Kita masih lagi dalam perjuangan menghadapi pendamik dunia hingga ke hari ini . Kegawatan masih lagi di rasai oleh sebahagian daripada rakyat marhein. Namun kita tidak boleh berputus asa dalam menghadapi ujian ini. Perlu ada usaha untuk mengatasinya kerana kita tidak mampu mengubah nasib melainkan dengan usaha kita sendiri, In Shaa Allah. Walaupun banyak pihak terkesan dengan pendamik namun masih banyak terdapat pelbagai jawatan kosong yang di tawarkan di seluruh negara. 

Cuma terpulang pada kita sendiri sama ada mahu mencubanya atau pun sebaliknya. Hari ini, ana nak kongsikan dengan pembaca mengenai satu portal pencarian Jawatan Kosong di seluruh negara . Yang ana maksudkan adalah Kerja Kosong.Co



KerjaKosong.Co


Laman sesawang KerjaKosong.Co merupakan satu pusat carian kerja kosong sektor dan agensi kerajaan yang menawarkan pelbagai tawaran jawatan. Kita boleh mendapatkan banyak info jawatan kosong di dalam satu paparan. Contohnya jawatan kosong di Puspakom, Suruhanjaya Tenaga, Universiti Awam , Kerajaan Tempatan , Kerajaan Negeri dan sebagainya. Ia di kumpulkan di dalam satu laman dan mudah lah untuk kita mencari peluang pekerjaan mengikut kriteria yang kita kehendaki. Semua tawaran yang di terbitkan akan di berikan pautan ke laman sesawang yang dipertanggung-jawabkan. 




Sebagai contoh, sekiranya mereka yang berada di negeri Pahang, pastilah akan cuba mendapatkan pekerjaan di sekitar tempat kediaman masing-masing. Di sini korang boleh cuba mendapatkan info-info Jawatan Kosong Kuantan contohnya dengan melayari ke KerjaKosong.Co . Mana lah tahu waktu ini terdapat pelbagai tawaran kerja sektor atau agensi kerajaan yang sedang di iklankan. Semak segala butiran yang di perlukan dan bolehlah masuk ke pautan yang di berikan di sana. 



Bagi mereka yang ingin menceburi pekerjaan sebagai anggota Polis contohnya, korang juga boleh melayari di KerjaKosong.Co ini. Baru-baru ini ana ada terbaca tawaran jawatan kosong  Konstabel Polis Diraja Malaysia ( PDRM ) di sini. Melalui paparan yang di terbitkan kita bukan sahaja dapat informasi tawaran kerja tetapi turut di berikan adalah maklumat 
e pengambilan pdrm yang mana kita mengetahui juga butiran seperti kelayakan permohonan, tangga gaji serta cara permohonan secara di dalam talian. Semuanya di paparkan di satu halaman. 

Usah berlengah lagi, usaha lah untuk mencapai cita-cita dan peluang kerjaya yang di idamkan dengan singgah ke portal KerjaKosong.Co . Manalah tahu dengan ikhtiar kita ini bakal membuahkan hasil yang berpanjangan. Apa sahaja usaha kita pasti lambat laun akan menampakkan hasil. Tidak hanya berserah pada takdir dan menanti peluang yang hadir, kita sendiri perlu berusaha untuk mencapai impian. 


14 Comments

  1. Moga siapa yang sedang berusaha Allah permudahkan.Aamiin.

    ReplyDelete
  2. masih banyak kekosongan jawatan yg boleh diisi tu

    ReplyDelete
  3. semoga meeka yang mencari kerja dimurahkan rezeki :D

    ReplyDelete
  4. Ramai orang sedang mencari pekerjaan sekarang

    ReplyDelete
  5. good sharing. semoga dipermudahkan urusan yg masih mencari pekerjaan. Jemput join my segment. Dah nak tamat! :)http://www.aimisyahirah.com/2020/09/special-september-giveaway-by-misya.html

    ReplyDelete
  6. semoga mereka yang susah nak dapat kerja, akan dipermudah kan. yang penting usaha. Kena rajin2 buka kerjakosong.co kalau nak tahu apa jawatan terkini yang kosong.

    ReplyDelete
  7. senang ada website macam ni kita tengok jawatan kosong dari sektor gomen dgn swasta sekali

    ReplyDelete