh nak duk berselimut je rasanya. Tapi perut pula asyik kelaparan melanda jiwa ragaku. Last-last keluarkan ayam dari dalam fridge, masak nasi dan hidangan sempoi kami malam ni ayam goreng kunyit.


Ayam Goreng Kunyit 






Senang sangat la nak masak ayam goreng kunyit ni. Bahan-bahan dia tentulah kena ada ayam kan.Ayam tu korang potong kecil-kecl, pastu lumurkan garam dan kunyit, goreng. Sebagai aksesorinya tambahkan lobak merah, bawang besar, halia, cili api dan daun bawang. Goreng seketika dan taburkanlah atas cik ayam goreng korang tu. Dah siap. Makan dengan nasi panas-panas.


You May Also Like

12 comments

  1. Sama la ana..hujan2 sejuk ni nak keluar dari rumah pun tak rajin..tspi kena jugak keluar dari selimut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa kan Acik, dah macam musim sejuk je kan laa ni :)

      Delete
  2. Sedapnya makan ayam goreng kunyit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi sedap la sekali sekali azwar :)

      Delete
  3. resepi ni memang selalu kita buat..sebab simple je...hhehe

    ReplyDelete
  4. boleh cuba style kak ana ni.. hai kak ana.. cik ash datang sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba laa cik ash, senang bangat ni :) Hai tenqiu singgah

      Delete
  5. uihhh...sedap ni..
    salam perkanalan..sy follow sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih cik Itah, nanti kak ana balas kunjungan ye in shaa allah :)

      Delete
  6. bila ketandusan idea...ni lah penyelamat...ngn nasi panas2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa dia Sha menu penyelamat kita kan :)

      Delete