Semua dari kita sangat mengharapkan di berikanNya kesihatan yang baik sepanjang hayat. Andai punyai wang dan harta sekali pun tidak dapat menandingi rezeki di kurniakan kesihatan yang baik supaya kita semua dapat menjalani kehidupan dengan sebaik mungkin. 

Pelbagai khasiat khazanah alam ciptaan Tuhan mengandungi sejuta rahsia yang mampu memberikan kita kesihatan yang baik. Ini kerana tidak ada yang di jadikanNya sesuatu itu sia-sia melainkan ada tujuan dan asbabnya. 


halavita BCG


Ana yakin ramai di antara kita tahu akan kebaikan dan khasiat Habbatussauda, Minyak Kelapa Dara dan juga Bawang Putih. Ramai yang mengambil minyak dari 3 khazanah alam ini untuk tujuan kesihatan dalaman tubuh. 

Dan hari ini apa yang ana nak kongsikan dengan pembaca adalah ketiga-tiga sumber alami ini di gabungkan dalam satu kapsul softgel yang akan memberikan gabungan khasiat yang lebih padu. Inilah yang terkandung di dalam setiap kapsul BCG Halavita. Jom kita bongkar apakah kebaikan dan keistimewaan BCG Halavita ini?

HALAVITA FORMULASI MAKANAN TAMBAHAN TERKINI

Ana nak perkenalkan kepada pembaca jenama HALAVITA  yang merupakan  satu nama baru dalam dunia makanan tambahan. Bagi memberi impak kesihatan yang maksimum dan memenuhi kehendak pelanggan yang mahukan produk berkualiti dengan harga berpatutan, Halavita memperkenalkan produk sulung kami iaitu BCG.

Apakah makna BCG ? BCG adalah singkatan kepada tiga bahan dari sumber SUPERFOOD iaitu Habbatussauda atau Black Seed Oil, Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil dan Ekstrak Bawang Putih atau Garlic Extract. Setiap bahan mempunyai keupayaan dan fungsi tersendiri untuk membantu meningkatkan kesihatan badan.



Halavita sangat unik kerana ia menggabungkan tiga minyak tersebut dalam satu kapsul. Lebih menarik lagi, setiap kapsul diformulasi mengikut keperluan harian badan manusia tanpa mengurangkan jumlah setiap bahan. Bijak jika kita memilih HALAVITA kerana ia mengandungi bahan  yang terbaik dan berbaloi. Kita tidak perlu membeli tiga (3) botol minyak secara berasingan lagi selepas ini.


Cara pengambilan HALAVITA BCG 


Halavita BCG

Cara pengambilan HALAVITA sangat mudah. 2 biji satu hari; 1 biji pada waktu pagi dan 1 biji pada waktu malam. Setiap botol mengandungi 60 kapsul softgel dan ia cukup untuk bekalan 1 bulan. Nak makan pun senang kerana ia  mudah ditelah kerana diperbuat daripada softgel yang lembut dan bersaiz sederhana.

Ana berasa yakin dengan jenama HALAVITA kerana ia  telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (MAL20056054T) dan disahkan HALAL oleh JAKIM. 

Bagi menjaga eksklusif dan kualiti produk, HALAVITA hanya mengeluarkan 2,500 botol sahaja. Stok terhad. Jadi, dapatkan HALAVITA hari ini juga.


 Kandungan dan khasiat HALAVITA BCG 


Seperti yang ana cerita kan di atas tadi, Halavita BCG adalah gabungan formulasi Black Seed + Virgin Coconut Oil + Garlic (BCG). Formulasi yang menggabungkan minyak Habbatussauda atau Black Seed Oil, Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil dan Ekstrak Bawang Putih atau Garlic Extract dapat membantu meningkatkan kesihatan tubuh secara umum khususnya meningkatan imun badan.

Ia juga dapat membantu meningkatkan imunisasi badan. Pengambilan dua biji sehari iaitu satu (1) biji pada waktu pagi dan satu (1) biji malam adalah digalakkan.


Kebaikan Minyak Black Seed



Habbatussauda atau Black Seed atau juga dikenali sebagai nigella sativa adalah bijian hitam yang dikenali semenjak ribuan tahun yang lalu dan digunakan secara meluas oleh masyarakat Timur Tengah dan India untuk mengubati pelbagai jenis penyakit.

Minyak habbatussauda mempunyai 3 bahan utama iaitu Thymol, Thymoquinone(TQ) dan Tetrahydroquinone (THQ).Thymoquinone (TQ) adalah bahan aktif bersifat anti oksidan, anti keradangan dan anti kanser dan dilaporkan efektif melawan jangkitan otak (encephalomyelitis), diabetes, athma dan pertumbuhan sel-sel kanser (carcinogenesis).

Selain itu ada beberapa lagi fungsi minyak ini antaranya:-

- Menjaga kesihatan organ hati.

- Membantu mengawal diabetes.

- Membantu mengawal tekanan darah tinggi.

- Membantu menurunkan berat badan.

- Membantu meningkatkan kesuburan.

- Membantu mengawal keradangan dan kolesterol tinggi.

- Meningkat daya imunisasi daya tahan.

- Membantu melawan jangkitan kuman & kuman kebal.


