Showing posts from August, 2016Show All
Losing Heaven Telenovela Filipina di Astro Bella

Habis sahaja mengadap siri ulangan Pangako Sa 'Yo, jam 4 petang ana sambung pula dengan satu lagi drama siri Filipina yang tidak kurang touching nya Losing Heaven. Mulanya secara tak sengaja tertonton satu episod, bila dah …

Rambutan Asam Boi Yang Viral

Bila ada sahaja sesuatu yang viral laju je rasa nak mencubanya juga. Bukan apa semua tu hasil kreativiti insan-insan di luar sana yang merekacipta sesuatu makanan atau kudapan yang baru yang lain dari kebiasaan kan. Jadi tak sa…

Selamat Menjadi Tetamu Allah buat Adi Putra dan Isteri

Pagi tadi sambil menskroll akaun Instagram, terpandang update dari pelakon feveret ana, tak lain tak bukan Mr Hotlover, Adi Putra memuatnaik satu gambar dengan caption di atas. Dari pemahaman ana, Adi Putra dan isterinya …

Pangako Sa'Yo - Throwback Telenovela

Baru sahaja selesai menyaksikan episod ke 100 dan 101 throwback telenovela di Astro Bella Sanay Wala Nang Wakas, jangan tak tahu di gantikan pula dengan satu lagi drama siri telenovela lama sekitar tahun 2000 yang tak kurang he…

AMEZ CARE - KESELESAAN, KEBERSIHAN  PENJAGAAN DALAMAN WANITA

Setiap bulan pastinya sebagai wanita kita menghadapi saat getir dalam kitaran haid atau menstruation.Keadaan fizikal mengalami ketidak selesaan dengan aliran haid yang kadang-kala begitu banyak, mengundang rasa ke arah gangguan…

Langit dengan awan luarbiasa di Langkap, Perak

Langit dengan awan luarbiasa di Langkap, Perak  Subhanallah.. Maha Suci Allah Tuhan Sekalian Alam..atas kehendak dan kuasaNya maka terjadi lah sesuatu yang luar dari kebiasaan  di atas muka bumiNya ini. Pagi tadi ana menerim…

WW : Gambar- gambar terkini ANIQ Ceria Popstar

ANIQ Ceria Popstar Khas buat tatapan peminat-peminat bintang cilik, Aniq Ceria Popstar : kredit foto-foto :Remy Sani

Saiz Standard Kertas dan Saiz Gambar

Baru-baru ini, ana menerima tawaran untuk satu job review di blog. Agak menarik untuk ana terima apabila salah satu tawarannya ialah memberi cetakan beberapa keping gambar secara percuma. Pihak pelanggan memberikan saiz untuk c…

PEGASUS FLORIST - Syurga Bunga Lavender

Lavenders blue, dilly,dilly Lavenders green, If you love me, dilly, dilly I will love you... Terbayang-bayang lagi keindahan filem fairy tales Cinderella yang ana tonton tahun lepas dipawagam. Ibu Cinderella menyany…

Sufian Suhaimi - Terakhir

Sufian Suhaimi - Terakhir Sejak dua menjak ni banyak pula lagu-lagu dari penyanyi baru tanahair yang sedap-sedap di dengari di siaran-siaran radio. Kebanyakkannya dari artis lelaki muda-muda ni. Satu perkembangan yang ag…

Indahnya Suasana Kampung Tradisional Melayu - Bota,Perak

Gambar-gambar ni ana ambil ketika beraya di Kampung Senin, Bota,Perak Syawal yang lepas.Lama dah tersimpan sebagai kenang-kenangan namun hari ini ana kongsikan semula di sini buat tatapan pembaca setia yang singgah di www.anaji…

SPA DAN PUSAT KECANTIKAN DI TELUK INTAN - SZ BEAUTYCARE

Wanita dan kecantikan berpisah tiada. Jangan mencipta alasan untuk tidak kelihatan cantik. Setiap dari kita dilahirkan ke dunia ni, memiliki keistimewaan dan kecantikan semulajadi. Tak perlu nak cantik seperti orang lain, jad…

