Percaya tak sehingga ke usia hari ini, ana kurang menghadapi masalah jerawat di wajah. Alhamdulillah. Mungkin kerana jenis kulit wajah agaknya, kalau ada jerawat pun datang tumbuh dan kemudian berlalu pergi ketika uzur bulanan sahaja. Namun kadang-kala ada juga meninggalkan kesan parut sebiji dua. Bila dah berusia ni kesan parut agak sukar juga nak di pudarkan, ambil masa lah juga kan. 


Cosmoderm Tee Tree Oil


Tapi ramai orang bercerita mengenai rangkaian produk Cosmoderm Tea Tree Oil yang di katakan baik untuk mengatasi masalah jerawat. Di kalangan rakan-rakan ana sendiri pun ramai pengguna produk Cosmoderm Tea Tree Oil . Rata-rata mereka bercerita keberkesanan selepas menggunakannya. Tertarik untuk mencubanya sendiri untuk ahli keluarga kecil ana ni kerana yakin dengan keserasiannya dan ia juga merupakan produk yang di yakini selamat penggunaannya kerana rangkaian produk Cosmoderm hanya boleh di beli di farmasi-farmasi terpilih dan juga secara online di laman rasmi Cosmoderm serta di Shopee. Hari ini ana nak perkenalkan kepada pembaca rangkaian produk Cosmoderm Tea Tree Oil yang mungkin korang sedang tercari-cari produk untuk masalah jerawat di wajah atau pun di tubuh badan. 


Rangkaian Cosmoderm Tea Tree Oil


Cosmoderm Tea Tree Oil


Rangkaian Cosmoderm Tea Tree Oil Range di formulasi untuk menyeimbangkan proses penyembuhan dan mengandungi  Vitamin E. Ia berkesan untuk membantu masalah jerawat, bau badan, kesan dari terdedah kepada sinaran matahari tetapi masih lembut pada kulit. 


Bebas jerawat dalam masa 3 hari 


cosmoderm tea tree oil


Langkah pertama dengan penggunaan  Cosmoderm Tea Tree Oil Facial Cleanser sebagai rutin pencuci wajah harian. Ia menghilangkan minyak dan membersih liang pori dan mengawal kegatalan kulit sebagai merawat masalah jerawat di wajah. 

Langkah kedua adalah dengan menggunakan Cosmoderm Tea Tree Oil Purifying Mask. Oles dan biarkan selama sekurang-kurangnya 15-20 minit. Ia membantu menyerap lebihan minyak, mengeringkan jerawat dan liang pori


cosmoderm tea tree oil


Langkah ketiga pula adalah dengan penggunaan  Tea Tree Oil Anti-Blemish Gel. Dengan ekstrak berasaskan tumbuhan yang membantu mengurangkan jerawat, bintik hitam dan whitehead. Terdapat 2 jenis gel anti-cela iaitu Tea Tree Oil Anti Blemish Gentle untuk mereka yang mempunyai kulit sensetif dan Tea Tree Anti Blemish X-press yang ini  tidak di sarankan untuk mereka yang mempunyai jenis kulit sensetif. Ia adalah kegunaan hanya pada jerawat selepas menggunakan Toner.

Cosmoderm Tea Tree Oil Anti Blemish Gentle: Mengecutkan jerawat, menghilangkan bintik hitam & whitehead dalam masa 4-5 hari untuk kulit berminyak . Sesuai untuk kulit sensitif dan berjerawat

Cosmoderm Tea Tree Oil Anti Blemish X-Press: Mengecutkan jerawat, menghilangkan bintik hitam & whitehead dalam masa 3-4 hari. Tidak sesuai untuk kulit sensitif


Cosmoderm Tea Tree Oil


Selain itu antara rangkaian produk Cosmoderm Tea Tree Oil lain adalah: -

Cosmoderm Tea Tree Oil Clarifying Toning Lotion : Membantu merawat jerawat, menghilangkan bakteria dan minyak berlebihan. Kegunaan untuk menyegarkan kulit apabila terdapat minyak yang berlebihan pada kulit

Cosmoderm Tea Tree Oil Day & Night Moisturiser : 2 in 1 primer pelembap untuk kulit berminyak dan kombinasi. Pelembap berasaskan air membantu melindungi kulit daripada sinar UVA & UVB yang boleh merosakkan sel kulit

Cosmoderm Tea Tree Oil , Oil Control Serum : Serum berasaskan  gel dengan ekstrak buah untuk mengawal lebihan minyak. Juga membantu memhaluskan pori-pori untuk mengurangkan jerawat, blackheads dan whiteheads 


cosmoderm tea tree oil


Cosmoderm Tea Tree Oil Shower Gel : Ia memberikan kesegaran yang luar biasa untuk bau badan dan jerawat badan. Ia memberikan pembersihan lembut pada kulit menjadikan kulit segar licin tanpa rasa melekit dan anti bakteria yang sesuai untuk semua orang.

Cosmoderm Tea Tree Oil Magic Body Lotion : Ia adalah bahan natural remedy  yang cepat untuk bau badan, jerawat badan dan sinaran matahari dengan memberikan kelegaan sejuk pada kerengsaan dan ketidakselesaan kulit. TTO Magic Body Lotion membantu mengurangkan ruam, jangkitan kulat dan bakteria. Ia berfungsi sebagai penghalau nyamuk dan kutu tidur. Sesuai untuk semua orang dan setiap peringkat usia.

Kesemua rangkaian produk Cosmoderm Tea Tree Oil ini boleh korang dapatkan di mana-mana farmasi seperti Watsons, Guardian, Aeon Wellness berhampiran kediaman korang. Atau boleh juga lakukan pembelian secara online di laman web rasmi Cosmoderm : 

 www.cosmoderm.com.my 

atau  Shopee Cosmoderm Offical Store 

https://shopee.com.my/cosmoderm

 

#Cosmoderm #HealthySkinBeautySkin #Skincare #TeaTreeOil


12 Comments

  1. bestnya AJ dapat barang cosmoderm ..

    ReplyDelete
  2. Produk memang betul-betul terbaik, zumal suka sangat.

    ReplyDelete
  3. produk terbaik kalau serasi dgn kulit

    ReplyDelete
  4. Ramai yang kata bagus produk nie, tak pernah try lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena try sendiri kan anie baru tahu sesuai ke tidak :)

      Delete
  5. betul2..produk cosmoderm mmg berkualiti dan sgt bagus..

    ReplyDelete
  6. Saya guna product cosmoderm tapi setakat pembersih muka saja, tukar dengan yang botol warna merah tu... dah ada shower gel lain kali boleh try.

    ReplyDelete