Bila sebut sahaja negara Taiwan, apa yang kak ana terbayang adalah keindahan alamnya yang sering terpapar di dunia layar dan maya yang di nikmati dengan menaiki keretapi serta kayuhan basikal. Sambil melihat keindahan kuntuman bunga sakura yang mekar di pohon-pohonnya yang merendang. 

Pasti ramai yang telah pun merancang untuk ke luar negara bercuti bersama keluarga atau kawan-kawan. Apa kata kali ini masuk kan Taiwan sebagai salah satu destinasi percutian kalian. Ini yang nak kak ana kongsikan hari ini dengan korang semua. 


Oh Bear Go Car


6hb Oktober 2022 lepas, kak ana berkesempatan menghadiri majlis pelancaran "Oh Bear Go! Berlangsung di Kleo Hotel, Bukit Bintang, jom kak ana kongsikan butirannya..


200 Iklan Kereta Melawat Taiwan "Oh Bear Go!"  Bertema Basikal dan Kereta Api  Dianugerahkan Malaysia Book of Records



Oh Bear Go !


Ketika Taiwan bersiap sedia untuk membuka sempadan sepenuhnya pada 13 Oktober, Biro Pelancongan Taiwan Pejabat Kuala Lumpur melancarkan pengiklanan kereta Melawat Taiwan "Oh Bear Go!" bertema basikal dan kereta api di Malaysia hari ini. 200 iklan kereta bertema"Oh Bear Go!" akan melintasi jalan-jalan di Lembah Klang, Pulau Pinang dan Johor, memaparkan pemandangan Taiwan yang indah dan berharap dapat membangkitkan kenangan indah orang yang melancong ke Taiwan.

Majlis pelancaran iklan kereta Melawat Taiwan "Oh Bear Go!" 2022 bertema basikal dan kereta api telah diadakan hari ini di Hotel Kloe, Kuala Lumpur. Dipamerkan adalah iklan kereta Melawat Taiwan serba baharu "Oh Bear Go!". Tiga tema penampilan, termasuk Basikal Tasik Matahari Bulan Nantou, Kereta Api Bunga Sakura Chiayi Alishan, dan Laut Bunga Hydrangea Yangmingshan Taipei, serta maskot Taiwan "Oh Bear Go!" menunggang basikal, akan menjadi sorotan yang menarik perhatian jalan-jalan di Lembah Klang, Pulau Pinang, dan Johor!



Oh Bear Go!


Chou Shih Pi, pengarah Pejabat Biro Pelancongan Taiwan Kuala Lumpur, yang menghadiri majlis pelancaran itu, menekankan, "Taiwan telah menggunakan basikal & kereta api sebagai tema promosi pelancongannya dalam dua tahun yang lalu, jadi sudah tentu basikal dan kereta api dipadankan dengan pemandangan indah Taiwan dalam reka bentuk iklan. Tambahan pula, Taiwan menggunakan "Salam Taiwan" sebagai tema untuk mempromosikan pelancongan mesra Muslim secara aktif sebelum pandemik, jadi iklan kenderaan ini turut memasukkan elemen pelancongan mesra Muslim, dengan harapan dapat menarik lagi umat Islam Malaysia untuk melancong ke Taiwan.”

Taiwan terus menambah baik persekitaran sambutan mesra Muslim bagi menarik rakan Muslim dari seluruh dunia untuk merasai keindahan Taiwan. Hab pengangkutan utama dan tempat pemandangan negara dilengkapi dengan kemudahan perkhidmatan mesra Muslim. Pada masa yang sama, lebih 200 restoran dan hotel telah menerima pensijilan halal yang berkaitan. Menurut Mastercard-Crescent Rating "Global Muslim Travel Index (GMTI) 2022, Taiwan mengekalkan kedudukan tempat kedua di kalangan destinasi bukan OIC (Pertubuhan Kerjasama Islam atau OIC) di seluruh dunia kerana persekitaran pelancongan yang mesra Muslim dan ini telah menjadikannya destinasi pilihan untuk pelawat Islam yang melancong ke luar negara.



Melancong Taiwan


Berikutan sekatan pandemik selama hampir tiga tahun, Taiwan melancarkan 200 iklan kereta bertema "Oh Bear Go!" di Malaysia buat kali pertama, 120 daripadanya akan melintasi Lembah Klang , 40 di Pulau Pinang dan 40 di Johor. Ini juga merupakan kali pertama beratus-ratus iklan kenderaan bertema pelancongan muncul di jalan-jalan Malaysia pada masa yang sama. Hasilnya, Biro Pelancongan Taiwan turut dianugerahkan "Pengiklanan Kereta Terbanyak Untuk Jenama Pelancongan" oleh Malaysia Book of Records. Sijil itu disampaikan kepada Pengarah Chou oleh wakil Malaysia Book of Records, Encik Aaron Bong, Timbalan Pengurus Besar.




Sempena pengiklanan kereta bertema "Oh Bear Go!", Pejabat Biro Pelancongan Taiwan Kuala Lumpur turut mengadakan Peraduan Imbas & Menang (Scan & Win) #taiwanmynextdestination berkuat kuasa mulai hari ini sehingga 26 November. Semua peserta hanya perlu menyiarkan gambar mereka dengan iklan kereta pada halaman Biro Pelancongan Taiwan FB Malaysia (@tbrockl), dan hastag #taiwandmynextdestination untuk mendapat peluang memenangi hadiah, termasuk penerbangan pergi balik dari Kuala Lumpur ke Taipei yang ditaja oleh Starlux Airlines, tablet premium, dan kad Touch ‘n Go Taiwan edisi special yang termasuk kredit RM200.




Persidangan itu turut menjemput pengacara TV tempatan terkenal Xiao Yu, penyampai berita Tan Chia Yong, dan pengacara radio Suria FM DJ Lin untuk berkongsi tanggapan mereka tentang Taiwan dan pelbagai pengalaman perjalanan yang menyeronokkan hari ini pada majlis pelancaran iklan kereta Melawat Taiwan bertema basikal & kereta api.


Maklumat lanjut tentang #taiwanmynextdestination Peraduan Imbas & Menang boleh didapati di halaman rasmi Facebook atau halaman rasmi Instagram.


#taiwanmynextdestination #timefortaiwan



0 Comments