Kebaikan Minyak Kelapa Dara

Minyak kelapa dara atau virgin coconut oil (VCO) sememangnya mempunyai banyak khasiat. Itu sebabnya ia dikategorikan sebagai SUPERFOOD. Minyak Kelapa Dara terdiri daripada 65% asid lemak rantaian medium (MCT)


halavita bcg


Antara kelebihannya adalah:-

- Membantu meningkatkan metabolisma badan dan membantu
menurunkan berat badan.
- Membantu mengurangkan keradangan (‘inflammation’) dalaman.
- Membantu mengurangkan risiko sakit jantung.
- Membantu menstabilkan paras kolestrol.
- Mampu membantu penyakit Alzheimer.
- Membantu penyakit ulser perut.
- Membantu meningkatkan fungsi otak.
- Membantu menstabilkan kadar gula dalam darah.
- Membantu bertindak sebagai Anti-mikrob (‘Antimicrobial’) dan
Antiviral.
- Membantu memperbaiki sistem penghadaman dan membantu
penyerapan nutrien.
- Membantu melindungi dan menyembuhkan kesulitan yang
melibatkan hati (‘liver disorders’).
- Membantu meningkatkan fungsi Mitochondria jantung.
- Membantu melindungi dan menjaga kesihatan buah pinggang.
- Bertindak sebagai penahan sakit (‘pain killer’) semulajadi.
- Mampu membantu rawat kesulitan otak (‘brain disorders’) tertentu.
- Membantu mengurangkan stress.


Kebaikan Minyak Bawang Putih

Bawang putih merupakan antara SUPERFOOD yang mempunyai banyak khasiat dan antibiotik secara natural. Kandungan Diallyl Sulfide dalam bawang putih didapati dapat melawan bakteria campylobacter yang menjadi penyebab kepada gangguan pencernaan
malah 100 kali lebih efektif daripada pil antibiotik.

Bawang putih juga mempunyai kesan positif terhadap kerja-kerja tubuh manusia disebabkan oleh kandungan Allicin yang tinggi. Allicin berkesan menghalang pengoksidaan Low-density lipoprotein (LDL) kolesterol dan juga melegakan saluran darah serta mengurangkan tekanan.


halavita BCG


Antara khasiat bawang putih adalah:-

- Membantu melawan bakteria / parasit.
- Membantu meningkatkan metabolisma.
- Membantu mengurangkan berat badan.
- Membantu masalah sakit gigi.
- Membantu mengawal kencing manis.
- Membantu menurunkan darah tinggi.
- Membantu melegakan selsema.
- Membantu mengurangkan masalah alergi.
- Membantu mencairkan darah dan baik untuk kesihatan jantung.
- Anti kanser.
- Membantu merawat migrain.
- Membantu meningkatkan imun badan.
- Dijadikan detox.
- Membantu melawaskan air kencing / mencuci buah pinggang.

halavita bcg


Orang ramai boleh membeli produk ini secara online melalui www.halavita.com.my atau terus berhubung dengan pihak HALAVITA di talian 012-341 2097, 010-2442097 atau talian hotline 011-1112 7109. Harga RM69.00/botol (MAL20056054T).

Tenaga kerja Halavita mempunyai pengalaman lebih 10 tahun dalam memasarkan produk kesihatan. Melalui pemerhatian dan jumlah permintaan terhadap produk kesihatan dalam bentuk softgel, sudah tiba masa untuk mengeluarkan produk sendiri.

Formula makanan tambahan HALAVITA tidak sama seperti produk lain di pasaran. Boleh dikatakan, HALAVITA adalah jenama tempatan pertama yang mengeluarkan produk tiga (3) minyak dalam satu kapsul softgel. 

Kajian serta penelitian terhadap kesan prototype  makanan tambahan HALAVITA selama dua (2) tahun terbukti ia dapat membantu meningkatkan kesihatan tubuh badan lebih optimum. Malah produk HALAVITA telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia.  (MAL20056054T)

HALAVITA adalah milik Koperasi Kumpulan Johawaki Berhad yang berpusat di Shah Alam, Selangor. Untuk maklumat lanjut berkaitan HALAVITA sila pautan di bawah : 

FB page : halavita_official

Instagram : halavita_official

Website : www.halavita.com.my


Jangan lupa PROMOSI / PERADUAN untuk pelanggan yang dihormati, setiap pembelian HALAVITA anda berpeluang memenangi hadiah wang tunai berjumlah RM1,000.

Caranya amat mudah, beli HALAVITA- BCG. Kemudian selfie dengan memegang botol HALAVITA- BCG. Post gambar di Instagram dan tag instagram HALAVITA @halavita_official.

Gambar yang menarik berpeluang dipilih sebagai pemenang. Pastikan akaun anda tidak privet. Peraduan ini terbuka kepada semua. Tarikh tutup peraduan adalah pada 25 Ogos 2021. Keputusan akan dibuat pada 31 Ogos 2021 di ig halavita_official dan FB page halavita_official . Good luck semua!!

6 Comments

  1. WAH kak ana, bagus bahan2 dlm supliment ni... tk susah nak sediakan bahan2 tu walau semuanya sedia ada kat rumah. satu capsule je, cukup makan sekaligus. paling penting badan sentiasa cergas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah SS rahsia alami yang di formulasi kan dalam bentuk soft gel mudah nak di ambilkan :)

      Delete
  2. wah produk terbbaik dari alam semulajadi utk kshtn tubuh tu

    ReplyDelete
  3. bahan-bahan dalam halavita ni semuanya bagus untuk kesihatan badan kita. senang nak consume bila didatangkan dalam bentuk kapsul macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bahan yang banyak khasiat di gabung dalam satu kapsul yang mudah di ambil :)

      Delete