Bulan Ogos 2017 ni paling trending dan yang menjadi tumpuan rakyat Malaysia pastilah Temasya Dwi Tahunan Sukan SEA ke-29 dan Sukan Para Asean ke-9 atau lebih dikenali sebagai KL2017. Sukan SEA akan berlangsung bermula dari 19-30hb Ogos manakala Sukan Para Asean pula bakal bermula dari 17-23hb September 2017.Rata-rata media sosial dan media massa bercerita mengenai fenomena sukan peringkat Asia Tenggara yang di nanti-nantikan ini.Pelbagai acara dipertandingan dan masing-masing ada peminat dan penyokongnya sendiri. Ketika entri ini di tulis, Malaysia sebagai tuan rumah telah pun berjaya merangkul 77 buah pinggat. Yeay!!! Negaraku!!


Traveloka sebagai salah satu penaja rasmi 2017

Traveloka.com sangat berbangga kerana dapat turut serta dalam kemeriahan KL2017 kali ini sebagai salah satu penaja utama temasya dan merupakan Official Online Travel partner . Traveloka sebagai satu aplikasi tempahan pelancongan untuk domestik dan antarabangsa pasti merupakan pilihan utama dalam menguruskan penerbangan dan penginapan peserta dan penyokong yang bakal tiba dari serata Asia Tenggara ke KL2017.



Sebagai salah satu sponsor di  KL2017, Traveloka turut mengadakan booth  di pusat acara rasmi temasya , Stadium Bukit Jalil dan pengunjung boleh menyertai pelbagai peraduan yang dianjurkan di Booth Traveloka dan berpeluang untuk untuk menangi pelbagai hadiah-hadiah yang bernilai sehingga RM 200 000. Wow!! Bestnya..sambil memberi sokongan kepada peserta dan pasukan pilihan kita juga boleh menang hadiah lumayan. 

Traveloka Livestream KL2017

Selain menyertai peraduan di Booth Traveloka di Bukit Jalil, bagi penyokong KL2017 yang tidak berkesempatan ke mana-mana venue pertandingan yang sedang di jalankan, mereka boleh sahaja mengikuti perkembangan KL2017 di page yang disediakan khas oleh Traveloka. Klik sahaja ke travelokakl2017.com.my/ dan tontoni SEA Games Live di Facebook dan juga Youtube .



Tapi bukan setakad menonton Live Stream sahaja, di sini juga kita boleh menyertai peraduan-peraduan dan tawaran potongan harga atau Diskaun Hebat untuk tempahan tiket penerbangan dan penginapan di hotel domestik dan antarabangsa dari Traveloka


Promosi menarik di Traveloka sebagai penaja utama 

Pastinya sebagai salah satu penaja utama KL2017, Traveloka turut menawarkan pelbagai promosi menarik sepanjang Sukan SEA 2017 .Malaysia sebagai tuan rumah temasya amat dikenali sebagai sebuah negara yang mempunyai tarikan pelancongan yang menarik. Dari keindahan alam semulajadi seperti gunung-ganang, pantai-pantai yang indah, pulau-pulau, hutan tropika yang mendamaikan pasti menjadi agenda utama pelancongan tempatan.

Tak kurang juga budaya dan adat resam yang unik dan harmoni menjadi salah satu simbolik keindahan bumi Malaysia. Dan yang paling menarik dan istimewa tak lain tak bukan ialah makanan tradisional dari pelbagai kaum yang ada. Semua ini boleh di nikmati khususnya buat pelancong dari luar negara yang kebetulan berada di sini untuk menyaksikan KL2017. Sambil bersukan sambil bercuti dengan pelbagai promosi dari Traveloka. Singgah sahaja ke hello-malaysia dan terokai pelbagai tawaran hebat dari Traveloka.


Mengapa harus memilih Traveloka 

Terdapat banyak pilihan agensi pelancongan namun Traveloka mempunyai pelbagai keistimewa yang boleh di nikmati. Antaranya :

Transaksi Online Yang Selamat - Di bawah selia dan pengawasan pengiktirafan teknologi RapidSSL. Pembeli akan menerima e-ticket atau voucher hotel terus ke email. 

Memudahkan perbandingan harga tiket dan hotel - Di Traveloka kita lebih mudah membuat keputusan untuk mendapatkan tawaran harga terendah untuk tempahan tiket dan hotel. Perbandingan yang diberikan mengikut kehendak pembeli dari tawaran harga hotel bajet hinggalah ke hotel 5 bintang.Begitu juga tiket penerbangan antara syarikat penerbangan seperti Malaysia Airlines, Malindo Air, Firefly, Air Asia dan lain-lain lagi.

Sistem keselamatan Data Peribadi dengan My Cards - Hanya perlu mengisi maklumat data sekali sahaja dengan sistem My Cards untuk sebarang transaksi. Semua data peribadi adalah dilindungi dengan data security.

Perkhidmatan Pelanggan 24/7 - Sebarang pertanyaan dan kemusykilan boleh sahaja menghubungi talian telefon, email atau live chat sepanjang 24 jam sehari 7 hari seminggu. 



Jadi jangan tunggu lagi, sempena KL2017 ni terus layari ke : 

Laman Web :

atau 

Hubungi Telefon 24/7 :
 +60-15-4840-9469

atau

Facebook :



16 Comments

  1. Tahun ni punya sukan sea lain macam semangat nya kan

    Ibu tengok pun naik semangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Ibu, semangat kian membara untuk pasukan negara kita #bangkitbersama :)

      Delete
  2. Trevaloka sponser sukan sea 2017

    ReplyDelete
  3. Ciri untuk order tiket flight murah tu yang jadi igauan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Tu Mazniza, pelbagai tawaran menarik ada di Traveloka :)

      Delete
  4. mmg hebat traveloka.... nak juga tgk live sukan sea

    ReplyDelete
  5. Wow ada LiveStream Sukan Sea. Terbaik Traveloka!

    ReplyDelete
  6. Lya tgk sukan sea livestream kat livestream page traveloka la kak ana..Traveloka mmg best.. mudah murah dan berbaloi2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Lya, pilihan utama untuk tempahan tiket dan hotel di traveloka :)

      Delete