Pasti setiap kali kita mencari hadiah apakah yang sesuai untuk di berikan kepada insan-insan istimewa dalam hidup ni jadi buntu mencari idea. Pasti kita mahukan sesuatu yang amat istimewa dan menjadi kenang-kenangan sepanjang hayat. Paling tidak pun ianya ada ciri-ciri custom made dari hasil idea kita sendiri. Haa.. inilah yang ingin ana kongsikan hari ini, beberapa tips yang mungkin memberi inspirasi buat anda semua di luar sana yang tercari-cari apakah hadiah yang sesuai yang paling ideal untuk dijadikan hadiah majlis perkahwinan, door gift ataupun untuk corporate gift syarikat. 


Image result for printcious


Tips yang paling penting ialah ia merupakan hadiah dari hati yang custom made yang hanya khusus dari hasil kreativiti kita dan tercatatnya ukiran khas yang tidak boleh di beli dari mana-mana gift shop sekalipun. Inilah yang di namakan hadiah custom made yang kita DIY sendiri. Eh!.. Janganlah risau bukannya susah pun sekarang ni terdapat pelbagai platform online yang ada perkhidmatan DIY Gift ni dan kalau korang tanya ana, pastilah pilihan ana hanya di PRINTCIOUS




Kalau korang pembaca setia blog ana ni, pasti sering kali pernah terbaca ana banyak menulis tentang pengalaman memilih dan membeli hadiah-hadiah untuk insan-insan tersayang dari Printcious.com . Bukan apa dah biasa dengan servisnya dan memang berpuas hati sangat dengan hasil nya. Harga yang berpatutan dan sampai cepat dan selamat ke tangan penerima hadiah tersebut. Sekali lagi hari ini, ana nak berkongsi idea hadiah-hadiah yang sesuai untuk di jadikan hadiah perkahwinan, door gift mahupun hadiah korporat syarikat dari Printcious.com/my .

Apa yang istimewanya hadiah dari  Printcious ? 


Mestilah korang nak tahu kan, apakah istimewanya dengan menempah hadiah cuctom made dari Printcious ni. Antara yang amat istimewa pada ana setiap kali menempah dan membeli hadiah-hadiah untuk mereka yang tersayang dari Printcious ini adalah : 

1. Terdapatnya pelbagai pilihan hadiah yang bersesuaian khasnya untuk suami/isteri, kawan-kawan lelaki/perempuan , kanak-kanak mahupun dewasa. Pilihan hadiah yang boleh dijadikan kenang-kenangan dan digunakan pada masa yang sama. Everlasting gift . Contohnya seperti Custom made T-Shirt, Kusyen, Mug, Kanvas foto, beg, tile ceramic, Baby rompers, puzzles dan macam-macam lagi lah. Korang kena masuk sendiri ke laman web www.printcious.com/my dan rambang mata nak pilih mana satu untuk di jadikan hadiah. 




2. Hanya 4 langkah mudah untuk kita membuat tempahan dan boleh memaksimakan idea kita sepenuhnya dalam setiap design hadiah yang kita pilih. 




Langkah pertama : korang pilihlah dari pilihan jenis hadiah yang di tawarkan di laman utama Printcious

Langkah kedua : Muat naik gambar atau design yang korang sendiri pilih ke pautan yang di berikan. 




Langkah ketiga : Add & Edit Text - disinilah kreativiti korang diperlukan untuk menghasilkan sendiri sebuah hadiah dari hati khas buat insan yang tersayang yang korang nak berikan hadiah tersebut. Lakarkan kata-kata dan ayat yang lahir dari hati kay :) 


Hadiah tote bag dari ana buat Adik Ika 


Langkah keempat : Place order , isikan alamat di mana hadiah ingin di hantar, buat pembayaran secara online dan kalau ikut pengalaman ana sendiri dalam masa beberapa hari dah sampai ke tangan hadiah yang di tempah. Korang boleh sahaja klik ke sini untuk melihat cara ana membuat tempahan hadiah dari Printicious .

Idea untuk door gift dan hadiah korporat 


Kembali kepada tips dan cadangan untuk goodies, door gift atau hadiah korporat, ana ada beberapa cadangan untuk korang pilih dari Printcious ni antaranya seperti Button Badges, Colour Mugs, Magic Mugs, Lanyards, Kusyen, Beg, Mouse Pad, PVC Cards, Puzzles, Coastes, Magnet, Ceramic Tiles dan Keychain yang boleh di tempah dalam jumlah yang banyak. Semua ni korang boleh sahaja singgah ke www.printcious.com/my/bulk-order . 



Kesemua produk dari Printcious ini adalah pada harga yang berpatutan, pilihan saiz dan jenis yang boleh di pilih mengikut kesesuaian korporat dan majlis, dicetak dengan kualiti warna Digital High Resolution , tahan lama dan anti retak, penghantaran cepat dalam masa 3 hari bekerja, Minimum order pada jumlah 20 kuantiti, Free Design dan juga terdapat Express Service


Antara cadangan yang ana syorkan seperti : 
















Tahniah buat Printcious kerana sekarang ni ia bukan sahaja menjadi pilihan utama rakyat Malaysia malahan telah bertapak ke beberapa buah negara seperti di Singapura, Australia dan New Zealand. 

Layari sahaja ke


untuk keterangan lanjut dan pilihlah hadiah yang sesuai untuk sebarang acara dan majlis 
atau pun buat insan-insan tersayang.

  Printcious - Hadiah dari hati

7 Comments

  1. byk kli dh buat kt sini.. mmg best

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kak ana pun Fara macam2 dah pernah buat kat Printcious ni :)

      Delete
  2. Mudahnya nak bagi hadiah best dgn aranya printcious

    ReplyDelete
  3. Nice tips kak ana.. mudah dengan adanya Printcious nie..

    ReplyDelete