Drama Si Kolot Suamiku

Lama dah ana tak melayan drama siri di tv.Sehingga hari ini ana hanya mengikuti siaran ulangan Sanay Wala Nang Wakas dan dah berakhirpun tadi. Namun dari promo di Astro tentang drama siri baru Si Kolot Suamiku ni, macam menarik…

Beza Simpanan Shariah Dan Simpanan Konvensional KWSP

Baru-baru ini ramai yang mengunjungi pejabat-pejabat KWSP terdekat untuk menukar Skim Simpanan Konvensional kepada Simpanan Shariah. Mungkin ada dikalangan kita malahan ana sendiri yang berstatus suri rumah dan masih mempunyai…

Happy Birthday Marian Rivera Dantes

Semalam 12hb Ogos merupakan hari kelahiran pelakon yang amat ana minati Marian Rivera.Pelakon dari Filipina yang terkenal dengan watak Marimar mula ana minati sejak beberapa tahun yang lepas. Memang berbakat dan setiap watak y…

Bunga Melur Kuntuman Desa

Bunga Melur

Ayat-ayat Rindu

Tak pernah ku pinta akan hadirmu Singgah bertandang di ruang kosong hati Hadir tanpa di undang Menemani saat-saat sepiku  Usah datang lagi wahai rindu Bawa jauh segala kisah lalu Yang terindah cuma disekelumit…

Menu Recycle : Agar-agar Kacang Hijau

Hari ini ana nak kongsikan resepi menu recycle. Baru-baru ini, ana masak bubur kacang hijau, cadangnya nak masukkan isi durian, namun bila dah siap rebus kacang hingga empuk, saat nak masukkan santan dan durian, ana buka peti s…

DipertemukanNya Dengan Cik Puteri

Subhanallah..inilah yang dikatakan jika kehendakNya, takdir yang tertulis akan ketemu juga dengan insan-insan yang selama ini cuma menjalin ukhwah di alam maya. Siapa sangka, siapa menduga akhirnya ana dapat menyentuh, memeluk …

Aiman Tino - Ku Rela Dibenci

Aiman Tino, sekali dengar macam Herman Tino lak kan..eh eh bukan lah..Aiman Tino ni budak lagi, Herman Tino tu atuk dah :) Aik!! Kenapa tiba-tiba nak tulis pasal Aiman Tino ni... sebenarnya ana terbekenan pula dengan nyanyian a…

POWERBANK TERJAMIN KUALITI DAN CANTIK  - ABS POWERBANK

Sebagai seorang blogger, internet adalah nafas kami untuk terus menulis,berkongsi dan menerbitkan sesuatu naskah. Tetapi apa gunanya ada internet tanpa telefon pintar atau smart phone yang menjadi keperluan untuk mengambil gamb…

Petua Ranggupkan Cempedak Goreng

Alhamdulillah, inilah di namakan rezeki. Minggu ni dua-dua belah jiran memberi buah-buahan pada ana. Jiran sebelah kanan berbangsa Cina memberikan sebiji buah cempedak dan Man sebelah kiri rumah pula menghantar 3 biji durian. I…

WW : Awas Bahaya Scam Call

AWAS BAHAYA SCAM CALL

QISA BEAUTY - AGEN PERFUME ARTIS TERKENAL

Matahari by Sheila Rusly, Precious by RCW, Adorable by Rita Rudani....antara jenama perfume atau wangian yang amat laris dan terkenal dari beberapa selebriti tempatan kita. Ramai wanita di luar sana telah pun memilikinya da…

Gubahan Buah-buahan di Meja Makan Beradap

Semalam ana sempat menyertai jiran Kak Nora dan Abang Nabil menghantar anak lelaki mereka ke majlis resepsi perkahwinan di Felda Soeharto, Selangor.Jauh juga perjalanannya menuju ke rumah pengantin perempuan.Maklumlah kawasan F…