Semalam ana sempat menyertai jiran Kak Nora dan Abang Nabil menghantar anak lelaki mereka ke majlis resepsi perkahwinan di Felda Soeharto, Selangor.Jauh juga perjalanannya menuju ke rumah pengantin perempuan.Maklumlah kawasan Felda ni memang luas dan agak pedalaman sikit kan, jadi terasa lah jauhnya perjalanan. Apapun majlis persandingan berjalan lancar dan sangat meriah sekali.Alhamdulillah..

Macam biasa lah blogger ni pasti terpandang sesuatu yang menarik untuk dikongsikan bersama pembaca www.anajingga.com. Kali ini, ana tertarik sungguh dengan satu gubahan buah-buahan di meja makan beradap memperlai. Lawa sangat gubahan dari buah tembikai, strawberi, epal dan anggur. Mungkin boleh dijadikan inspirasi buat sesiapa yang berhajat nak buat sendiri gubahan buah-buahan untuk majlis sendiri atau saudara mara terdekat nanti. Jom kita tengok dua idea menarik ni..


Gubahan Buah-buahan di Meja Makan Beradap




Gubahan pertama ni menggunakan kombinasi buah tembikai berbentik kelopak bunga ros, buah anggur yang di cucuk pada lidi dan buah epal hijau sebagai daunnya. Mudah untuk di makan di meja mempelai kan.. 




Dan hat ni memang paling awesome dan gojes sangat. Jarang jumpa kan, gubahan dengan menggunakan buah strawberi. Amatlah menarik perhatian orang ramai tengahari itu.Buah strawberinya pula besar-besar. Satu gabungan idea yang sangat kreatif. 

Semoga dapat memberi sedikit nukilan ilham buat mereka yang tercari-cari idea menggubah buah-buahan di meja makan mempelai nanti..:) Ana juga pernah kongsikan pelbagai lagi idea gubahan buahan di link-link berikut : (klik sahaja ) 



14 Comments

  1. cantiknye sayang nak makan...buah stoberi tu gubah le macam mana pon tetap le nampak menawan je kan kak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Malinda, memang menjadi perhatian sangat di tengah2 meja mempelai tu :)

      Delete
  2. Kalo ada sos coklat tuh sedap kena celup hiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa itu dah kena buat candy buffet tu wani :)

      Delete
  3. buah stoberi tu susah nak jumpa kat tempat kak besar2 mcm tu. Kalau ada kat pasaraya pun yang jenis kecil2 ja. Tu pun kan main mahalnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kak Mala, memang besar-besar buah stoberi tu, tak tahu mana depa beli ni :)

      Delete
  4. orang kreatif saja boleh buat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah tapi kalau ada idea depan mata macam ni semua pun try kan

      Delete
  5. adoi gini x sampai hati nak makan macam manaaaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ana ngap dah CT hat stoberi tu hihi :)

      Delete