Cuti-cuti sekolah ni anak-anak ana memang rajin buat kraf,macam-macam depa buat belajar dari internet.Betullah internet ni kalau kita ambil manfaatnya memang banyak ilmu yang dapat di pelajari.. Dah tak perlu nak sertai kelas-kelas dari seni kraf tangan, memasak, kongsi resepi,buat bunga,gubahan,hantaran dan serbaneka lah kata orang Perak.Pokok pangkalnya dimana ada kemahuan di situ ada Google..

Hasil kreativiti itu boleh pula kita kongsikan lagi bersama rakan-rakan pembaca sekelian jadi secara tak langsung dapat memberi ilham dan inspirasi kepada orang lain pula..

Ana kongsikan disini hasil kerja make over Adik Ika yang mendekokan jam dinding kat ruang dapur rumah kami.Jam itu asalnya kosong je dan beli kat kedai RM5 je tapi dah setahun lebih gak umurnya kira dah boleh balik modallah kan...pastu dia ambil sudu dan garfu dari laci kabinet dia gam dengan glu gun pada bahagian belakang jam tu dan terhasillah idea kreatifnya....TA DA!!!


Oleh kerana Adik minat sangat buat kerja-kerja kraf dan DIY ni ana galakkan dia buat blog sendiri dan boleh kongsi dengan rakan-rakan remajanya yang berminat dan lahirlah blog comelnya http://ikochocolito.blogspot.com/

10 Comments

  1. tu kalau tercucuk garpu tu ley parah dibuatnye, hehe

    ReplyDelete
  2. hamboiii ni kes dah tersangat kretif ni..hee

    ReplyDelete
  3. kreatif, kreatif.agak2 kalau terdesak bole cabut satu sudu & garfu kat jam ni. hihi. jam ni kalau letak kat dapur & restoran mesti cantek ^_^

    ReplyDelete
  4. hanna nabiella: Insyaa Allah tak kena cucuk garfu sb dia ddk kat dinding...hehehee..

    ReplyDelete
  5. terima kasih semua chot ok,misz fazie dan sha (chirp chirp ) sudi singgah dan jengok anajingga..

    ReplyDelete
  6. tak boleh buat camni kat umah..nanti habis garfu mak, kite la yg kene marah..hehe,.
    done follow .

    ReplyDelete
  7. terima kasih isyA Purple nak buat boleh gi kedai rm2 je dapatlah garfu dgn sudu tu ....

    ReplyDelete