Salad antara makanan kesukaan kak ana di rumah maupun kalau makan di luar. Kalau di rumah, kadang-kadang kak ana jadikan snacks sahaja waktu malam. Selalu kena ada daun salad segar dan paling tidak dengan tomato ceri sahaja pun dah cukup untuk satu sajian salad. 

Salad sedap di makan sejuk dan kalau kat rumah kak ana suka guna kan dressing KEWPIE Roasted Sesame . Memang sedap untuk di makan bersama salad sayuran segar atau pun salad buah-buahan. 


salad segar dengan kewpie roasted sesame dressing

Malam tu kak ana gabung kan sayuran salad, tomato ceri, hirisan buah mangga dan juga limau mandarin kecil-kecil.  Gabungkan kesemuanya dan di tuangkan sedikit Kewpie Roasted Sesame sebagai dressing. Dah siap satu menu salad yang sedap .




Kewpie Roasted Sesame dan juga Kewpie Mayonaisse ni adalah salad dressing dari negara Jepun dan ia memang ada keunikan dari segi rasa setiap kali di jadikan bahan makanan sampingan. Untuk Kewpie Roasted Sesame ni bahan nya adalah terdiri daripasa minyak kacang soya .telur, bijan yang di panggang dan mustard.

Alhamdulillah rangkaian produk Kewpie ada lah Halal Jakim dan korang boleh cari di carian internet sumber rujukannya. Kak ana menyukai sangat salad dressing dan mayo Kewpie , ia serasi dengan selera kami sekeluarga. Boleh je dapatkannya di mana-mana pasaraya seluruh negara. 

7 Comments

  1. Saya pun suka salad buah dengan dressing kewpie roasted sesame.

    ReplyDelete
  2. Brand KEWPIE memang no.1 dekat dapur nieyl hehehe

    ReplyDelete
  3. Roasted Sesame tu fave Naniey. Kejap je habis kalau buat salad

    ReplyDelete
  4. wah sedaptu salad roasted sesame

    ReplyDelete
  5. Enaknya campuran salad, tomato ceri, hirisan buah mangga dan juga limau mandarin kecil-kecil, sedap.

    ReplyDelete