Baru-baru ini ramai yang mengunjungi pejabat-pejabat KWSP terdekat untuk menukar Skim Simpanan Konvensional kepada Simpanan Shariah. Mungkin ada dikalangan kita malahan ana sendiri yang berstatus suri rumah dan masih mempunyai akaun KWSP agak keliru apakah perbezaan antara Simpanan Shariah dan Simpanan Konvensional ? Hasil carian di search engine, ana temui satu penerangan yang begitu jelas dan tepat tentang kedua-dua Simpanan ini.Ana kongsikannya semula disini. 


perbezaan simpanan konvensional dan shariah kwsp, apa beza simpanan konvensional kwsp dan simpanan shariah kwsp, pendaftaran simpanan shariah bermula 8 ogos 2016, kwsp yakin simpanan shariah beri dividen yang baik

Beza Simpanan Shariah Dan Simpanan Konvensional KWSP


Beza Simpanan Shariah Dan Konvensional KWSP
KlIK besarkan gambar



Sesi pendaftaran Simpanan Shariah telah dibuka mulai 8 Ogos 2016 sehingga dana berjumlah RM 300 bilion habis diperuntukkan. Ia merupakan satu pilihan buat semua pencarum KWSP untuk beralih dari Simpanan Konvensional yang diguna pakai pada masakini.

Untuk keterangan yang lebih terperinci dan sahih boleh lah klik ke link ini :http://www.kwsp.gov.my/shariah/bm/faq.html .

 Ia pasi dapat menjawab segala kemusykilan anda tentang Simpanan Shariah KWSP dengan lebih tepat dari sumber yang rasmi, In Shaa Allah.

Rujukan sumber : kwsp.gov.my

14 Comments

  1. akak dh convert ke account kwsp?

    ReplyDelete
  2. Ramainye umat kat pejabat diorng ni kak...nangis dok menunggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa Malinda, tapi kak ana diberitahu prosesnya kejap sahaja :)

      Delete
  3. ohh baru kite tahu ! Thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  4. tak sangka kwsp pun ada simpanan syariah dan konvensional..baru tahu..hee

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum ana...thanks kongsi pengetahuan ni...:)

    ReplyDelete