Rasanya bukan ana seorang je yang alami, kebanyakan rumah pun adalah situasi yang sama. Betul tak korang ? Di antara produk yang paling cepat habis sepanjang PKP dari pertama sampai leh ke hari ini ialah pencuci pinggan mangkuk. Haa.. kan betul !! Laju betul habis.. rasa baru sangat beli yang baru selang tak sampai seminggu dua dah habis. 

Mana tak nya.. Sehari berapa kali basuh pinggan, mangkuk, cawan, sudu, periuk, kuali dan segala neka. Dah duk berkurung di rumah, masak makan sahaja lah aktiviti yang ada. Sehari 4 kali makan. Mau tak habis cepat bahan pencuci pinggan mangkuk.. sabar jer lah kan. 


pencuci pinggan mangkuk Afy Haniff 40 days


Dah tak larat nak membeli dah rasanya, tapi kena juga beli. Selalunya yang cepat habis tu adalah sesetengah jenama ni  cair jadi setiap kali mencuci kita terpaksa tuang dalam kuantiti yang banyak baru lah bersih cucian pinggan mangkuk yang kita gunakan. 

Sabun pinggan mangkuk 40 DAYS Afy Haniff


Beza sungguh bila ana mencuba menggunakan 40 Days Afy Haniff  ni . Memang beza kerana ianya pekat dan sekali tuang dalam bekas cucian, ia mempunyai buih pembersih yang banyak dan pekat. Senang menanggalkan kotoran pada pinggan mangkuk dan ana suka dengan aroma serai wangi dan lemon. 


Pencuci pinggan mangkuk 40 DAYS Afy Haniff


Ana yakin sangat ramai di antara kita kalau bab basuh pinggan mangkuk ni kena pasti kan ianya betul-betul bersih baru puas hati. Bukan apa kadang-kadang ada bahan makanan atau minuman kita ni yang akan meninggalkan bau yang tak selesa atau pun hanyir pada pinggan mangkuk. Contoh kalau kita makan telur goreng, pastu minum air dari gelas, silap gaya gelas akan berbau hanyir jika tidak di cuci dengan sempurna. 

Itu ana paling sensetif , jadi biasanya ana akan basuh bersih-bersih atau pun pesan pada anak-anak pastikan hilang bau hanyir pada pinggan dan gelas atau cawan. Sama juga lah penggunaan periuk kuali dan sebagainya. Kadang-kadang masakan yang bercili dan menumis ni payah sungguh nak hilangkan kesan minyak pada kuali. 

Selepas menggunakan 40 DAYS Afy Haniff ni, alhamdulillah mudah sangat kerana ia pekat dan sekali cucian pada span pencuci mampu menghilangkan bau hanyir dan kotoran berminyak pada peralatan dapur. Mungkin juga dengan formulasi serai wangi dan lemon atau pun pandan dan lemon ni memberikan impak yang maksimum pada cucian.


Pencuci pinggan mangkuk 40 DAYS Afy Haniff

40 DAYS Afy Haniff  di datangkan dengan dua pilihan variasi iaitu Serai Wangi & Lemon dalam botol merah dan Pandan & Lemon dalam botol hijau. Kedua-duanya memberikan kekuatan pada kebersihan cucian dengan kuasa lemon di samping aroma yang di tinggalkan pada peralatan dapur dengan kesegaran pandan dan serai wangi. 

Lepas ni tak perlu dah mengambil masa yang lama dalam mencuci pinggan mangkuk dan tak perlu risau cepat habis kerana 40 DAYS Afy Haniff sangat pekat dan menjimatkan penggunaan ketika mencuci. Memang berbaloi untuk kita menggunakannya setiap hari. 

Jadi, kalau korang ada masalah yang sama macam ana sebelum ni, cecair pencuci pinggan cepat habis, boleh lah bertukar kepada 40 DAYS Afy Haniff sekarang. Boleh sahaja dapatkannya di rangkaian pasaraya seluruh negara atau waktu PKP ni dapatkan sahaja secara online. 



Ana nak belanja korang kod diskaun istimewa buat pembaca yang singgah hari ini sekiranya korang membeli secara online di laman sesawang rasmi Afy Hanif untuk sebarang produk keluaran mereka seperti Penghalau Serangga dan Pencuci SWiPEL , Penyegar Udara & Fabrik D'menc , Sabun Pencuci Pinggan 40 DAYS dan Pencuci Tangan Berbuih Plash


Masukkan kod diskaun : 

AFYxAnaJingga5

Bermula dari 1 July - 1 Sept 2021

dengan pembelian secara online di 

3 Comments

  1. wah suka la bila pinggan bersih wangi je..siap ade diskaun..nanti kite terjah website tu

    ReplyDelete
  2. Boleh dicuba ni. Terima kasih kak perkongsian.

    ReplyDelete
  3. pencuci pinggan dgn haruman serai terbaik itu bersih n wangi

    ReplyDelete