sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 14 Oktober 2015

WW: Kereta Pertama Malaysia


Kereta Nasional Pertama - Proton Saga 


kereta pertama malaysia


KLIK UNTUK BESARKAN

38 ulasan:

  1. kereta yang sama tahun kelahiran pemilik blog arzmoha.com hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak peristiwa sejarah negara tercatat tahun 1985 ni kan, termasuklah kelahiran arzmoha.com hihi :)

      Padam
    2. Ooo muda belia juga lagi arz ni.. hehehehe

      Padam
  2. gmbr kat muzium negara ke mane nih? huhu2

    BalasPadam
  3. kat Brunei pun masih ada nampak lagi kereta ni sesekali lah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah ada lagi orang brunei menggunakannya ye kak noor, disini memang ada sahaja di jalan-jalan raya :)

      Padam
  4. Kereta pertama yang begitu tahan dan mampu lagi menjalar di jalan raya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu zumal, masih boleh digunakan hingga hari ni :)

      Padam
  5. Proton adalah ilham drpd dr.mahatir

    Ada lagi guna kereta ni..ruby ada nampak jugak kak ana

    BalasPadam
    Balasan
    1. sungguh ruby, banyak ilham dari tun M direalisasikan sepanjang pemerintahannya.. :)

      Padam
  6. Balasan
    1. masa ni nani pun tak lahir lagi kan hihi :)

      Padam
  7. sekarang pun masih ada lagi orang pakai kereta nie..tahan betul kan kereta buatan dulu.. bukan macam kualiti kereta sekarang..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan Farah, lasak hingga hari ni masih bertahan :)

      Padam
  8. Bangga menjadi keluarga proton...

    BalasPadam
  9. dulu ketika mula-mula dilancarkan macam-macam gelaran kereta proton ni..antaranya kereta tin milo..sekarang menjadi kebanggaan rakyat Malaysia..negara Islam pertama di dunia mengeluarkan kereta sendiri..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah kan CP, macam-macam kerenah manusia ni, Alhamdulillah pada kak ana lah proton saga ni lah yang buat orang kita merasa pakai kereta baru di era 80-90-an dulu, sebelum tu semua pakat guna kereta terpakai dari luar kan..

      Padam
  10. antara keluaran proton paling berkualiti..ramai yang still ada kereta ni

    BalasPadam
  11. Kereta kebanggan Malaysia..dulu keluar hebat dengan gaya nya sekarang berbagai bentuk proton...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan Etuza semakin hari semakin berkembang in shaa allah .

      Padam
  12. Inagt lagi masa ni saya kecik lagi kak..orang asyik sebut2 je..siap iklan.kalau kat beg plastik pun ada gambar kereta proton saga..sampai kat baju tshirt budak2 pun ada..sekarang baju T budak2 gambar upin ipin je.heheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah DR kat t-shirt tu kak ana ingat lagi kan..bangga sangat masa tu DR kan .

      Padam
  13. hihi.. nostalgia sgt2.. org kata keta saga kebal..
    Jemput singgah blog Nurfuzie.com
    Jom memriahkan GA cik en yang bernilai lebih dari rm1KGive Away Nurfuzie Dot Com #1 Bernilai RM1000
    Shopping di entri Blogshop : Pin Tudung Super Comel by KAWAIDESU CONCEPT
    Dan Entri terbaru di Faktor Typing... Lama Gila

    BalasPadam
  14. Kereta pertama negara yang cukup membanggakan rakyat Malaysia..Tahniah Tun M..

    BalasPadam
  15. Kereta yang sentiasa di sebut2 dan dibanggakan di negara Arab... kerana malaysia merupakan negara islam yang mengeluarkan kereta dlm pasaran dunia....

    BalasPadam
    Balasan
    1. oo begitu ye Nora, baru kak ana tahu :)

      Padam
  16. Sampai skrg ayah sha masih lagi pakai kereta ini. Walaupun kuat meragam tapi kenangan lama tuh. Sha pula pakai generasi baru (SV). suka reka bentuk yg sporty dan ruang yang luas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, ada lagi ayah Sha pakai ye.dan Sha penyambung tradisinya.

      Padam
  17. Balasan
    1. kan Ct dah jadi klasik dah kereta ni :)

      Padam