ezbuy satu lagi platform membeli belah online yang menjadi pilihan utama di Malaysia. Kalau di lihat dari pelbagai tawaran harga yang di paparkan memang amat berbaloi dan murah-murah. Pelbagai pilihan kategori juga ada, pendek kata sebut sahaja lah korang nak cari apa ? Klik ke bahagian kategori dan pasti rambang mata..dah la banyak pilihan, murah dan serba serbi adalah. Dari fesyen, produk kecantikan, peralatan rumah, produk elektrik dan sebagainya. ezbuy merupakan pemilikan EZbuy Holdings Limited telah mula beroperasi dari tahun 2010 dan kini hampir 3 juta pelanggan dari Singapura, Malaysia, Indonesia dan Thailand.


Image result for ezbuy logo

Tapi.... bila kita shopping online ni antara yang paling kita risau adalah kos penghantarannya kan.. Bukan apa kebanyakan produk di ezbuy adalah dari negara China, US , Taiwan, Korea dan tidak kurang hebat juga produk-produk dari Malaysia sendiri. Ermm.. setiap kali bila dah syok shopping masuk dalam cart sekali bila tiba time shipping... tu diaaa!! Ada yang lebih mahal shipping dari harga produk. Boleh pingsan kann :)

Tapi korang jangan lah keciwa sangat sebab hari ini ana nak perkenalkan satu cara untuk korang shopping dengan gembira unlimited tanpa pening nak bayar kos penghantaran atau shipping fee yang mahal. Ada ke ? Adaaa... meh nak cerita tentang kelebihan yang bakal kita perolehi sebagai ahli ezbuy PRIME





Kelebihan sebagai ahli ezbuy PRIME 


Ermm... Alangkah bahagianya jika korang mendaftar sebagai ahli PRIME di platform ezbuy ni. Sebagai PRIME xclusive, kita boleh shopping unlimited banyak mana dan seberat mana pun parcel korang tetapi shipping fee nya cuma berharga RM8.80 . Wahhh!!! Banyak syiokkk owhh !! Murah gilerrr kata orang sekarang ni. Dah lah barang-barang yang di tawarkan di ezbuy ni dah murah, isi lah troli eh bukan troli , cart korang seberapa banyak pun, pastikan cukup bajet sudah. Pastu kos penghantarannya tetap RM8.80 .. Tak nak ke ?? 

Apakah maksud ezbuy PRIME ? 




ezbuy Prime adalah satu program langganan keahlian ekslusif buat pelangan ezbuy. Terdapat tiga pilihan keahlian untuk korang pilih iaitu : 

Prime Trial ( 5 hari ) : RM 18.80 
Prime Lite (6 bulan): RM 99
Prime Annual (1 tahun ): RM 188

Jadi korang akan mendapat keistimewaan harga penghantaran ( shipping fee ) pada RM8.80 ini sepanjang tempoh masa langganan yang korang pilih. Mudahkan. Maknanya sepanjang tempoh keahlian tu korang pulun lah shopping puas-puas. Lama tu dalam masa 6 bulan atau setahun. Berbaloi sangat lah kan. 

Selain shipping fee yang murah, ezbuy Prime juga menawarkan ZERO Agent Fee  untuk pemprosesan tempahan termasuk dari parcel, packaging, dokumen yang diimport, Prime member dapat menikmati sama ada secara normal, VIP mahupun SVIP. 

Perbandingan Shipping Fee Prime 




Cuba korang tengok, alangkah jauh berbezaan dan berapa besar keuntungannya jika korang mendaftar sebagai ahli Prime di ezbuy ni. Dari shipping fee RM370 kini cuma kekal RM8-80 sahaja. Kalau kos penghantaran dalam negara pun ana rasa jauh lebih mahal kan, ini pula produk dari luar negara terus ke depan pintu rumah. Hebat sungguh ezbuy Prime ni kan. Rugi tak sertai. 

Korang mudah untuk membuat pilihan kerana sebagai ezbuy Prime members, korang cuma perlu klik pada tab dengan perkataan Prime di bahagian atas website ezbuy.my dan terpapar tawaran yang khas buat ahli Prime. Happy shopping kay :) 




Anggaran Tempoh masa ketibaa (ETA) dengan ezbuy PRIME :


Anggaran masa ketibaan (ETA) untuk pengguna yang menggunakan keahlian Prime ialah diantara 
3-5 hari dan 16-22 hari untuk barangan yang besar dan secara pukal.




Apakah yang di kelebihan PRIME WISHLIST ?




Prime Wishlist adalah mengikut tempoh Annual Members yang korang pilih ketika mendaftar sebagai ahli ezbuy PRIME dan pilihan jumlah produk yang korang boleh tukarkan ( convert ) daripada pelbagai kategori di katelog EZBUY tanpa PRIME kepada PRIME. Contohnya sehingga 42 non-Prime produk boleh korang jadikannya PRIME dan mendapat keuntungan ( benefit ) pada kadar penghantaran PRIME RM 8.80 sahaja. Best kan :) 

Talian Bantuan Livechat Support sekiranya ada sebarang pertanyaan 





Sekirangnya tiba-tiba korang keliru atau hendak mendapatkan sebarang kepastian tentang pembelian dengan ezbuy PRIME jangan risau kerana di sebelah bawah website terdapatnya Livechat Support yang akan melayani pelanggan sepanjang waktu urusan pejabat. Mereka akan menjawab apa sahaja kemusykilan tentang perkhidmatan ezbuy PRIME korang.. so dont' worry lets shopping with ezbuy PRIME


Jadi apa tunggu lagi.. jomm mendaftar sebagai ahli serta dapatkan info lebih lanjut dengan klik sahaja ke ezbuy Prime dan shopping sepuas hati di ezbuy.

Tungguuuu !!! Apabila korang mendaftar atau sign-up sebagai ahli baharu di ezbuy juga korang akan dapat RM15 Cash Voucher & 15% Diskaun Shipping Fee untuk shopping . 




Untuk mendaftar korang cuma klik sahaja di SINI dan isikan butiran yang di perlukan seperti di bawah :



Dan untuk keterangan lanjut layari sahaja mana-mana pautan yang ana berikan di bawah : 

Website :


Facebook : 


Instagram : 


Juga terdapat melalui Aplikasi di Google Play & App Store 



WOW!!!!  

ezbuy Year-end Sale sedang berlangsung 
 3-12 Dec
klik banner di bawah & shopping!!! 



6 Comments

  1. hah tk lama dh nk 12.12 ..sure kaki shopping online tk sbr2 tgu ni

    ReplyDelete
  2. Wahh memang jimat betul lah bila jadi Prime Membership.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuu la Nani, kalau kaki shopping dengan ezbuy lebih baik daftar sebagai Prime members ni berbaloi untuk shipping fee yang flat rate rm8.80 sahaja kan

      Delete
  3. Meriah betul barang dekat ezbuy nie.. Rambang mata dibuatnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Sha semua rasa nak grab masuk cart hehe tambah bila dah langgan prime ni kos penghantaran murah pulak tu :)

      Delete