Pakej Percutian Ke Kashmir India


Ana selalu mengimpikan andai satu hari nanti dapat menjejakkan kaki ke bumi Kashmir, India. Aamiin. Kenapa ana teringin sangat nak ke Kashmir ni? Ini adalah kerana ana ni salah seorang peminat tegar filem-filem Bollywood. Dari zaman dahulu lagi banyak filem Bollywood memaparkan pemandangan-pemandangan indah di bumi Kashmir. Subhanaallah.. dari pembacaan ana melalui blog-blog rakan blogger yang berkongsi pengalaman bercuti di sana, semua nya menceritakan keindahan bumi Kashmir bagai kan syurga di negara India. 

Sambil melayan anganan yang mungkin satu hari nanti akan jadi kenyataan dengan izinNya, ana mencari dahulu beberapa info yang mungkin bermanfaat buat mereka yang akan ke Kashmir, India dalam masa yang terdekat ni. Apa kata kita tinjau-tinjau dahulu Pakej Percutian ke Kashmir, India yang ana perolehi daripada pelbagai sumber di internet. Kita save dahulu mungkin boleh di gunakan di masa akan datang, khasnya yang sedang merancang untuk bercuti ke bumi Kashmir. 


Image result for percutian di kashmir


Masyaa allah cantiknya pemandangan pergunungan Kashmir di dalam gambar di atas bagaikan hamparan lukisan yang indah yang di kongsikan oleh insan-insan bertuah yang pernah ke sana.

Apa yang istimewa tentang bumi Kashmir India ?


Dari pembacaan ana, Wilayah Kashmir terletak di utara India dan bersempadan dengan Pakistan. Kashmir merupakan sebuah kawasan pergunungan jadi pastilah ia tumpuan penggemar aktiviti hiking di sini. Kalau kita lihat, amat indah pemandangan banjaran gunung ganang dan hamparan bumi dengan sungai yang mengalir di persekitarannya. 

Kashmir juga mengalami perubahan 4 musim sama seperti di Eropah, jadi tidak hairanlah pelancong dari Asia ramai memilih Pakej Percutian Ke Kashmir India untuk menikmati sendiri salah pengalaman cuaca dan suasana salah satu musim pada waktu lawatan mereka. Dalam erti kata lain, tak perlu ke Eropah untuk merasai pengalaman musim sejuk dan bermain salji ataupun melihat keindahan musim bunga dengan taman tulipnya, cukup sekadar mendapatkan Pakej Percutian Ke Kashmir India sahaja dengan kos yang jauh lebih murah dan jarak yang lebih dekat dari benua Eropah. 




Waktu atau masa yang sesuai dan  banyak di cadangkan oleh penulis blog, untuk melawat bumi Kashmir adalah pada pertengahan bulan April kerana pada ketika ini bahagian utara India sedang mengalami musim bunga. Kalau nak mengalami sendiri pengalaman ala-ala Madhuri dan Shah Rukh Khan bercanda di ladang bunga, ana rasa inilah masa yang sesuai kan. Pasti indah dengan hamparan bunga di bumi berlatar belakangkan gunung ganang yang masih berbaki saljinya. Subhanaallah.




Tentang penginapan di Kashmir, ramai yang mencadang kan untuk memilih hotel atau houseboat di Srinagar kerana di situlah pusat bandar. Sekiranya ke Pahalgam, Gulmarg atau Sonamarg pun biarlah balik dan tidur di Srinagar kerana dapat jimatkan masa dan duit. Kos hotel di 3 lokasi tersebut agak mahal. Paling mudah pastikan menggunakan Pakej Percutian Ke Kashmir yang di uruskan oleh MuslimTravelBug Sdn Bhd




Terlalu banyak perkongsian gambar-gambar keindahan di bumi Kashmir dan aktiviti yang dapat di lakukan ketika melancong ke sana. Jadi ana rasa, sebelum ke Kashmir kita perlu mendapatkan sedikit sebanyak info yang tepat dan benar agar tidak kecewa bila sampai disana nanti. Kashmir merupakan sempadan India dan Pakistan dan majoriti penduduknya beragama Islam. Oleh itu kita perlu tahu juga selok belok faktor geografi dan perbezaan agama di antara penduduknya agar tidak mendatangkan sebarang isu-isu yang agak sensitif ketika bercuti di sana.

Hasil dari carian di internet ana menjumpai satu travel ajen yang menguruskan Pakej Percutian ke Kashmir, India yang banyak pengalaman dan mendapat kepercayaan yang baik dari mereka yang pernah menggunakan khidmatnya pastilah MuslimTravelBug Sdn Bhd . 



Kenapa ana mencadangkan menggunakan perkhidmatan MuslimTravelBug Sdn Bhd ?

Image result for muslim travel bug sdn bhd

Ini adalah kerana : 

1. Berdaftar dengan kementerian pelancongan KPL 8549

2. Harga pakej yang sentiasa dibawah harga pasaran Malaysia.
3. Mempunyai pejabat operasi di Malaysia dan boleh dikunjungi bila-bila masa. 

4. Ahli pejabat terdiri daripada mereka yang pernah bekerja di agensi pelancongan muslim terkenal di Malaysia dan berpengalaman luas.

5. Professional dan diiktiraf sehingga pernah menguruskan rancangan tv ASTRO RIA untuk penggambaran SYOKNYA SEOUL

6. Deposit rendah dan khidmat pelanggan dan mudah dan mesra.  

Jadi bagi yang sedang mencari Pakej Percutian ke Kashmir India ana rekomen  supaya menggunakan servis perlancongan daripada MuslimTravelBug Sdn Bhd.  Mereka menyediakan servis pelancongan lengkap penerbangan ataupun hanya ground arrangement sahaja. 

LENGKAP PENERBANGAN -> PAKEJ PERCUTIAN KE KASHMIR
GROUND ARRANGEMENT SAHAJA - > PAKEJ KE INDIA


Untuk Butiran Lanjut : 

Hubungi NO PEJABAT : 03 89575770 
(Isnin-Jumaat 9.00-5.30 petang)

Alamat Pejabat : B-4-2 Putra Walk Taman Pinggiran Putra 43300 Seri Kembangan Selangor 
(Waze : Muslimtravelbug Sdn Bhd)




kredit foto-foto kepada The Vocket.com

2 Comments

  1. Replies
    1. visit sahaja di www.muslimtravelbug.com NH untuk butiran lengkap :)

      Delete