Sepuluh Perkampungan Ala Fairytales di Dunia

by - Saturday, January 30, 2016


Sepuluh Perkampungan Ala Fairytales di Dunia  


Segala Puji Bagi Allah swt, buminya yang luas terbentang ni penuh dengan keindahan alam semulajadi yang amat sempurna ciptaanNya. Dari zaman kanak-kanak lagi ana suka melihat gambar-gambar dari dunia kisah dongeng ala-ala fairytales yang sentiasa di penuhi keindahan alam semulajadinya. Belum direzekikanNya untuk ana keluar negara untuk melihat sendiri dunia luar, namun dari perkongsian rakan-rakan blogger yang gemar melancong, sedikit sebanyak dapat juga melihatnya dari dunia maya ini. 

Hari ini, ketika sedang melayari laman web kesukaan ana di brightside.me terjumpa satu entri tentang keindahan perkampungan di serata dunia yang memukau pandangan mata. Boleh dikatakan mirip alam fantasi seperti yang sering dilakarkan di kanvas , di layar filem serta buku-buku dongeng Barat. Namun ianya benar-benar wujud di alam semesta. Jom ana kongsikan semula disini :) 


Rothenburg, Germany



Santorini, Greece

Colmar, France

 Cinque Terre, Italy
A mountain village, China
Penn, Scotland
Shirakawa-go, Japan
Bibury, UK
Rocamadour, France
Castellfollit de la Roca, Spain


Maha Suci Allah..cantikkan pemandangan-pemandangan perkampungan diserata dunia ini..

kredit foto-foto dari 

http://brightside.me/article/20-gorgeous-real-life-villages-which-came-straight-out-of-fairytales-45355/#image161505

You May Also Like

24 comments

  1. Cantiknya tempat-tempat ni... Bagai perkampungan terancang. Bersih

    ARz tag kak ana disini
    www.arzmoha.com/2016/01/pencarian-mega-bloglist-by-aisyhah-nyais.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Arz, cantik sangat.. ok best of luck :)

      Delete
  2. Teringin nak tinggal kat sana tu ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah Zumal dapat melawat pun jadilah kan :)

      Delete
  3. Subhanallah cantik sangat memang seakan di alam fantasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Mrs A, cantik sangat bumi Allah :)

      Delete
  4. ok qila nak pergi semua tu hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. JOM qila, jangan tinggalakn kak ana tau , nak itot.. :)

      Delete
  5. Cantik sangat.
    Ana pernah pergi Colmar Tropicale diBukit Tinggi Pahang? Kat situ pun cantik2 bangunannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah Kak zai, ana suka sangat pergi sana, rekabentuknya diilhamkan dari bandar colmar di France kan :)

      Delete
  6. Bilalahh dapat pegi kan., pegi dalam mimpi je kot., sob sob sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. mummy boleh ni sampai salah satu destinasi kat sana :)

      Delete
  7. Ingat dlm movie animasi je ada.. Rupanya realiti pun ada.. Ohhh besttt wooo!

    ReplyDelete