Sebelum ini pernah ana terbitkan mengenai set lengkap penjagaan bayi dan kanak-kanak Joielle Baby ni di SINI kan, namun kita kena tahu yang bukan semua bayi sesuai dengan mana-mana produk. Jadi kena lah ada pengkhususan khas untuk bayi yang ada masalah kulit juga. Dengan itu Joielle Baby turut mengeluarkan satu lagi set penjagaan asas bayi yang khusus buat anak-anak yang mengalami masalah ringan pada alahan kulit. Inilah dia 3 produk Joielle Baby VCO yang akan ana ceritakan dengan ibu-ibu apakah kelebihannya bebanding dengan Joielle Baby yang lain. 

VCO bermakna Virgin Coconut Oil atau Minyak Kelapa Dara. Haa!! Sebut sahaja Minyak Kelapa Dara ana pasti ramai di antara ibu-ibu tahu akan khasiat dan kebaikannya pada penjagaan kulit kita termasuklah pada bayi dan kanak-kanak. Dan di gabungkan pula dengan formulasi produk Joielle Baby yang telah sedia maklum menjalani dermatologically tested Badan Pensijilan Eropah, Harian Lab Ltd dan pensijilan Halal Jakim, malahan diperakui bebas dari S.L.S, paraben dan steroid.  ia adalah salah satu solusi untuk dipertimbangkan penggunaannya pada anak-anak comel kita. 







Set Penjagaan Bayi Joielle Baby VCO




Apa keunikan Joielle Baby VCO ni ? Uniknya Joielle Baby VCO ini ialah mempunyai extract virgin coconut oil atau minyak kelapa dara seperti yang ana nyatakan di atas tadi tu. Kandungan formulasi minyak kelapa dara dapat membantu mengatasi dan merawat ruam lampin di samping membantu dalam menyuburkan kulit bayi serta membantu mengurangkan dan mengatasi masalah ekzema ringan. In Shaa Allah. Hadir dalam tiga rangkaian produk Joielle Baby VCO kali ini iaitu Joielle Baby VCO Baby Bath, Joielle Baby VCO Baby Cream dan juga Joielle Baby VCO Baby Lotion


Joielle Baby VCO Baby Bath




Joielle Baby VCO Bath diperkaya dengan kebaikan vitamin E dan Minyak Kelapa DaraJoielle Baby VCO Bath juga membantu melindungi dan mengekalkan kelembapan kulit bayi agar tidak kering kerana kekeringan kulit boleh mengundang ketidakselesaan serta merengsakan kulit bayi. Oleh sebab itu sebagai ibu kita perlu bijak memilih sabun mandian yang sesuai untuk bayi dan pastikan ia bebas daripada bahan-bahan kimia yang berbahaya , SLS , dan paraben.Ia juga mempunyai haruman bauan yang menenangkan dan memberi keselesaan untuk bayi tidur dengan nyenyak selepas mandian. 

Antara kebaikan Vitamin E :~ Mengandungi antioksidan yang berguna untuk mencegah masuknya radikal bebas ke dalam kulit dan berfungsi untuk membuat kolagen terbentuk kembali dengan cepat sehingga kulit menjadi lebih cerah dan tidak kusam.

Kebaikan minyak kelapa dara pula: ~ dapat menyembuhkan tisu & kulit yang cedera & luka dan membantu menjaga kulit agar tetap lembut & halus.

Menurut Dr. Mark Atkinson, Holistic Medical Physician, MBBS Bcs ( Hons ) FRIPHH FCMA BETD SAC DIP ( Clinic Nutrition ) "Minyak Kelapa Dara adalah minyak yang paling menyihatkan di dunia"

Cara penggunaan Joielle Baby VCO Baby Bath : 





No photo description available.

Joielle Baby VCO Baby Lotion 




Selepas menggunakan Joielle Baby VCO Baby Bath , ibu-ibu  digalakkan untuk menggunakan Joielle Baby VCO Baby Lotion untuk memberikan kelembapan kepada kulit si kecil. Teksturnya yang lebih ringan dan tidak berminyak sangat sesuai untuk kulit si kecil yang agak sensitif . Losyen bayi Joielle Baby dengan khasiat minyak Kelapa Dara, ekstrak Aloe Vera dan Vitamin E sesuai di sapu pada badan bayi selepas mandian setiap hari. Ia bagus untuk melembabkan kulit bayi yang kering jika digunakan secara konsisten, In Shaa Allah.

Antara kebaikan Joielle Baby VCO Baby Lotion ialah : 

~ Melindungi kelembapan kulit bayi

~ Sesuai di gunakan untuk kulit yang kering

Joielle Baby VCO Baby Cream 





Akhir sekali jangan lupa menggunakan Joielle Baby VCO Baby Cream dengan tekstur krim bayi yang pekat dan tidak melekit serta penuh dengan kebaikan bahan semulajadi mampu menguat dan melembabkan kulit bayi sepanjang hari. Ia nya juga boleh di gunakan oleh ibu mengandung untuk mengelakkan parut pada perut ibu yang kering dan tegang ketika tempoh kehamilan. 

Joielle Baby VCO Baby Cream dapat membantu merawat kulit seperti : 

~ Ekzema ringan

~ Kulit kering dan bersisik 

~ Ruam

~ Rekahan kulit perut  ibu hamil 

~ Alahan sinaran matahari 

~ Kulit Gatal 

 Untuk keterangan lanjut dan pembelian
ibu-ibu bolehlah melayari mana-mana pautan yang ana berikan di bawah ini : 

Laman web :

Facebook :

Instagram :


*semua info di atas adalah berdasarkan rujukan dari sumber FB dan laman web Joielle Baby . 

6 Comments

  1. Banyak kebaikkannya.Boleh menjadi salah satu pilihan ibu bapa untuk anak-anak mereka ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesuai untuk yang ada masalah kulit kan PC In Shaa Allah

      Delete
  2. Replies
    1. Kann Nieyl, banyak khasiat VCO dari zaman dahulu lagi :)

      Delete
  3. pilihan yang bagus untuk ibu bapa..

    ReplyDelete