WW : Bunga Raya

by - Wednesday, August 20, 2014

WW:Bunga Raya 

Bunga Raya bunga kebangsaan Malaysia ...Indahnya Ciptaan Allah Yang Maha Sempurna..






































Selamat Menyambut Hari Kebangsaan Negara Yang Ke-57..
kredit foto-foto: Google Image

You May Also Like

48 comments

  1. cantik2 gambar bunga..selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 57 dan hari lahir hero sulong acik yang ke 27

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih achik, wah bday hero achik public holiday satu malaysia kan..hehe

      Delete
  2. eyhhhh ada warna biru? chanteknyer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kacukan agaknya lia..rare sangat kan

      Delete
  3. Masyaallah cantik...
    Pelbagai warna dan bentuk adanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. begitu indah ciptaanNya kan Mrs.A..sangat cantik dan sempurna..

      Delete
  4. ada orang suka makan bunga ni, sedap ke? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh makan ke CN, kalau daunnya buat jaram kepala adalah kak ana dengar..makan tak tahu pulak hhee

      Delete
  5. yang merah senang je nak jumpe. yang laen rare .hehe..slmt mnymbut hari merdeka :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Ilaa Suhailaa..selamat hari kemerdekaan buat Ila juga dari kak ana

      Delete
  6. Salam perkenalan....Selamat menyambut bulan kemerdekaan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan buat MI, selamat menyambut kemerdekaan negara kita yang ke 57 dari kak ana juga..:)

      Delete
  7. Agak malang bunga terhormat ini tidak disanjung selayaknya. Pilihan dah tepat tapi malangnya kebanyakkan majlis tempatan tidak suka mempopularkan pokok ini sebagai hiasan dan tanaman wajib sedangkan pokok ini cukup tahan lasak dan tidak memerlukan penjagaan yang rapi. Juga tahan panas. Kadang2 ( di kawasan kak ) rimas tengok depa tanam pokok hiasan yang togel & ala kadar. Sayangkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pendapat yang sangat bernas dari pencinta alam..benar kata2 kak Mala..alangkah indah jika bumi Malaysia dihias dengan pokok2 bunga raya beraneka warna..

      Delete
  8. akak pun ada gambar bunga raya yg ambil sendiri..rasa bila tengok bunga tu, macam semangat patriotik naik

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti update ye kak Zila,mesti cantik2 kan..

      Delete
  9. Da jarang dah akak nampak bunga raya ni..

    memang cantik,

    selamat menyambut bulan kemerdekaan.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. sukar juga nak lihat disekitar bandar2, selamat menyambut hari kemerdekaan buat nita juga..:)

      Delete
  10. warne biru tu cantik jugak kak ana..sukee.. :) selamat menyambut bulan kemerdekaan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik dan rare kan anizz, selamat hari kemerdekaan juga buat anizz tersayang..:)

      Delete
  11. Salam singgah...cantik semua koleksi bunga raya ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih nadia, koleksi dari encik Google ni hehe

      Delete
  12. selamat menyambut hari merdeka kak ana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari kemerdekaan Sha sayang..:)

      Delete
  13. Waaa.. cantekk nyerrr.. Indahnya ciptaan Allahhh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang indah ciptaan Tuhan Yang Maha Kaya dan Maha Sempurna, terima kasih Syaz..:)

      Delete
  14. Subhanallah...Indahnya pelbagai warna warni bentuk Bunga Kebangsaan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik sangat kan Fuza, seindah mata memandang keindahan ciptaanNya

      Delete
  15. Replies
    1. selamat menyambut hari kemerdekaan CP..

      Delete
  16. sekarang ni macam2 warna ada..dulu kita ingatkan warna merah saja. merah lambang keberanian bunga kebangsaan kita..
    selamat hari merdeka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hasil kacukan barangkali kakyon, merah lebih semangat patriotiknya kan.. selamat hari merdeka buat kak yon juga

      Delete
  17. Cantik2 bunga kebangsaan kita..

    ReplyDelete
  18. suke sgt pokok bunga raya ni... selamat menyambut hari kemerdekaan ana !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari kebangsaan buat Aneez juga

      Delete
  19. masa kecik2 dulu senang jumpa pokok bunga raya..skrg mcm dah takde je

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kat sesetengah tempat Suki, macam kampung2 banyak lagi yang tanam pokok bunga raya ni, mungkin faktor keluasan tanah agaknya.

      Delete
  20. Bunga raya purple tu memang saya tak pernah jumpa. Lain-lain tu selalu jugakla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak ana pun tak pernah lihat yang purple atau biru tu SY..ambil dari Google Image.. :)

      Delete
  21. Subhanallah... cantiknya... yg warna putih ada pink kat dlm tu mmg cantik sungguh!

    ReplyDelete