sweetmuslimah

klikjer

LAZADA



Khamis, 25 Disember 2014

Mee Jawa Padang Speedy,Teluk Intan


Mee Jawa di Padang Speedy,Teluk Intan


Mee Jawa

Antara menu yang tidak kurang popular di bandar Teluk Intan, Perak selain dari mee rebus dan rojak Mastan Ghani ialah mee jawa.Dahulu gerai mee jawa ni terletak di sebelah masjid tetapi sekarang telah berpindah di Medan Selera berhadapan pejabat MPTI, bersebelahan stadium di Jalan Speedy,Teluk Intan.

Rasanya pada ana, lebih kurang dengan mee rebus jugalah cuma kelainan dari rasa kuahnya.Kalau nak cuba sesuatu yang lain ketika singgah di bandar Teluk Intan, bolehlah mencuba mee jawa pula.Harganya RM4 sepinggan.

Gerai mee jawa di Padang Speedy,Teluk Intan
Selalunya jika balik kampung, ana pasti akan ke sini untuk menikmati semula pelbagai makanan yang pernah menjadi kesukaan di suatu masa ketika menjadi sebahagian dari warga Teluk Intan.Macam-macam menu yang dijual disini dan memang seronok makan sambil berbual dengan adik-beradik pada waktu petang.


~berkongsi kisah mee jawa disini~

8 ulasan:

  1. assalamualaikum ana...mmg nampak sedapnya...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam mama, boleh tahanlah rasanya hehe :)

      Padam
  2. Balasan
    1. hehe Cik Balqis, kat tempat lain pun ada kut mee jawa ni :)

      Padam
  3. Salam Kak Ana, kg saya kat Teluk Intan, tapi jarang blik kg,... huhuu..teruk kan? tapi kalo ade kesempatan, saya nak makan la mee jawa ni.. ayah saya.. org teluk intan, mesti dia tau kat mane ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. erm kena balik selalu ni eMMe, kat mana ye Teluk Intan, rumah mak kak ana di Jalan Changkat Jong, dekat hospital tu huhu :)

      Padam
  4. Hari tu saya ke sana pernah cuba mee rebus di Mastan Ghani. Nanti ke sana lagi boleh cuba Mee jawa ni pulak hehehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. erm sedap gak kan mee rebus Mastan Ghani tu, memang femes kan kat Teluk Intan ni hehe :)

      Padam