Hari ini ana lihat begitu ramai wanita di luar sana memilih untuk aktif bersukan dan beriadah bersama rakan mahupun keluarga. Antara yang menjadi pilihan ramai adalah seperti mendaki ( hiking ), berbasikal , jogging, bersukan lasak seperti berkayak dan sebagainya. Mereka suka mencabar diri sendiri dan mendapat kepuasan selepas melakukan pelbagai aktiviti pilihan di samping menjaga stamina dan kesihatan tubuh badan. Syabas dan Tahniah wanita hebat. 

Walau bagaimana pun sebagai wanita muslimah, masih wajib untuk menjaga aurat sepenuhnya. Bersukan tu bersukan juga , jangan sampai abaikan aurat, kay. Cuma perlulah berpakaian yang sesuai dengan aktiviti yang dilakukan, jangan lupa kan aspek keselamatan dalam bersukan dan riadah ni. Perlu memakai pakaian yang sesuai, kasut yang sesuai malahan tudung juga perlu yang sesuai. Hari ini ana nak kongsikan dengan korang pilihan tudung instant yang sangat sesuai untuk wanita yang bergerak aktif dan lasak. Jom kita lihat apakah istimewanya TAHAN Instant Sport Hijab ni ? 




TAHAN Instant Sport Hijab


Macam yang ana katakan tadi lah kan, perlu memilih pakaian yang sesuai sebelum melakukan aktiviti lasak dan bersukan agar kita akan berasa selesa di samping aspek keselamatan dalam waktu melakukannya. Tudung pilihan Kak Long untuknya keluar ber jogging sekarang ni adalah tudung instant TAHAN Instant Sport Hijab dari PTT Outdoor. Ana tengok pun tahu dia selesa memakai tudung TAHAN ni sebab nampak kemas dan elok terletak walaupun berlari-lari anak. Kemasan pada jahitan dan design nya pasti sesuai juga untuk wanita yang mengayuh basikal mahupun hiking. 




Fabrik nya pun ringan, dan bagaikan rasa macam tak pakai tudung pun tak lah tebal dan berat tetapi yang bagusnya pula ia tidak jarang dan tidak terselak jika berlari atau di tiup angin. Cantik tergantung di bahagian bawahnya dan kemasan design pada sisi tepi bahu juga. Ia sangat responsif pada pergerakan aktif kita dan tak perlu risau untuk membelek dan membetulkannya sewaktu beriadah. 




Alhamdulillah, ia labuh di bahagian hadapan menutupi penuh kemudian di sisi kiri kanan terletak atas bahu dan kembali labuh di bahagian belakang. Bermakna ia sesuai untuk wanita yang menjaga aurat sebaiknya. Walaupun ia ringan bila di pakai tetapi ia tidak jarang dan tidak terselak mahupun terbang di tiup angin. Kemasan pada bahagian dagu cukup selesa dan tak perlu nak pakai pin lagi dah. Ngam-ngam muat pada muka kerana ia fleksible dan stretchable . 



TAHAN Instant Sport Hijab ni diperbuat daripada fabrik polyester ( 90 % )   dan gabungan stretchable spandex ( 10% )  yang merupakan fabrik utama dalam pembuatan pakaian sukan dan riadah. Bila di pakai , ia selesa dan serap peluh tak lah panas bila di pakai sepanjang aktiviti. Jenis fabrik ini juga cepat kering selepas di cuci. Haa! Kalau nak pakai hari-hari pun mudah lah kan lepas pakai basuh esok dah kering boleh pakai semula. Tudung TAHAN Instant Hijab ni juga ta perlu di gosok kerana ia anti kedut. Wahh!! Senang kan. 


TAHAN Instant Sport Hijab


Apa tunggu lagi 
 singgah ke ⇨⇨ Tahan Sports Hijab 
dan dapatkannya pada tawaran harga 
diskaun 10 % dengan memasukkan code 
AJ123

16 Comments

  1. KALAU RAJIN BERSUKAN ELOK PILIH TUDUNG JENIS GINI KEMAS DAN SESUAI

    ReplyDelete
  2. Rasa selesa sangat beriadah kalau pakai tudung yang sesuai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah amie mudah dan sesuai untuk aktiviti lasak :)

      Delete
  3. Boleh try.. sekarang ni CP guna tudung dari Innersejuk

    ReplyDelete
  4. ok sangat nih..tudung labuh. sebelum ni ada juga beli tudung untuk bersukan tapi pendek nye lahai.. nak pakai pun segan. anak sekolah rendah boleh la pakai. masuk sekolah menangah tak nak dah pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya D labuh depan belakang bahu di elok2 je terletak

      Delete
  5. Tudung tak OK, mood nak exercise pun kelaut.

    ReplyDelete
  6. buat swimming pun bagus ni kan..

    ReplyDelete