Bayi dan kanak-kanak amat memerlukan penjagaan yang sesuai untuk mempastikan kesihatan dan keselamatan mereka yang agak sensitif pada persekitaran. Aspek kebersihan amat-amat di titik beratkan kerana mereka ni mudah terdedah pada jangkitan yang berbahaya. Minta di jauhkan dari segala keburukan pada anak-anak kita kerana mereka sedang bebas menerokai alam yang terlalu baharu. Kita sebagai ibu bapa perlu ada ilmu keibubapaan yang cukup untuk mempastikan mereka membesar hari demi hari sihat dan ceria. 

Banyak produk bayi dan kanak-kanak berada di pasaran, terpulang pada kita untuk memilih mana yang sesuai untuk anak-anak. Sebelum membuat pilihan, jangan terlalu fokus pada harga yang murah sedangkan ada aspek lain yang perlu di ambil berat khasnya bahan-bahan asas dalam sesuatu produk, kita perlu tahu agar anak-anak kecil ini selamat menggunakannya. Dan hari ini, ana nak perkenalkan pada ibubapa di luar sana satu lagi rangkaian produk penjagaan bayi dan kanak-kanak yang In Shaa Allah selamat dan sesuai untuk mereka, CHOMEL ðŸ˜ŠðŸ˜Š




Apakah keistimewaan dan kelainan Rangkaian Produk CHOMEL 


CHOMEL merupakan rangkaian produk yang dihasilkan dari bahan semulajadi, selamat, berkesan malahan mesra alam (eco-friendly) untuk si manja bayi dan kanak-kanak malahan untuk kegunaan seisi keluarga juga. Sebagai ibubapa kita perlu tahu bahawa kulit bayi adalah lebih nipis dan mempunyai sifat keresapan bagaikan span dan cepat hilang kelembapan daripada kulit kita orang dewasa. Oleh itu kita perlukan rangkaian produk yang tidak mengandungi bahan-bahan kimia berbahaya yang boleh menimbulkan risiko kesihatan mereka. 




Kulit senitif dan ekzema antara gejala yang sering terjadi pada bayi dan kanak-kanak yang di katakan antara faktor penyebabnya adalah dari campuran faktor genetik dan alam sekitar. Memandangkan lapisan perlindungan kulit bayi belum lagi matang,oleh itu bahan perengsa di serap dengan lebih mudah. Untuk mengatasi masalah-masalah ini, CHOMEL telah mencipta satu rumusan lembut yang sesuai untuk si manja ianya Semulajadi, Selamat, Berkesan dan Mesra Alam. Dan yang penting ianya mendapat pengiktirafan HALAL dari Jakim. 





Dari pengalaman ana sendiri, ana telah pun mencuba sendiri dua produk CHOMEL baru-baru ini iaitu Foaming Hand Wash dan Hand Sanitizer . Kedua-dua produk CHOMEL ini sesuai sangat untuk bayi dan kanak-kanak ia benar-benar lembut dan natural tanpa pewarna atau wangian yang mungkin memberi kesan sensitif pada si kecil. Ana sangat mengesyorkan ibu bapa untuk menggunakan rangkaian produk CHOMEL khas untuk anak-anak kecil. 




Rangkaian produk CHOMEL terdapat dalam pelbagai produk seperti Foaming Hand Wash, Baby Fabric Softener, Baby Laundry Detergent, Breast Pump & Bottle Cleanser, Toy & Surface Cleaner, Travel & Highchair Cleaner  dan Hand Sanitizer. 




Dimana nak dapatkan rangkaian produk CHOMEL ?

Rangkaian produk CHOMEL boleh di beli daripada beberapa farmasi terpilih, outlet Anakku terpilih dan untuk keterangan lebih lanjut boleh sahaja kunjungi mana-mana laman social yang ana berikan di bawah :

Laman web : 


Facebook :


atau hubungi terus 

+6016 207 7081

10 Comments

  1. Lawa betul sticker Chomel ini.. Sweet je..

    ReplyDelete
  2. design botol pun nampak comel dan cantik

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. betul syiera, sesuai untuk kanak-kanak dan juga dewasa :)

      Delete
  4. Kinah pernah guna bottle and breast pump cleanser keluaran Chomel kak ana. Memang puas hati. Apa yang penting bebas daripada bahan-bahan kimia. Pasni nak cari yang ni pulak la

    ReplyDelete
  5. nak pilih products for babies memang mencabar kan..

    ReplyDelete