Kalau beberapa minggu lepas, kak ana menyantuni jemputan media majlis preview Ramadan di Double Tree By Hilton Shah Alam I-City , kali ini kak ana ke Double Tree By Hilton , Kuala Lumpur di Intermark Jalan Tun Razak, pula. 

Ini pertama kali kak ana melangkah masuk ke Double Tree By Hilton, KL . Mestilah teruja sangat kan nak merasai sendiri sajian hotel bertaraf 5 Bintang, gituew... Kak ana bawa Adik Ika buat teman. Dari lobbi Intermark , kami naik ke aras 1 dan sampai ke ruang lobbi Double Tree By Hilton, KL. 


Buka Puasa Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur


Dan dari sana ambil lif ke aras 10 untuk ke restoran Makan Kitchen dan di sambut mesra oleh staff yang bertugas. Meja kak ana agak special sangat berlatar belakang kan pemandangan bangunan pencakar langit sekitar Kuala Lumpur. 



Pasti akan memberikan satu pengalaman menarik untuk berbuka puasa di sini , kelak bersama kawan-kawan atau famili. Meh laa kak ana share kan beberapa info mengenai sajian buka puasa di Double Tree By Hilton Kuala Lumpur yang bertemakan Merentasi Tradisi : Sajian Dulu dan Kini



Buka Puasa Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur 





Nikmati hidangan yang kaya dengan tradisi dengan 'sajian dulu dan kini' bufet berbuka puasa, membuka tirai evolusi masakan di Makan Kitchen, Double Tree By Hilton, Kuala Lumpur , sepanjang Ramadan 2024 . 



Buka Puasa Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur


Yess! DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur tahun ini mempersembahkan hidangan  Ramadan buffet, dalam tema “Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini”,untuk hidangan buka puasa kita semua sebagai tanda  meraikan kekayaan warisan menu masakan negara.




Sebagai sebahagian daripada kempen seluruh negara untuk rangkaian hotel dan hartanah Hilton di seluruh Malaysia, dalam tema ' Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini’ mengajak tetamu untuk menghayati evolusi kulinari hidangan Ramadan dengan pelbagai tawaran, merangkumi kedua-dua klasik dan kulinari moden citarasa terkini.




Kempen ini juga menekankan komitmen hotel terhadap sumber bahan yang lestari dan pengurusan pembaziran makanan yang berkesan seperti pengkomposan. Langkah-langkah ini sejajar dengan inisiatif  global , Hilton Travel with Purpose , yang merangkumi perjalanan ke arah kemampanan dan layanan penuh perhatian.




Harga buffet Ramadan di Double Tree By Hilton KL 




Bufet buka puasa Ramadan di Makan Kitchen boleh di nikmati  pada hari Ahad hingga Khamis dari jam 6:30 petang hingga 10:00 malam pada harga RM218 bersih setiap dewasa dan RM109 bersih setiap kanak-kanak




Manakala pada hari Jumaat hingga Sabtu,  bufet hujung minggu pula berharga RM238 bersih setiap dewasa dan RM119 bersih setiap kanak-kanak




Nikmati alunan merdu dari persembahan secara langsung kugiran 3-Piece yang menampilkan muzik Melayu tradisional setiap hari (kecuali Isnin) daripada 13 Mac hingga 7 April 2024. 




Kak ana kongsikan di sini beberapa keping foto antara sajian  bufet yang ada termasuk Stesen Kambing Golek, Australia Beef Shank Kerutup, Seafood Bakar Station, Sup Kawah Meletop, Whole Baked Kerala Style Ikan Siakap Gergasi Bersumberkan Tempatan, Barramundi Muara Kukus dengan Kacang Cili Yang Ditapai Sos, Udang Harimau Segar Mentega dengan Bijirin Oat, Ayam Kampung Rebus Dua Kali Consommé dengan Kurma Merah, dan pilihan Ais Krim dan Perasa Gelatomio dan puluhan menu lain yang ada yang semuanya sedap dan menyelerakan kak ana dan Adik Ika malam tu. 



Buffet  Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur


Buffet  Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur


Buffet  Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur


Buffet  Ramadan 2024 bertemakan  Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini di  DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur


Dapatkan diskaun 25% untuk tempahan yang dibuat melalui EatDrinkHilton.com dari 10 hingga 18 Mac 2024, dan diskaun 10% untuk tempahan awal yang dibuat dari 19 Mac hingga 9 April 2024.




Untuk maklumat lanjut, hubungi +603 2172 7272

 
atau lawati 

EatDrinkHilton.com






Mengenai DoubleTree by Hilton




DoubleTree by Hilton ialah portfolio global yang berkembang pesat dengan lebih daripada 660 hotel dengan lebih daripada 150,000 bilik di 54 negara dan wilayah. Selama lebih daripada 50 tahun, DoubleTree by Hilton terus menjadi simbol keselesaan untuk pelancong perniagaan dan percutian di sekitar dunia, daripada mengalu-alukan tetamu dengan signature , biskut coklat DoubleTree hangat, servis  kepada masyarakat setempat. 




DoubleTree by Hilton menawarkan penginapan kontemporari dan kemudahan, termasuk pengalaman makanan dan minuman yang unik, tawaran kecergasan terkini dan ruang mesyuarat dan acara. 




Alami pengalaman menginap yang positif di DoubleTree by Hilton ,  tempahan di doubletree.com atau melalui aplikasi Hilton Honors yang terkemuka dalam industri. 




Keahlian Hilton Honors , setiap ahli yang menempah terus melalui saluran Hilton pilihan mempunyai akses kepada faedah segera.




Ketahui lebih lanjut tentang DoubleTree by Hilton di stories.hilton.com/doubletree, dan ikuti sosial media di Facebook, Twitter dan Instagram.









4 Comments

  1. sedapnye makanannya kak ana.. pelbagai variasi

    ReplyDelete
  2. meriahnya makanan kat sini...mmg buat rambang mata masa nak berbuka...

    ReplyDelete
  3. menu tradisi puasa banyak pilihan mengancam selera

    ReplyDelete
  4. Wah, menarik semua juadah ye.... rambang mata tak tau nak makan apa... nak makan semua, kena rasa sikit sikit, kalau tak dpt makan semua ni, harus termimpi2 ni.

    ReplyDelete