sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Rabu, 18 November 2015

WW : Apa Bahan Yang Ada Dalam Lai Chi Kang





Apakah bahan yang selalu kita jumpa dalam air lai chi kang?? Minuman kegemaran ana ni...


20 ulasan:

  1. ada macam2, lai chi kang ni fungsinya utk kurangkan panas dlm badan
    suka jugak order minuman ni, sebab kat dlm tu banyak bahan2nya
    ada barli..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haah Yumida, memang bahan yang ada tu kebanyakkannya untuk menyejukkan badan kan :)

      Padam
  2. Assalamualaikum Kak Ana,
    Lai chi kang ada kacang, sagoo dan sebagainya.. Biasa beli bahan2 lai chi kang kat kedai farmasi Cina.. Ngeeee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah LZ buat sendiri ye.. ermm kak ana suka sangat minum lai chi kang ni tapi tak pernah buat lagi :)

      Padam
  3. Lissa pun suka Lai Chi Kang.. makin banyak isi, makin Lissa suka :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Lisa, kak ana suka kutip kacang gemuk2 tu hihi :)

      Padam
  4. bagus untuk sejukkan badan ! auuuummms! saya suka lai chi kang!


    www.azlindaalin.com

    BalasPadam
  5. Lai Chi Kang Panas mummy suka.. semua isi pun mummy suka.. tapi lagi best kalo ada kembang semangkuk.. yummy!

    BalasPadam
    Balasan
    1. oo kak ana suka hat sejuk mummy :)

      Padam
  6. assalammualaikum...lama x jenguk sini....sedap ni. kembang semamgkuk, selasih, ginko....

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam suzie..erm kembang semangkuk tu bagus untuk sejukkan badan kan :)

      Padam
  7. Saya suka kalau ada buah pala kering dgn kacang tanah...pastu buah kaler putih kenyal2 manis tu pon sodap kak ^_^ sori tatau nama...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. biji teratai ke Malinda tak pun buah kabung kan.. kak ana suka kacang tanah yang besar2 tu.. hihi :)

      Padam
  8. Kalu tak salah bunda isinya ada diisikan longan juga disetengah tempat...buah kembang semangkuk..kacang susu dan rumpai laut...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haah Bunda, ada juga yang letak longan di dalam lai chi kang ni, sedap sangat kan :)

      Padam
  9. tak pernah rasa, tapi kawan pernah la beli hehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. laa ye ke Yana, kena cuba rasa ni..sedap sejukkan badan hihi :)

      Padam