Kucing, haiwan kesayangan Nabi Junjungan kita Nabi Muhammad saw. Pandang sahaja wajah comel mereka pasti hati akan tersentuh dengan penuh rasa ehsan dan kasih sayang. Alhamdulillah ramai antara sahabat blogger ana adalah pencinta kucing. Macam Abah Zino, Tengku Butang, Zaza Iman, Sally Samsaiman, Eny Yusnizar, EDTV dan ramai lagilah yang sama geng dengan ana. Kadang-kadang dengan hanya sekeping foto di Instagram sahaja kisah kucing kami menjadi akrab dan mesra. Maklum lah sama hati dan jiwa barangkali. Memandangkan hari ni hari Sabtu, idea menulis dan perkongsian pun kian hanyut ke lautan sepi, bak kata Ramlah Ram... petang ini ana kongsikan beberapa keping foto comel yang mencuit hati aksi-aksi cik bulus yang tersepit dan tergantung.Tu lah siapa suruh nakal, gigit telinga baru tau... 




Aksi kucing yang mencuit hati 















Amacam comelkan, macam-macam gaya yang dipamerkan. Terhibur juga hati melihat gelagat anak-anak bulus yang nakal-nakal ni. Selamat berhujung minggu dari www.anajingga.com.

kredit foto: brightside.me

12 Comments

  1. Comel sangat..hihi...kucing PC kat kampung suka tidur kat pasu bunga...haha...kesian mama sebab anak pokok orked kena lanyak..tapi dah comel...marah kejap je...bila tengok dia buat muka sposen hilang marah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha itu pun sama gak PC, paling kejam lagi depa buat public toilet kat dalam pasu bunga, geram je kan :)

      Delete
  2. Hahhaa comel sangat kucing terselit- selit tu..tengok muka kucing memang sangat menghiburkan dan kadang mampu hilangkan stress :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Ros nak-nak bila depa buat muka seposen tu.. :)

      Delete
  3. Hahaha...comel je sekor2 dah le demok ada hati lagi nak menyelit...kan dah tersepit padan muka...hahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha.. kucing mmg comel.. kucg adalah penenang yg baik tuk kita..

    ReplyDelete
  5. Salam, hahaha comel nyeee...tu lah nakal sangat, kan dah tersepit2...yg tergantung gambar second tu muka cam dah pasrah habis..takut kena sesah dgn tuan dia..hahaha comel betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cute kan Lynn kak ana suka tengok sebab tu shared balik sini untuk kengkawan lak.. :)

      Delete
  6. Kahkahkahkah yg dlm almari tu mmg tak boleh tahan..nak gelak laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kelakar sangat kan Lya :) geram je tengok

      Delete