sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 20 Ogos 2014

WW : Bunga Raya

WW:Bunga Raya 

Bunga Raya bunga kebangsaan Malaysia ...Indahnya Ciptaan Allah Yang Maha Sempurna..






































Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Negara Yang Ke-57..
kredit foto-foto: Google Image

48 ulasan:

  1. cantik2 gambar bunga..selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 57 dan hari lahir hero sulong acik yang ke 27

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih achik, wah bday hero achik public holiday satu malaysia kan..hehe

      Padam
  2. Balasan
    1. putih bersih warnanya kan Nina..

      Padam
  3. eyhhhh ada warna biru? chanteknyer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kacukan agaknya lia..rare sangat kan

      Padam
  4. Masyaallah cantik...
    Pelbagai warna dan bentuk adanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. begitu indah ciptaanNya kan Mrs.A..sangat cantik dan sempurna..

      Padam
  5. ada orang suka makan bunga ni, sedap ke? hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh makan ke CN, kalau daunnya buat jaram kepala adalah kak ana dengar..makan tak tahu pulak hhee

      Padam
  6. yang merah senang je nak jumpe. yang laen rare .hehe..slmt mnymbut hari merdeka :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih Ilaa Suhailaa..selamat hari kemerdekaan buat Ila juga dari kak ana

      Padam
  7. Salam perkenalan....Selamat menyambut bulan kemerdekaan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam perkenalan buat MI, selamat menyambut kemerdekaan negara kita yang ke 57 dari kak ana juga..:)

      Padam
  8. Agak malang bunga terhormat ini tidak disanjung selayaknya. Pilihan dah tepat tapi malangnya kebanyakkan majlis tempatan tidak suka mempopularkan pokok ini sebagai hiasan dan tanaman wajib sedangkan pokok ini cukup tahan lasak dan tidak memerlukan penjagaan yang rapi. Juga tahan panas. Kadang2 ( di kawasan kak ) rimas tengok depa tanam pokok hiasan yang togel & ala kadar. Sayangkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pendapat yang sangat bernas dari pencinta alam..benar kata2 kak Mala..alangkah indah jika bumi Malaysia dihias dengan pokok2 bunga raya beraneka warna..

      Padam
  9. akak pun ada gambar bunga raya yg ambil sendiri..rasa bila tengok bunga tu, macam semangat patriotik naik

    BalasPadam
    Balasan
    1. nanti update ye kak Zila,mesti cantik2 kan..

      Padam
  10. Da jarang dah akak nampak bunga raya ni..

    memang cantik,

    selamat menyambut bulan kemerdekaan.. ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. sukar juga nak lihat disekitar bandar2, selamat menyambut hari kemerdekaan buat nita juga..:)

      Padam
  11. warne biru tu cantik jugak kak ana..sukee.. :) selamat menyambut bulan kemerdekaan.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. cantik dan rare kan anizz, selamat hari kemerdekaan juga buat anizz tersayang..:)

      Padam
  12. Salam singgah...cantik semua koleksi bunga raya ana

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih nadia, koleksi dari encik Google ni hehe

      Padam
  13. selamat menyambut hari merdeka kak ana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat hari kemerdekaan Sha sayang..:)

      Padam
  14. Waaa.. cantekk nyerrr.. Indahnya ciptaan Allahhh :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang indah ciptaan Tuhan Yang Maha Kaya dan Maha Sempurna, terima kasih Syaz..:)

      Padam
  15. Subhanallah...Indahnya pelbagai warna warni bentuk Bunga Kebangsaan Malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. cantik sangat kan Fuza, seindah mata memandang keindahan ciptaanNya

      Padam
  16. Balasan
    1. selamat menyambut hari kemerdekaan CP..

      Padam
  17. sekarang ni macam2 warna ada..dulu kita ingatkan warna merah saja. merah lambang keberanian bunga kebangsaan kita..
    selamat hari merdeka..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hasil kacukan barangkali kakyon, merah lebih semangat patriotiknya kan.. selamat hari merdeka buat kak yon juga

      Padam
  18. Cantik2 bunga kebangsaan kita..

    BalasPadam
  19. suke sgt pokok bunga raya ni... selamat menyambut hari kemerdekaan ana !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. selamat hari kebangsaan buat Aneez juga

      Padam
  20. masa kecik2 dulu senang jumpa pokok bunga raya..skrg mcm dah takde je

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada kat sesetengah tempat Suki, macam kampung2 banyak lagi yang tanam pokok bunga raya ni, mungkin faktor keluasan tanah agaknya.

      Padam
  21. Bunga raya purple tu memang saya tak pernah jumpa. Lain-lain tu selalu jugakla.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak ana pun tak pernah lihat yang purple atau biru tu SY..ambil dari Google Image.. :)

      Padam
  22. Subhanallah... cantiknya... yg warna putih ada pink kat dlm tu mmg cantik sungguh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. cantik kan Nora..Maha Suci Allah

      Padam
  23. kaler biru buat gue kaget...

    BalasPadam