PT3 2014


Hari ini bermulanya ujian bertulis bagi anak-anak di dalam Tingkatan Tiga persekolahan untuk Pentaksiran Tingkatan Tiga atau PT3.Sistem penilaian baru yang menggantikan Penilaian Menengah Rendah (PMR).Jika di dalam PMR kayu ukur kepintaran anak-anak adalah dari bilangan 'A' dalam mata pelajaran, PT3 ini pula dimaklumkan penilaiannya bukan sahaja dari segi akedemi namun lebih kepada penilaian sepanjang tahun.Itu yang ana fahami setakad ini setelah beberapa kali sessi penerangan yang ana hadiri di sekolah sepanjang tahun.

Apapun tekniknya, ana doakan semoga PT3 ini akan mencapai matlamat asalnya melahirkan generasi yang lebih berkualiti dari segi akhlak dan akedemik.Insyaa Allah..semoga segala penambah baikannya akan membuah hasil yang lebih baik.

Buat anak-anak, selamat menduduki peperiksaan bertulis mulai hari ini hingga Khamis .Semoga apa yang diusahakan akan memberi keputusan yang cemerlang.Dan buat warga pendidik selamat mempraktikkan suatu lagi era penilaian baru dalam arena pendidikan.

All the best buat anak bongsu ana, Adik Ika dan kawan-kawannya dari Sekolah Menengah Taman Desa Dua, serta anak buah ana, Akmal Akid dan Nasrin Izatti... dan buat semua anak-anak PT3 di mana sahaja mereka berada ketika ini..


~berkongsi kasih sayang disini ~

14 Comments

  1. Samalah dengan niece Mrs. A today dia pun menduduki ujian PT3. Semoga mereka semua diberi ingatan yang baik dan dapat menjawab dengan lancar dan mudah.

    ReplyDelete
  2. malaysia online shopping
    please visit http://www.padieka.com/ .

    ReplyDelete
  3. Insyaallah semoga mereka beroleh kejayaan dalam PT3, amin

    ReplyDelete
  4. semoga berjaya dlm peperiksaan anak-anak semua... oh! Ana, dah besar anak bongsu mu... InshaAllah dpt keputusan yg baik nant.. same2 la ibu2 doakan.. Amiin..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besar dah eMme anak2 kak ana, Amin..terima kasih eMMe..:)

      Delete
  5. good luck buat semua...termasuk anak sis ana :)

    ReplyDelete
  6. all the best...mcm blur sekejap sbb takde anak yg peksa penting taun ni.
    btw, tq dtg melawat2...

    ReplyDelete
  7. All the best buat pelajar PT3 ^_^

    ReplyDelete